2019-01-27, 11:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Obs ! .... som jag tidigare har låtit påpeka , så råder det fortfarande strikt förundersöknings-sekretess , och med anledning av detta , kan jag inte ! dela med mig av vissa uppgifter som jag har kännedom om , och du är klok nog att förstå varför.
Även om du nu mot förmodan skulle ha insyn i polisutredningen så gör du nog bäst i att ligga lågt med det, om inte annat för din egen trovärdighets skull. De allra flesta i den här tråden är nuförtiden rätt skeptiska till självutnämnda polis-insynare, orakel och profetissor.
Citera
2019-01-27, 12:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är tvärtom en alldeles osannolik tanke!
Polisen har låtit meddela att man identifierade samtliga mobiler som befann sig i det området den 14e maj! Jag tror visserligen inte på det, men du har väl inte glömt den infon?

Menar du att Örebropolisen nu efteråt skulle sitta och snappa upp varenda ny mobil som "tillkommit" till området? Och se om de nya mobilerna skulle kunna tillhöra två unga kvinnor? Med eller utan cyklar.

Och kontakta varenda en av dem och fråga om de ledde cykel kvällen den 14e maj?
För om det skulle vara på det synnerligen ineffektiva Kling&Klang-viset man inom Örebropolisen använder sig av sina 10 utredare, så behöver vi inte fundera på varför mordet ännu inte är uppklarat..

Varför skulle utredarna INTE kolla upp de som haft en mobil i rörelse i det aktuella området? Det ingår bland de vanliga utredningsåtgärder som görs i samband med ett så här grovt brott.
Citera
2019-01-27, 12:24
Medlem
Honan6s avatar
Lena dödas med kraftigt våld - med eller utan tillhygge av en eller flera personer den sena måndagskvällen 14 maj.

En eller flera hade laddat ordentligt innan hen gör slag i sak och medvetet ser till att döda Lena.
En serie av händelser/motgångar kan ligga bakom den vrede som får GM(:s) att skrida till verket och kanske något frapperande hände dagen/dagarna innan mordet?

Vad hände under helgen innan mordet?

När beställdes USA-resan, vem betalade och vilka skulle åka?

Tog SD ut akut eller planerad semester?

Bytte HD arbetspass på måndagen?

Hade HD begärt semester för att resa till USA med SD eller sjukskrev hon sig?

Har JG varit sjukskriven eller tagit akut semester i nära tid efter mordet?
Citera
2019-01-27, 12:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Får man fråga dig JokerMannen om en av dessa två personer som hittade LW har anknytning till den person du nu pekar ut som misstänkt ny GM? Eller rent utav är GM enligt dig?

JM har tidigare skrivit ut hur långt det är mellan plats A->B, en sträcka som går från Betesvägen till Färdemansgatan. Jag förmodar att det inte är en slump.

En annan sak som JM har pekat på är tiden 14.33 fynddagen. Personligen tänker jag att denna tid naturligtvis finns dokumenterad både hos polis (inringt samtal) och in uppringarens mobil (registrerat samtal till 112). Det är klart att vanliga människor inte tänker tiden i minutrar eller sekunder utom om det är nyår, buss,flyg, tågtid eller dylikt. Men i en sådan här situation kan upphittaren blivit tillfrågad av någon, kollat tiden och därför lagt den exakta tiden på minnet. Så varför tycker JM att denna exakta uppgivna tidpunkt är så viktig:

Denna tid 14.33 har vi sett tidigare i tråden:

I pressen har det angetts att det var "privatpersoner" som hittade LW bakom planket.

Hur vet JM att det är just två?
Ja, vi har ju sett bilder på killarna (?) som sitter nära fyndplatsen ganska nära inpå det tillfälle som man verkar ha fått in larmet om fyndet av kroppen.

Så?
Citera
2019-01-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Får man fråga dig JokerMannen om en av dessa två personer som hittade LW har anknytning till den person du nu pekar ut som misstänkt ny GM? Eller rent utav är GM enligt dig?

Hej @Medimera.

Vad jag kan säga , är följande sagt , att dessa två privatpersonen , är var och en , grundligt förhörda av utredarna och säger sig inte ha någon kännedom utöver den människo-kroppen som de då stötte på bakom bullerplanket å Lördagen den 19 Maj År 2018.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JM har tidigare skrivit ut hur långt det är mellan plats A->B, en sträcka som går från Betesvägen till Färdemansgatan. Jag förmodar att det inte är en slump.

