2019-01-27, 17:21
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Idag finns det 16-åringar som åtminstone går ut grundskolan och så småningom kommer bli duktiga läkare, forskare, ingenjörer och entreprenörer osv. och finna vägar och sätt som gör samhället mer ”klimatsmart”. De har vett nog att fokusera på skolan och inte försöka läxa upp andra som besitter flera gånger större kunskap på ämnet och mer livserfarenhet.

Det här är dock tyvärr bara en aspergerflicka som fallit offer för sin psyksjuka mor och hamnat i klorna på vänstermänniskor som vill utnyttja henne.

Hade hon varit ett genibarn och klimatfenomen som befann sig flera år före sina jämnåriga med toppbetyg och var på väg att hoppa på en universitetsutbildning inom geologi hade nog folk kunnat ta henne mer seriöst. Men hon är inte talang.

Endast i vänsterns värld kan man bli en världsauktoritet utan att ens gått ut 9:an. För dem räcker det med att ha skolkat och stått med en skylt på stan. Idioter.

... men rent objektivt att bli inbjuden som talare till world economic forum i Davos är en fantastisk bra merit. Hur många andra 16 åringar känner du till som är det?
Senast redigerad av MadBalt 2019-01-27 kl. 17:31.
2019-01-27, 17:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Måttstockar?
Handlar om vad hon har tillfört, vad som inte redan redan är sagt.

Aha. Så hon ska komma med något "nytt"? Annars kan hon hålla käft? Är det så jag ska tolka dig? Hon engagerar sig på sitt sätt i fråga som berör henne. Är det så upprörande?
2019-01-27, 17:26
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Källa på att Zlatan, Borg och Wilander brutit mot Skollagens närvaroplikt?
Jag killgissar att dagens skollag inte var aktuell då.

En lämpligare jämförelse skulle vara om någon skolkade mot generös invandringspolitik och MSM hejade på. Kan du se scenariot där Lill-Jimmie skolkar och skriver "Jag vill att ni känner samma rädsla som jag känner varje dag."
"Varför ska jag studera inför en framtid som inte finns? Vad är det för mening att lära sig fakta när våra politiker och vårt samhälle ignorerar rädslan? Många säger att Sverige är ett litet land och att vad vi gör inte spelar någon roll. Men om några skolelever kan bli en världsnyhet bara för att vi skolkade från skolan i några dagar – tänk vad vi kan åstadkomma om vi alla arbetar tillsammans."

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, just det. Undrar om hon varit alla kändisars lilla gullegris om hon suttit och skolstrejkat med ett plakat där det stod ”Stoppa invandringen”?

Jo ni incels verkar ju ha alla hästar hemma. Såklart finns det i eran värld en solklar koppling mellan Sveriges naiva invandrings politik och Gretas klimat engagemang.
2019-01-27, 17:27
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Att du tycker att hon inte har gjort något låter bittert i mina öron.

Jag tycker inte. Jag konstaterar. Motbevisa gärna i ställer för billiga ad hominem.
2019-01-27, 17:35
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
... men rent objektivt att bli inbjuden som talare till world economic forum i Davos är en fantastisk bra merit. Hur många andra 16 åringar känner du till som är det?

Och vad menar du med topputbildning inom geologi? Finns det en sådan?

Det finns mängder av mediokra ishockeykillar i den åldern som blir inbjudna till att åka över och träna med NHL-lag. Ofta för att en förälder eller anhörig sitter med kontakter. Men det betyder ingenting i slutändan.

Det finns nog 16-åringar som menar att det första vi måste göra åt klimathotet, är att sprida kondomer till Afrika och 3:e världen för att på så vis stoppa överbefolkning och alla nya människor som kommer bidra till stora utsläpp under sin livstid. Det är reella och realistiska lösningar på problemen till skillnad mot att som Greta prata om att västerlänningar bara måste börja åka tåg istället.

Men du kommer naturligtvis aldrig att se någon sådan 16-åring bli inbjuden till Davos även ifall han/hon nu faktiskt sitter på betydligt bättre lösningar än Greta eftersom det inte passar in i PK-agendan.

Läs vad jag skrev. Toppbetyg, skrev jag. Inte topputbildning. Hade hon varit ett exceptionellt fenomen som haft fina gymnasiebetyg och befunnit sig före sina jämnåriga och var på att komma in på en universitetsutbildning som behandlar geologi till exempel, så hade man ju i alla fall kunnat ta flickan på lite allvar.

