Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Har de sista dagarna gått genom en hel del av dina inlägg. Tycker det är värdefullt att du är med i tråden - även om man så klart kan ha olika åsikter om saker och ting - men det är få som har träffat familjen. I alla fall vad jag noterade: du påpekar gång på gång i olika samanhang från början till slut att flickorna inte uppfattades som så sjuka. Du träffade dem sist i juni och känner någon som träffade de i augusti. Du skriver att flickorna var inte mycket annorlunda från andra barn och att om någon ting var avvikande så var det saker i skolmiljön som ställde till det och att flickorna hade perioder där de var sämre. Flickorna var så pass ”friska” när de var hemma med O att du till och med spekulerade om det är Hs negative påverkan som gjorde flickorna sjuka. Jag tyder det som att de upplevdes på helger och semester som nästan friska. Tolkar jag detta rätt? Om du inte hade visst att flickorna var sjuka - hade du märkt det?
Det jag också noterade var att anhöriga inte trodde på den förklaringen som gavs (flickornas sjukdom). Det är klart att anhöriga har svårt att acceptera det som hände. Ingen tror väl att ens barn är kapabel till detta. Men när jag läste dina inlägg så förståd jag det så att sjukdomstillstånd av flickorna var inte i närheten av att man kunde ens ana den typ av desperation som måste ligga till grund för detta. Förstod jag det rätt?
Anhöriga har precis som jag benämnt deras tillstånd som kronisk trötthet.
En nära vän påstår att anhöriga inte vetat att de hade läkarutlåtande på just ME.
Det största problemet var mkt riktigt skolmiljön.Höga ljud ljuskänslighet som gav trötthet som följd.De var ju så pass vitala att de klarade av att vara hemma själva...alltså inte sängliggande.De hade säkert både sämre och bättre dagar.För övrigt så står jag fast vid vad jag skrivit innan om huruvida töserna var i respektive förälders sällskap.
Nej vem kunde ana detta och som jag sagt innan så var de på julbord i början på December. Det är så långt ifrån verkligheten så det är så svårt att föreställa sig att något som detta skulle hända.Även nu med facit i hand så är det så ofattbart och tusen frågor obesvarade...Varför ?