2019-01-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
När och vart kommer man kunna köpa Grin om man inte har en dator och kan minea?

Antingen OTC eller så kommer säkert någon mindre exchange lista dem i samband med att mainnet drar igång.

Dock så borde du nog vänta några månader med att köpa GRIN då de inte har någon halveringstid utan alltid samma block reward. Så kommer nog vara relativt dyr i början för att sen sjunka något. Tror den kan ta fart (i pris) efter några år först då utspädningen/inflation avtar (i %).

Dock kan jag ha fel men jag kommer köpa den under perioder för att sprida risken.
Citera
2019-01-04, 23:43
Medlem
Sikkans avatar
Jaha, beam släppte main-net igår, bithereum imorrn, grin 15 januari.. mycket spännande projekt på gång nu!
Citera
2019-01-07, 23:54
Medlem
KneKhis avatar
Vilka exchanges använder ni er av? Just nu använder jag mig av Binance. Det jag egentligen undrar är hur pass säkert det är att lagra kryptos online på exchanges. Jag har nämligen blivit av med BTC förut när exchanges plötsligt försvunnit, ägare som stuckit med pengarna osv. Fast det hela kanske sköts mer professionellt idag och risken inte längre finns?
Citera
2019-01-08, 19:35
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Fast det hela kanske sköts mer professionellt idag och risken inte längre finns?
Lika riskfyllt nu som förr. Man bör undvika att ha mycket pengar på exchanges och inte under så lång tid. Om man inte ska aktivt tradea så bör man direkt ta ut och lagra själv.

"Not your keys - not your Bitcoin"
Citera
2019-01-17, 17:16
Medlem
Är det ingen som tror på Vechains ekosystem?

Har köpt en del VET och deras första ICO Plair.
Citera
2019-01-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuken
Är det ingen som tror på Vechains ekosystem?

Har köpt en del VET och deras första ICO Plair.

Gillar inte att köpa dyra coins, för egen del går jag på billigare som har chansen att växa rejält
Citera
2019-01-20, 17:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Vilka exchanges använder ni er av? Just nu använder jag mig av Binance. Det jag egentligen undrar är hur pass säkert det är att lagra kryptos online på exchanges. Jag har nämligen blivit av med BTC förut när exchanges plötsligt försvunnit, ägare som stuckit med pengarna osv. Fast det hela kanske sköts mer professionellt idag och risken inte längre finns?
Just nu köper jag bara från Coinbase och sen skickar jag över dom till min plånbok som ligger på min hårddisk. Finns ingen anledning att syssla med trading nu när marknaden nästan är stendöd. Hela det här året kommer folk bara ackumulera så mycket de kan. Se till att ha dina egna nycklar. Jag skulle inte lämna mer än 5000 SEK på en exchange mer än 1 vecka. Finns ingen anledning
Citera
2019-01-21, 23:38
Medlem
Intressant tråd. Många insatta i ämnet. Men för en nybörjare är det ändå svårt att ta ställning.
Citera
2019-01-23, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Just nu köper jag bara från Coinbase och sen skickar jag över dom till min plånbok som ligger på min hårddisk. Finns ingen anledning att syssla med trading nu när marknaden nästan är stendöd. Hela det här året kommer folk bara ackumulera så mycket de kan. Se till att ha dina egna nycklar. Jag skulle inte lämna mer än 5000 SEK på en exchange mer än 1 vecka. Finns ingen anledning

Vill man samla på sig så är ju marknaden väldigt bra just nu när allt är "billigt". Massor med "pump&dump" som pågår och prickar du någon av dem så gör du lätt 2-3ggr pengarna(ETH/BTC). Om man vågar så är det perfekt tillfälle att satsa på de valutorna som är lätta att pumpa, köp, sätt en limitorder på hur mycket du vågar tro på att en pump skulle kunna göra och vänta. Jag har hela tiden 3 olika som jag tror har potential att pumpas, för vinsten köper man de man tror på och samlar på sig mer.
Senaste två är HC och nu OAX, inga jag kommer ha utan endast för att få mer ETH att köpa annat för.
Senast redigerad av mrhuhta 2019-01-23 kl. 04:05.
Citera
2019-01-26, 14:38
Medlem
Har någon av er köpt några Beam/Grin än?

Jag trodde att priset skulle ner en del men verkar som jag totalt underskattat populariteten i dessa coins.

Grin till 7 dollar känns dyrt med tanke på inflationen men så tänkte jag om 4 dollar bara för någon dag sen också.

Antar att det är känslan av att "missing out" som driver upp priset en del då jag också har den känslan nu.

Hur tänker ni andra? Väntar ni eller har ni redan köpt?
Citera
2019-01-27, 19:22
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har någon av er köpt några Beam/Grin än?

Jag trodde att priset skulle ner en del men verkar som jag totalt underskattat populariteten i dessa coins.

Grin till 7 dollar känns dyrt med tanke på inflationen men så tänkte jag om 4 dollar bara för någon dag sen också.

Antar att det är känslan av att "missing out" som driver upp priset en del då jag också har den känslan nu.

Hur tänker ni andra? Väntar ni eller har ni redan köpt?

Jag minear beam för fullt. Tror ganska mkt på dessa nya mw-coins
Citera
2019-01-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Jag minear beam för fullt. Tror ganska mkt på dessa nya mw-coins

Jo det gör jag också. Slog till och köpte en del efter jag skrev inlägget och än så länge var det lyckat, gjort med mer än 100 % på båda på två dagar. Jävla drag i dem. (Köpte dock fler beam än grin pga priset)

Varför minear du inte grin? Borde vara bättre nu när asics andel är mycket lägre. På sikt så kommer detta svänga så om du ska minea Grin så är det nu (närmsta åren). Kanske är lönsammare just nu att minea beam?

Oavsett spännande tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in