2019-01-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Mordet på VB var planerat, det var VB som kontaktade KJ att komma och besöka honom, som inte var slumpen.
VB hade en intensiv kontakt via mobilen när hon fanns hos KJ, som inte har varit möjligt att återskapa, som blir misstänkt därför det skulle hemlighållas.
VB ljuger till KJ att hon skall gå hem men går mot ett helt annat håll, därför kan inses att det fanns ett möte med någon som hon trodde att hon gick till, istället var det ett bakhåll för att likvidera henne.
VB kidnappades genom att hon blev misshandlad medveteslös och drogs sannolikt in i en skåpbil, där hon blev mördad med långa smala knivar att blodet skulle stanna i kroppen.
Det måste ha funnits skydd för att utföra styckmordet av något underlag i skåpbilen, efter styckningen kördes kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget där det placerades in genom en skottglugg på baksidan av värnet.

Det har funnits en beställare av mordet som planerade alltsammans och anlitade gärningsmän som utförde styckmordet.
Beställaren hade god lokalkännedom som kände till att Lejonbacken var en lämplig plats att genomföra en kidnappning, och platsen för gömstället och förvaringen kunde ingen okänd känna till.

Mordet på VB var inget dråp, utan ett planerat styckmord.

Varför långa knivar, hur djupa va sticken?
Läs FUP.

Citat:
min grannens granne dog blodpropp. jag har läst man kan skydda genom att träna mera och äta mer grönsaker fisk istället för kött och potatis du måste börja äta rätt för min skull för ditt barn också du måste leva länge med oss. godnatt och sovgott! den 19 mars 08:09 Vatchareeya Bangsuan
Enligt FUP 891
Väntar hon barn VB eftersom hon skriver det här på FB ?

Hon va inte med barn.
Läs FUP.
Citera
2019-01-27, 13:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är ingen som kunde följa efter VB med bil tills mötet med vittnet sker 21.30, utan det troliga är att gärningsmännen väntar i ett bakhåll att hon skall komma, då slår de till.

Ja, men då är ett betydligt troligare scenario att det är KJ som lagt sig i bakhåll. Vi vet ju att VB vid ett tillfälle i lägenheten försökte slå 112. Låt oss säga att VB lämnade lägenheten kl 21.00 som KJ påstår. Hon berättar vilken väg hon ska gå, dom är upprörda på varandra. KJ går ut strax efter henne, kör bilen och lägger sig i bakhåll. VB övermannas, slås i huvudet och läggs i bagageluckan. Därefter åker han ut i skogen och sticker ihjäl henne.

Ett helt ihopfantiserat scenario av mig, men den utklassar din teori eftersom det faktiskt finns saker som stödjer den: blodet i bagageluckan samt likhundsmarkeringen i densamma.
Din teori om tvåmanna-asylmördarkommandot i skåpbilen har exakt noll bevis kopplat till sig.
Citera
2019-01-27, 14:06
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Vittnet mötte det som sannolikt var VB , när de hade de passerat Lorvevägen 21.30.
Lorvevägen kommer från Flottiljvägen där KJ bodde och går in till Lejonbacksvägen, men VB kom inte efter Lorvevägen utan kom in på Lejonbacksvägen där den slutar.
Polisen påträffade trosan inte långt från där Lorvevägen kommer in på Lejonbacksvägen, därför lär överfallet och kidnappningen skett i närheten av den platsen.

Varför sliter de av VB trosorna vid kidnappningen ?
Borde de inte ha bråttom därifrån .
Eller har beställaren instruerat asylninjorna att göra detta ?
Eller menar du att de åker tillbaka till platsen och riskerar ännu en gång att
någon ser när de åker omkring i lillarödafordskåpbilen och nu kastar vita trosor .
Lär ha skett ? Du kan alltså inte bevisa att det har skett där eller att det
har skett överhuvudtaget kanske är mera lämpligt att skriva eller va ?
Och om det var VB:s väninna som också är asiatiska vittnet såg ?
Hur går det med fantasierna då tro ?
För du kan ju fortfarande inte bevisa till 100 % att det var VB vittnet såg .
Att du tror på vittnet är skit samma , polisen gjorde det inte .
Och som vanligt så är det polisen som sköter utredandet och inte du .
Citera
2019-01-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför sliter de av VB trosorna vid kidnappningen ?
Borde de inte ha bråttom därifrån .
Eller har beställaren instruerat asylninjorna att göra detta ?
Eller menar du att de åker tillbaka till platsen och riskerar ännu en gång att
någon ser när de åker omkring i lillarödafordskåpbilen och nu kastar vita trosor .
Lär ha skett ? Du kan alltså inte bevisa att det har skett där eller att det
har skett överhuvudtaget kanske är mera lämpligt att skriva eller va ?
Och om det var VB:s väninna som också är asiatiska vittnet såg ?
Hur går det med fantasierna då tro ?
För du kan ju fortfarande inte bevisa till 100 % att det var VB vittnet såg .
Att du tror på vittnet är skit samma , polisen gjorde det inte .
Och som vanligt så är det polisen som sköter utredandet och inte du .

