Citat:
Ursprungligen postat av
AX64
Det finns nog gott om liknande iakttagelser och i princip alla går att förklara, men kanske inte på egen hand av de som gjort iakttagelsen. Ibland krävs att man gräver lite i vad som befunnit sig i luften vid tillfället. Oftast handlar det om jetmotorer som flammar till, någon liten meteorit, eller ett gäng småglin som busar med sina hemmabyggen.
Av statistiken att döma - hundratusentals rapporter om märkliga ljus och annat, varav noll har konstaterats vara UFOn - skulle jag dra slutsatsen att detta inte är något att spendera mer tid att tänka på.
Men om vi jämför med de observationsrapporter som redovisats här ovan, så ser jag ju faktiskt inga som påminner om dina "jetmotorer som flammar till", eller ens "meteoriter och hemmabyggen."
Utan det tycks beskriva "något annat" (annat än det du föreslår).
Tycker du inte att man, i sina tolkningsförsök, bör försöka hålla sig till det som faktiskt rapporterades?
Rapporterna tycks ju innehålla beskrivningar, om utseende och beteende, och om detta nu finns tillgängligt, då vore det väl, minst sagt, ganska så ohederligt att ändra i rapporten bara för att det bättre ska passa in med ens egen uppfattning om vad det är, eller inte är ...
Eller ?
Jag säger inte att Alla är sk trovärdiga vittnen.
Men, ju mer detaljerat och karaktäristiskt ett vittnesmål är, ju mera ökar chansen att det de beskriver är exakt vad de sett.
För du vet, människan är ingen "naturlig idiot."
Jag tycker också att det alltid är en god idé att alltid fråga Sig Själv hur man själv hade valt att rapportera något man sett.
Hade tex Du blivit hysterisk om du sett Venus någon kväll och trott att det var ett "cigarrformat föremål som rörde sig fram och tillbaka över himlen."??
Det hade du inte, eller hur.
Eller, hade du plötsligt fått för dig att något av Alla de flygplan du Alltid ser om natten, plötsligt hade sett ut som "ett tefat med massa blinkande färger som flög kors och tvärs i hisnande hastigheter och snäva svängar"??
Det hade du inte, eller hur.
För, du hade ju Vetat att de ljusprickar du ser om natten faktiskt "bara" är vanliga flygplan.
Eller hur.
Det vet du ju, liksom Alla vi andra också Vet Det.
För vi alla ser samma flygplan om natten, varje natt, under hela våra liv.
Det finns ingen anledning för oss att plötsligt bli förvirrad, för något vi ändå ser varje natt, och tro att det är något så extremt annorlunda som ett "ufo".
Du måste lära dig att alla vi människor är precis lika "normala" som Du är.
Vi har samma grundläggande förmåga som Du har, det har de allra flesta.
Utgå alltså alltid från dig själv.
Fråga dig hur du själv hade gjort.
Och om du inte hade blivit vansinnig och börjat övertolka något som du Visste vad det var, som något så galet som ett "ufo", då hade ingen annan gjort det heller.