2019-01-25, 03:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Du har nog byggt upp lite tolerans, brukar inte gå så snabbt dock.
Lyrican ger ingen korstolerans med tramadol, det boostar snarare tramen.

Det låter som en bra nybörjardos om du vill ha ett skönt rus.
Börja annars med 100-150 och fyll på med 50-100mg efter ett par timmar om det känns bra.

Jag mådde inte alls bra när jag tog 250mg utan tolerans en gång, trodde jag skulle dö eller krampa där under några timmar. Då hade jag tagit tramadol vid flera tillfällen innan. Samma viktklass som dig.

Det är helt olika från person till person, hur mycket man väger spelar ej stor roll när det kommer till tram. Själv behöver jag komma upp till iaf 500mg utan tolerans för att få nämnvärd effekt. Har vid flertalet tillfället varit uppe runt 1g utan tolerans också, aldrig krampat eller liknande.

Men visst ska man vara försiktig innan man vet sin egen tröskel, tycker dock 100-150 låter på tok för lite. 300-400 låter mer rimligt som förstagångs dos om man trots allt vill få riktiga effekter.
Citera
2019-01-25, 11:09
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Det är helt olika från person till person, hur mycket man väger spelar ej stor roll när det kommer till tram. Själv behöver jag komma upp till iaf 500mg utan tolerans för att få nämnvärd effekt. Har vid flertalet tillfället varit uppe runt 1g utan tolerans också, aldrig krampat eller liknande.

Men visst ska man vara försiktig innan man vet sin egen tröskel, tycker dock 100-150 låter på tok för lite. 300-400 låter mer rimligt som förstagångs dos om man trots allt vill få riktiga effekter.
Knepigt det där med hur mycket det skiljer mellan individer med tramadol. Sub behöver jag minst 2mg för att bli rejält påverkad. Kanske 40mg oxy. Tramadol behöver jag 150-250mg för att få ett bra rus. Detta givetvis utan tolerans. Var längesedan jag intog detta.

Men ruset av tramadol skiljer ju sig väldigt mycket från övriga opiater. Att nodda känns väldigt avlägset för mig på tramadol. Men satan vad det kliar och bra jag mår. Än idag är tramadol min favorit. Dock så uppskattar jag knappt någon annan opioid överhuvudtaget. Tyvärr så hat tramadol tappat charmen med, men tänker tillbaka på hur jag upplevde det förr.
Citera
2019-01-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Kan nog vara den här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tapentadol
Skulle jag också säga, de är väldigt lika
Citera
2019-01-26, 14:11
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag har provat Tamol-XX 200mg, signature HAB made in india, röda tabletter och 100mg, snabbverkande.. De är väldigt beroendeframkallande, speciellt om man har en "beroendepersonlighet", toleransen kickar in ganska snabbt, doshöjning för att få samma effekt, svårt att sluta ta dem, etc.

Jag har under åren under korta perioder med långa mellanrum emellanåt använt de gamla vanliga 50mg tramadol. Med dem upplevde jag aldrig svårigheter med att sluta att ta dem tvärt och avtändingen (ATn) var knappt märkbar, kände mig bara lite hängig och trött ett par dagar.

Men "Tamolen" är något helt annat, som jag beskrev i första stycket. Avtändingen var fruktansvärd, först kommer den fysiska ATn, sängliggandes i en vecka med typiska opiatsmärtor, ont i hela kroppen, speciellt i benen, frossa och svettningar om vartannat, diarré, etc. Vecka 2 när det värsta fysiska gått över, då kommer den psykiska ATn. Vecka 3 då börjar kroppen sakta återställas till "normalläge" men man känner sig fortfarande lite "snurrig"

Tamol-xx 100/200mg signature är den värsta opiat/opioid jag provat, rena rama rävgiftet. Jag har inga belägg för det, men jag tror att den innehåller andra substanser av okänd art, det är inte bara ren tramadol i dom. Jag kommer aldrig att bruka/missbruka det indiska rävgiftet Tamol igen.

Mitt första inlägg i den här tråden är från 2006, under 10 år brukade jag inte tramadol alls. Men 2016 började jag bruka mindre mängder i kortare perioder.

Mitt andra inlägg från 2006:

Tamol xx 100/200 är den värsta ATn efter Oxy enligt mig. Ledvärt överallt, magen krångla som helvete, kallsvettades och blev kok het så fort så man hann inte ens ta av sig tröjan. E0xakt allt var negativt. Inget som man ville göra, serotoninet var son bortblåst pga inget stadigt intag länge.... soff/sängliggande i typ 7 dagar innan de försvann!

Men nu de senaste har jag gått ner till 200mg en vecka, sen 100mg, så börja jag känna lite, då tog jag xanax och lyrics och så försvann det. Givet vis loperamid för magen..
Varit ren i några veckor nu för klarade fan inte av en AT till assä...

Dock lite OT här, men har inte fått AT pp sub, har jag tagit för lite eller är den mycket mildare när.det kommer till avtändning?
Såg att folk föredrog den i tråden.