Gärningsmännen var inte vilka som helst utan mycket självsäkra, de förde kroppsdelarna från värnet till Gula huset och terrängen intill, ett mycket vanskligare projekt än att placera trosan där kidnappningen skedde.
Om det inte misstänktes att det var VB:s trosa, hade den garanterat skickats in för analys om DNA.
Om trosan hade haft DNA från VB hade det varit omöjligt att komma med anklagelserna mot KJ att han var gärningsmannen.
Det är åklagaren som sammanställer åtalet som ger domen, polisen har ingenting med åtalet att göra.
Det finns inte bevis till allting men med rätt logistik får man ihop ett samband som ger lösning till fallet.
Det finns fasta punkter som måste passa in i fallet och kan inte raderas bort, som måste göras när det är en utsedd gärningsman.
Citera
2019-01-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, men då är ett betydligt troligare scenario att det är KJ som lagt sig i bakhåll. Vi vet ju att VB vid ett tillfälle i lägenheten försökte slå 112. Låt oss säga att VB lämnade lägenheten kl 21.00 som KJ påstår. Hon berättar vilken väg hon ska gå, dom är upprörda på varandra. KJ går ut strax efter henne, kör bilen och lägger sig i bakhåll. VB övermannas, slås i huvudet och läggs i bagageluckan. Därefter åker han ut i skogen och sticker ihjäl henne.

Ett helt ihopfantiserat scenario av mig, men den utklassar din teori eftersom det faktiskt finns saker som stödjer den: blodet i bagageluckan samt likhundsmarkeringen i densamma.
Din teori om tvåmanna-asylmördarkommandot i skåpbilen har exakt noll bevis kopplat till sig.
VB slog aldrig 112 för att anmäla något, sannolikt lekte hon med knapparna men lät aldrig samtalet gå fram som skulle varit felaktigt.
Om det varit en seriös anmälan skulle hon kommit igen med 112 som hon inte gjorde.
KJ trodde att hon gick hemåt och förklarade för polisen vilken väg hon borde tagit, han kunde väl aldrig tro att hon gick till Lejonbacksvägen som var en hemlighet för henne.
Citera
2019-01-27, 14:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Gärningsmännen var inte vilka som helst utan mycket självsäkra, de förde kroppsdelarna från värnet till Gula huset och terrängen intill, ett mycket vanskligare projekt än att placera trosan där kidnappningen skedde.
Om det inte misstänktes att det var VB:s trosa, hade den garanterat skickats in för analys om DNA.
Om trosan hade haft DNA från VB hade det varit omöjligt att komma med anklagelserna mot KJ att han var gärningsmannen.
Det är åklagaren som sammanställer åtalet som ger domen, polisen har ingenting med åtalet att göra.
Det finns inte bevis till allting men med rätt logistik får man ihop ett samband som ger lösning till fallet.
Det finns fasta punkter som måste passa in i fallet och kan inte raderas bort, som måste göras när det är en utsedd gärningsman.

Varför skulle det vara omöjligt att komma med anklagelser mot KJ
om det var han som kastade VB:s trosor i terrängen och inte asylninjorna ?
Det var ju tillsammans med honom VB var innan och när han mördade henne .
Polisen sköter utredandet , jag skrev inget om åtalet ?
Så du har inga bevis men ändå får du ihop det logiskt ?
Skriv nu exakt hur du kommer fram till alla OLOGISKA fantasier .
Det mest SANNOLIKA och LOGISKA är att fjollarslet KJ är mördaren .
Du förstår väl att det är just därför han sitter inne för mordet på VB .
Justitieministern var på annat håll när det hände .
Så den fantasin om auktoriteten sket sig också .
Citera
2019-01-27, 14:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
VB slog aldrig 112 för att anmäla något, sannolikt lekte hon med knapparna men lät aldrig samtalet gå fram som skulle varit felaktigt.
Om det varit en seriös anmälan skulle hon kommit igen med 112 som hon inte gjorde.
KJ trodde att hon gick hemåt och förklarade för polisen vilken väg hon borde tagit, han kunde väl aldrig tro att hon gick till Lejonbacksvägen som var en hemlighet för henne.