En annan sak som JM har pekat på är tiden 14.33 fynddagen. Personligen tänker jag att denna tid naturligtvis finns dokumenterad både hos polis (inringt samtal) och in uppringarens mobil (registrerat samtal till 112). Det är klart att vanliga människor inte tänker tiden i minutrar eller sekunder utom om det är nyår, buss,flyg, tågtid eller dylikt. Men i en sådan här situation kan upphittaren blivit tillfrågad av någon, kollat tiden och därför lagt den exakta tiden på minnet. Så varför tycker JM att denna exakta uppgivna tidpunkt är så viktig:

Denna tid 14.33 har vi sett tidigare i tråden:

I pressen har det angetts att det var "privatpersoner" som hittade LW bakom planket.

Hur vet JM att det är just två?
Ja, vi har ju sett bilder på killarna (?) som sitter nära fyndplatsen ganska nära inpå det tillfälle som man verkar ha fått in larmet om fyndet av kroppen.

Så?

Tiderna jag har listat har varit tillgängliga via media, antingen i skriven form eller via alla filmer som publicerades under våren och sommaren. Ingen av oss vet att det var just två personer som fann BOs kropp men uttalandet om privatpersoner ger oss indikationer på att det handlar om fler än en. Det var jag som länkade till en film där vi ser två personer som sitter innanför avspärrningar. Om det är upphittarna låter jag vara osagt.
Överlag kan jag inte se att användaren JM presenterar någon som helst ny information.
Citera
2019-01-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Du som har stenkoll på geocaching, hur var det med geotourerna, 1 och 2?
Kom det ut någon förhandsinformation om att de skulle avslutas och varför?

Som jag tidigare skrivit har jag fått intrycket att de avslutades i all hast efter mordet av SD-HD
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-01-27 kl. 13:42.
Citera
2019-01-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kan bara säga som så att jag numera tror att JokerMannen har viss insyn, bland annat på grund av den senaste artikel som kom ut häromdagen där det framkom att två nya vittnen hittats.

JokerMannen delade med sig information som fanns i den artikeln (utkom ca kl: 12 under dagen) natten innan vid kl: 01.49 till mig via PM.

Fanns informationen att tillgå någonstans tidigare?
Läser man JMs deltagande i andra mordtrådar får man också intrycket att hen har extra info.
Citera
2019-01-27, 14:24
Medlem
Honan6s avatar
Direkt efter att Lena mördades så vet en eller flera GM var hon mördades och varför hennes liv togs. Sen den 14 maj går en eller flera GM med vetskapen om att hen är en mördare. Hen vet också det fanns tid att ändra sig, så mordet klassas inte som dråp.

Har GM med ev. medhjälpare återvänt till platsen och "städat" eller gjordes det i direkt anslutning till mordet? Om GM är flera - är de då ofrivilliga eller frivilliga mördare?

Har GM med ev. medhjälpare tvättat, dumpat eller eldat upp kläderna som bars?

Vi har sett att MGM är svag för märkena Haglöfs och Helly Hansen i färger som rött, blått och svart.
Hans svarta Haglöfsskor såg ut att vara som nya vid tid efter mordet. Hade han dubblettskor, har han köpt nya eller missade polisen att beslagta skorna som han var ute och cachade i några dagar före mordet?

MGM har haft en svart jacka märkt Exact i vitt tryck på vänster sida i brösthöjd - var finns den jackan nu - beslagtagen eller försvunnen?

Kanske JokerMannen har några svar på mina undringar? Hen har ju angett sig veta hur det såg ut inne hos LW med halvinslagna paket, antal o s v och det kan man ju inte veta utan insyn.
Citera
2019-01-27, 14:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Läser man JMs deltagande i andra mordtrådar får man också intrycket att hen har extra info.

Nej, det var första gången informationen delades publikt i denna artikel.

Självklart kan jag inte vara 100% säker.
Citera
2019-01-27, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Kan det ha kommit ut via TT eller något liknande?

Eller:

Kanske något liknande de här privatspanarna?

"Privatspanarna: Han mördade Malin, 16"
"Malin Olssons mördare har gått fri i snart 25 år.

Nu har de pensionerade poliserna Hans Nilsson och Rolf Tageson gått igenom fallet på nytt.

De menar att mördaren finns i utredningen, men polisen har inte tillräckliga bevis.
"

https://www.expressen.se/gt/privatspanarna-han-mordade-malin-16/
Citera
2019-01-27, 15:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sedan var han sjukskriven i två veckor, av sorg eller för vad han varit med och gjort slog honom?
Konstigt om det var av sorg, då han behandlat LW som luft i ett års tid. Mobbat och blockat henne...

Vet du att han var sjukskriven efter mordet (har du hört det) eller är det skrivet av ironi?
Men var han inte ute och cachade? Glömmer datumen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in