Mvh
Senast redigerad av Dennisdenko 2019-01-26 kl. 14:14. Anledning: Missade lägga till en mening
Citera
2019-01-27, 12:16
Medlem
nån som testat tramadol kern pharma caplusles efg 50mg?
Citera
2019-01-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mowgliiskogen
nån som testat tramadol kern pharma caplusles efg 50mg?
Jag käkar i vanliga fall tamol-xx men kranen hade slut så inhandlade dessa du nämner till helgen o jag kan säga att jag är besviken på kvalitén. Käkade 15st (750mg) innan jag kände minsta lilla, kan dock ha att göra med tolerans osv men käkar jag 750mg av de röda tamolen så är jag i sjunde himlen. Det var jag inte av dessa kan jag säga.. betala överpris för skittram är helt värdelöst.. sista gången jag gjorde det i alla fall.
Citera
2019-01-27, 17:55
Medlem
mr.aidss avatar
Tjenare!

I förrgår (fredags kväll) åkte jag på ett krampanfall på 800mg tramadol. Hade innan detta tagit doser mellan 600-1000mg dagligen i cirka en månad.

Kort sagt så stelnade jag till i cirka en minut innan jag kunde resa mig upp och gå och kräka. Efter kräkningarna gick jag in och la mig och sov 24 timmar. Vaknade och var uppe i cirka 2 timmar innan jag somnade igen och vaknade upp i morse klockan 9.

Nu till min fråga. Jag har ont i kroppen av krampanfallet och har på något vis blivit dyngförkyld också. Tror flashbacks doktorer att jag kan ta 200-400 mg idag?
Citera
2019-01-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Tjenare!

I förrgår (fredags kväll) åkte jag på ett krampanfall på 800mg tramadol. Hade innan detta tagit doser mellan 600-1000mg dagligen i cirka en månad.

Kort sagt så stelnade jag till i cirka en minut innan jag kunde resa mig upp och gå och kräka. Efter kräkningarna gick jag in och la mig och sov 24 timmar. Vaknade och var uppe i cirka 2 timmar innan jag somnade igen och vaknade upp i morse klockan 9.

Nu till min fråga. Jag har ont i kroppen av krampanfallet och har på något vis blivit dyngförkyld också. Tror flashbacks doktorer att jag kan ta 200-400 mg idag?
Är du säker på att de va ett krampanfall du fick? När jag fick ett anfall på tram senast så var jag medvetslös i flera minuter.

Hursomhelst kanske du ska ta de lungt med trammen ett tag. Om du ändå tänker ta tramadol idag igen kanske du bör ta lite kramplösande innan, iktorivil tex.
Citera
2019-01-27, 19:55
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Är du säker på att de va ett krampanfall du fick? När jag fick ett anfall på tram senast så var jag medvetslös i flera minuter.

Hursomhelst kanske du ska ta de lungt med trammen ett tag. Om du ändå tänker ta tramadol idag igen kanske du bör ta lite kramplösande innan, iktorivil tex.

Rätt säker på att de va ett krampanfall då jag tuggade sönder min tunga samt hade ont i musklerna två dagar efter.

Har tagit 200mg för nån timme sen och de känns helt klart ok än så länge.
Citera
2019-01-27, 20:24
Medlem
tja, fick ett par kartor och har tagit några varje dag i 2 veckor. Ska sluta nu men mår mer illa än AT på ngt annat. Någon som har uppfattning om hur länge? känns som jag ska fkng dö
Citera
2019-01-28, 06:17
Medlem
Langessn jag tog tramadol, ca 10 ar sedan.. men korde mycket jonk for typ 2 ar sedan, sen dess helt utan opiader, har vart i thailand nu ett tag och vlle testa tramadol har, kopte en karta med 10 st 100mg... tog forst 3 kande ingenting, sen tog jag 2 till, precis nar jag tog dem tva sa kande jag hur det borjade kicka, tog typ 2h for skiten att kicka, i kombinaton med trotthet lag jag bara i sangen och nodda, och fran ngenstans forsvan ruset, sa tag 5 till och efter ca 1h kom det tllbaka i ca 4-5h sen somnade jag.. men dagen efter jag skulle testa kande jag typ ingenting, sa tog 8 st..fick ett ett skont rus.. dag 3 kande jag knappt nagot pa 10 st.... kan tolleransen stiga sa fort? eller kan de va daliga tramadol?

Det e dessa grunenthal tramadol retard
Senast redigerad av InaScott 2019-01-28 kl. 07:15.
Citera
2019-01-28, 12:41
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnhemsoldat
tja, fick ett par kartor och har tagit några varje dag i 2 veckor. Ska sluta nu men mår mer illa än AT på ngt annat. Någon som har uppfattning om hur länge? känns som jag ska fkng dö

En avgiftning kan hålla allt från 3-15 dagar. Men du har "bara" kört i två veckor, så ge dig 2-4 dagar till så börjar du må bra igen. Jag körde ett race på 6 veckor och det värsta var över efter 5e dagen. Men usch dom där 5 dagarna var inte att leka med:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in