Såg du när VB SANNOLIKT lekte med knapparna ?
Hur vet du att det skulle vara felaktigt ?
Klart som faan att KJ sade att VB skulle ta en annan väg .
Han hade ju kastat ut trosorna på den riktiga vägen .
Citera
2019-01-27, 14:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag inbillar mig ingenting. Jag bara gjorde en konkret jämförelse. Vi hade en lång diskussion om Magnus observationsförmåga häromåret, men jag förstår att det inte kan vara lätt att ha koll på alla detaljer med tanke på din posthistorik.
Jag har inte diskuterat något alls i LH-tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du har en förmåga att haka upp dig på ordval. Scenariot är förvinnande otänkbart och det finns ingen anledning att fortsätta älta.
"Det blir bara gissningar i vilket fall" skrev du. Vilka alternativ kan man gissa på?
Citera
2019-01-27, 15:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mordet på VB var planerat, det var VB som kontaktade KJ att komma och besöka honom, som inte var slumpen.
VB hade en intensiv kontakt via mobilen när hon fanns hos KJ, som inte har varit möjligt att återskapa, som blir misstänkt därför det skulle hemlighållas.
VB ljuger till KJ att hon skall gå hem men går mot ett helt annat håll, därför kan inses att det fanns ett möte med någon som hon trodde att hon gick till, istället var det ett bakhåll för att likvidera henne.
VB kidnappades genom att hon blev misshandlad medveteslös och drogs sannolikt in i en skåpbil, där hon blev mördad med långa smala knivar att blodet skulle stanna i kroppen.
Det måste ha funnits skydd för att utföra styckmordet av något underlag i skåpbilen, efter styckningen kördes kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget där det placerades in genom en skottglugg på baksidan av värnet.

Det har funnits en beställare av mordet som planerade alltsammans och anlitade gärningsmän som utförde styckmordet.
Beställaren hade god lokalkännedom som kände till att Lejonbacken var en lämplig plats att genomföra en kidnappning, och platsen för gömstället och förvaringen kunde ingen okänd känna till.

Mordet på VB var inget dråp, utan ett planerat styckmord.
Det var inte den planeringen vi diskuterade, det var denna:
Citat:
Scenariet kan ses som otänkbart.
Tror du verkligen att MB och frun hade bjudit VB till deras bostad i Sävast och att VB skulle ta sig gående dit en sträcka på ca 6 km.
Vad jag förstår anser du att det var planen för att mörda henne, jag anser en sådan teori är helt sjuk.
Jag anser inte att MB eller frun planerade att mörda Vatchareeya.

För övrigt är din teori sjuk.
Citera
2019-01-27, 15:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Hon kan ju ha försökt knappa in 112 och ringa eftersom KJ plötsligt fick för sig att hålla VB i ett strypgrepp. Sånt har han ju gjort förr. Sen släppte han henne, och lyckades tillfälligt lugna ner VB som blev skitsur. Efter ett tag igen försökte KJ få VB att ha sex, vilket misslyckades. KJ är nu sur på det, och blir också surare och surare när VB envisas med att sms:a med MB när hon är med honom. Han tar ifrån henne telefonen och slänger den i toaletten så att den dör. VB blir ännu surare, säger till KJ att hon hatar honom och aldrig mer vill se honom, och lämnar lägenheten
Osv.

Ännu ett fantasiscenario på Fagro-maner. Till skillnad från ditt har jag dock saker som faktiskt hänt i mitt scenario. Jag bygger det inte på icke undersökta saker och påstår att jag vet vad dom egentligen hade visat om dom analyserats eller undersökts.
Så: motbevisa mitt scenario.
Citera
2019-01-28, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte den planeringen vi diskuterade, det var denna:
Jag anser inte att MB eller frun planerade att mörda Vatchareeya.
För övrigt är din teori sjuk.
Du har i otaliga inlägg framhävt att karatetränaren var gärningsmannen för VB, och även hans fru, att VB gick hem till dem i Sävast den kvällen VB försvann.
Men du kanske har ändrad uppfattning.

Det jag har påstått från allra första början är att varken KJ eller MB var gärningsmännen för VB, men någon mördade henne, och det alternativet är lejda gärningsmän.
Mordet på VB var ett anstiftat mord och den uppfattningen skulle jag aldrig ändra på.
Citera
2019-01-28, 06:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Du har i otaliga inlägg framhävt att karatetränaren var gärningsmannen för VB, och även hans fru, att VB gick hem till dem i Sävast den kvällen VB försvann.
Men du kanske har ändrad uppfattning.

Det jag har påstått från allra första början är att varken KJ eller MB var gärningsmännen för VB, men någon mördade henne, och det alternativet är lejda gärningsmän.
Mordet på VB var ett anstiftat mord och den uppfattningen skulle jag aldrig ändra på.

Du har i otaliga inlägg framhävt att fjollan KJ/KIM inte var gärningsmannen FÖR VB .
Men du kanske har ändrad uppfattning ?
Det alla vettiga människor har påstått och förstått är att KJ är gärningsmannen FÖR VB .
"Men någon mördade henne" ? Visst faan gjorde någon det , nämligen KJ/KIM .
Mordet var inget anstiftat mord utan en gärning av en byfåne vid namn KJ/KIM .
Och den uppfattningen hade även polisen och domstolarna .
Därför sitter din själsfrände och mördarpolare KJ/KIM inne för mordet på och styckningen av VB .
Och det kan din uppfattning aldrig ändra på .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in