2019-01-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du har fortfarande inte förstått att djävulen hade en kvinna vid sin sida som eldade på och drev dem till att begå dådet?

Utan henne hade inte brottet begåtts.

Som i Sala menar du?
Citera
2019-01-27, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Som i Sala menar du?
Som i Bjärred menar man.

Är du mördarkramare som fråntar den formellt misstänkta mördaren Hanna sitt ansvar ifrågan?
Citera
2019-01-27, 18:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Som i Sala menar du?

Hur du kan få ihop det här fallet med händelsen i Sala övergår varje tänkande människas förstånd men är man desperat så griper man väl efter alla halmstrån som finns tillgängliga.

Helt seriöst, hur illa tänker du?
Citera
2019-01-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Har de sista dagarna gått genom en hel del av dina inlägg. Tycker det är värdefullt att du är med i tråden - även om man så klart kan ha olika åsikter om saker och ting - men det är få som har träffat familjen. I alla fall vad jag noterade: du påpekar gång på gång i olika samanhang från början till slut att flickorna inte uppfattades som så sjuka. Du träffade dem sist i juni och känner någon som träffade de i augusti. Du skriver att flickorna var inte mycket annorlunda från andra barn och att om någon ting var avvikande så var det saker i skolmiljön som ställde till det och att flickorna hade perioder där de var sämre. Flickorna var så pass ”friska” när de var hemma med O att du till och med spekulerade om det är Hs negative påverkan som gjorde flickorna sjuka. Jag tyder det som att de upplevdes på helger och semester som nästan friska. Tolkar jag detta rätt? Om du inte hade visst att flickorna var sjuka - hade du märkt det?

Det jag också noterade var att anhöriga inte trodde på den förklaringen som gavs (flickornas sjukdom). Det är klart att anhöriga har svårt att acceptera det som hände. Ingen tror väl att ens barn är kapabel till detta. Men när jag läste dina inlägg så förståd jag det så att sjukdomstillstånd av flickorna var inte i närheten av att man kunde ens ana den typ av desperation som måste ligga till grund för detta. Förstod jag det rätt?

Anhöriga har precis som jag benämnt deras tillstånd som kronisk trötthet.
En nära vän påstår att anhöriga inte vetat att de hade läkarutlåtande på just ME.
Det största problemet var mkt riktigt skolmiljön.Höga ljud ljuskänslighet som gav trötthet som följd.De var ju så pass vitala att de klarade av att vara hemma själva...alltså inte sängliggande.De hade säkert både sämre och bättre dagar.För övrigt så står jag fast vid vad jag skrivit innan om huruvida töserna var i respektive förälders sällskap.
Nej vem kunde ana detta och som jag sagt innan så var de på julbord i början på December. Det är så långt ifrån verkligheten så det är så svårt att föreställa sig att något som detta skulle hända.Även nu med facit i hand så är det så ofattbart och tusen frågor obesvarade...Varför ?
Citera
2019-01-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Vet de anhöriga vem som gjort vad?
Polisen har en hypotes ja och det har ju anhöriga fått ta del av.
Citera
2019-01-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja? Det samma gäller Hanna. Lika korkad som ansåg att barnen skulle mördas:
Gemensamt och i samråd mördade de sina barn.

Pekar man ut Oskar och fråntar Hanna ansvaret är det värre ställt.
Vänd dig med ditt mördarkramande till de det berör.

Knappast! Möjligen var hon med i planerandet men Oskar var doer när dagen kom. Var hon med i planerandet så är hon inte utan skuld.
Citera
2019-01-27, 18:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Knappast! Möjligen var hon med i planerandet men Oskar var doer när dagen kom. Var hon med i planerandet så är hon inte utan skuld.
Enligt trådens konspiration - Ja.
Enligt förundersökningens resultat - Nej.

Väldigt viktigt att skilja på.
Den ena är professionell utredning via flera aktörer med specialkompetens och utredare med full insyn.
Det andra är via personer med rejäl fantasi som på bas av minimal sakfakta sitter och leker mordutredare.
Citera
2019-01-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Enligt trådens konspiration - Ja.
Enligt förundersökningens resultat - Nej.

Väldigt viktigt att skilja på.
Den ena är professionell utredning via flera aktörer med specialkompetens och utredare med full insyn.
Det andra är via personer med rejäl fantasi som på bas av minimal sakfakta sitter och leker mordutredare.
VG posta länk där Polisen säger att H handrigpligen deltog i mördandet.
Citera
2019-01-27, 18:50
Medlem
Citat:
Men se på fan, ännu en vinkel på att O förmodligen är hin håle själv, ett klockrent exempel på hur man startar en trådsanning, du kommer att få många som hänger på i din "sanning".

Jag förstår inte vad du menar! Får man inte ställa frågor i tråden? Eller är det bara vissa som inte får göra det? Kom denna fråga för nära någon öm tå?

Du har dessutom formulerat dig så att man kan förstå det som att det var OH ensam som var vän med de personer som tas upp i mitt inlägg. Att det var så hade jag inte alls tidigare förstått. Jag trodde att det handlade om vänner till familjen.
Citera
2019-01-27, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Anhöriga har precis som jag benämnt deras tillstånd som kronisk trötthet.
En nära vän påstår att anhöriga inte vetat att de hade läkarutlåtande på just ME.
Det största problemet var mkt riktigt skolmiljön.Höga ljud ljuskänslighet som gav trötthet som följd.De var ju så pass vitala att de klarade av att vara hemma själva...alltså inte sängliggande.De hade säkert både sämre och bättre dagar.För övrigt så står jag fast vid vad jag skrivit innan om huruvida töserna var i respektive förälders sällskap.
Nej vem kunde ana detta och som jag sagt innan så var de på julbord i början på December. Det är så långt ifrån verkligheten så det är så svårt att föreställa sig att något som detta skulle hända.Även nu med facit i hand så är det så ofattbart och tusen frågor obesvarade...Varför ?
Kan det inte vara så som jag funderat kring att de (O och H) faktiskt beskrev antingen kronisk trötthet eller kroniskt trötthetssyndrom snarare än att säga ME/cfs och behöva rabbla att det betyder myalgisk encefalomyelit - cronic fatigue syndrome?
Oavsett om ME är den korrekta beteckningen så är det för min del fullt begripligt om man säger det mer försvenskade namnet (som i sig är deskriptiv) ?
Senast redigerad av develi 2019-01-27 kl. 19:02.
Citera
2019-01-27, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
VG posta länk där Polisen säger att H handrigpligen deltog i mördandet.
"Så som ni förstår, så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat, att gemensamt och i samförstånd, genomföra den här gärningen tillsammans och båda två är därför också så klart formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd ha dödat sina två döttrar."
Citera
2019-01-27, 18:57
Medlem
Citat:
Hur du kan få ihop det här fallet med händelsen i Sala övergår varje tänkande människas förstånd men är man desperat så griper man väl efter alla halmstrån som finns tillgängliga.

Helt seriöst, hur illa tänker du?

Sala-mannen skyllde sitt dödande av barnen enbart på en kvinna.
Enbart och ärligt lade skulden på barnens mamma. Du mende att i Bjärred så var det en mamma som var roten till det onda eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in