Men hennes bedrift är att ha skolkat under en längre tid för att stå med en skylt på stan? Hon är talanglös.
Senast redigerad av Libbero 2019-01-27 kl. 17:46.
2019-01-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Mm, tur du ser det seriöst Bra Greta får uppmärksamheten trots allt.

Problematiken är så långt mycket större än havsisar och Vasaloppets överlevnad.

Och det vet du hur? Via METEORLOGEN Per Holmberg? Greta Thunberg? Al Gore?
Oceanforskare, polarforskare och många andra RIKTIG forskare inom ämnet är inte överens med Per och hans gelikar.
2019-01-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Aha. Så hon ska komma med något "nytt"? Annars kan hon hålla käft? Är det så jag ska tolka dig? Hon engagerar sig på sitt sätt i fråga som berör henne. Är det så upprörande?

Det som är upprörande är att hennes morsa tillåter ett bokstavsbarn dividera om saker som hon inte har en aning om.
2019-01-27, 18:40
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Jag tycker inte. Jag konstaterar. Motbevisa gärna i ställer för billiga ad hominem.

Om det känns bra att pissa på en 16-åring, får du väl göra det. Vad kan jag göra.
2019-01-27, 18:42
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det som är upprörande är att hennes morsa tillåter ett bokstavsbarn dividera om saker som hon inte har en aning om.

Vi tycker olika. Jag tycker att det finns bra mycket annat att uppröras över. Inga är perfekta, inga familjer är perfekta. Den här familjen gör gissningsvis sitt bästa, eller det de tror är det bästa, som de flesta av oss. Jag önskar dem lycka till.
2019-01-27, 19:26
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-06/mats-skogkar-de-vuxna-bakom-barnet
Citat:
Hur kan en 15-årig Stockholmstjej på bara några månader bli en internationellt känd klimataktivist som får dela podium med FN:s generalsekreterare António Guterres?
Att ha ett av Sveriges främsta pr-snillen på sin sida kan i alla fall inte vara en nackdel.
En av de allra första, sannolikt den allra förste, att uppmärksamma Greta Thunbergs skolstrejk för klimatet var Ingmar Rentzhog, grundare av Laika Consulting, som sysslar med finansiell kommunikation; ett bolag han sålde i våras.”

”Enligt journalisten och krönikören Andreas Henriksson är Rentzhog "pr-strategen bakom Greta Thunbergs lobbykampanj och skolstrejk för klimatet".
Henriksson bygger sitt resonemang på indicier, för att tala rättegångsspråk, på antaganden och på sin yrkesmässiga erfarenhet från att ha bevakat pr-branschen:
Jag känner igen en pr-kampanj när jag ser en, skriver han på Facebook.

sen så släpper Malena sin nyskrivna bok i samma stund

en annan sak....någe av er som får pedofilvibbar?? hoppas mina instinkter har fel
men typ tänk om hon skulle utnyttjas av farbröderna som har så mkt makt...eller värst av allt. Om malena passivt tillåter det för att få rida på vågen o bjudas in i finrummet o exklusiva fester där nere
Senast redigerad av Oddhandjob 2019-01-27 kl. 19:34.
2019-01-27, 19:30
Avslutad
Stackars unge. Framskickad av psykopater och narcissister. Hon har diagnos och har naturligvis noll förankring i klimatpolitiken överhuvudtaget. Hon har ingen jävla aning egentligen.

Det hela är oerhört tragiskt och osmakligt. Precis som med den stackars svarta pojklucian som också offrades av vänsterliberaler och globalister. De är fullständigt skruppellösa och skyr inga medel.
2019-01-27, 19:32
Medlem
Inom kort har höga politiker och annat folk tröttnat på Greta och det blir en chock för flickebarnet när detta uppdagas. Att hon kunnat hålla på så pass länge med sitt jippo beror på att ingen vågar stöta sig med flickebarnet och med risk för att verka ond och klimatovänlig. Hon ser väldigt underlig ut och det kännas onormalt att vara så fixerad vid klimatet i den åldern. Visst kan man vara orolig men flickan verkar snarare besatt. Föräldrarna borde stoppa henne och se till att hon umgås med jämnåriga och blir normal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in