2019-01-26, 19:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det nu är tjejerna som i artikeln kallas kvinnor? Då var det väl MV som menade att det inte hade gått att få fatt på dom eftersom de inte hade haft sina mobiler med sig eller i vart fall inte hade kopplat upp sig mot mast.

Så då undrar jag hur man skulle kunna koppla ihop dom med mobilerna?
Jag kanske tänker fel här eller missuppfattar dig.

Just det. Så var det ju. Hade glömt det. Sala-tråden har ätit upp mig inifrån och ut de här dagarna.

Diskuterade vi inte också något om att polisen eventuellt kunde se mobiler som finns i området nu efteråt? Och om ägarna är unga kvinnor så kontaktar de dem och frågar om de är cykeltjejerna? Det var alltså först nu dessa nya mobiler dök upp och kunde kontaktas. Eller är min hjärna helr väck?
Citera
2019-01-26, 20:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Just det. Så var det ju. Hade glömt det. Sala-tråden har ätit upp mig inifrån och ut de här dagarna.

Diskuterade vi inte också något om att polisen eventuellt kunde se mobiler som finns i området nu efteråt? Och om ägarna är unga kvinnor så kontaktar de dem och frågar om de är cykeltjejerna? Det var alltså först nu dessa nya mobiler dök upp och kunde kontaktas. Eller är min hjärna helr väck?

Haha, det är lördag.
Och ja, man blir gripen av andra hemska händelser som Salafallet och 2-åringen som föll ner i ett brunnshål. Och åtta månader i ett fall gör sitt till. Man glömmer.

Det är en inte alls osannolik tanke att det kan ha gått till så. Om de på något sätt bor i området, kanske inte helt osannolikt att man observerar vilka telefoner som är nya som kommit in och att dessa dessutom passar med två unga tjejer gör att man kontaktar dom. Bra tänkt.
Citera
2019-01-26, 22:21
Medlem
Vem är JG? Har inte tid att läsa hela ämnet...
Citera
2019-01-26, 23:04
Medlem
Citat:
Haha, det är lördag.
Och ja, man blir gripen av andra hemska händelser som Salafallet och 2-åringen som föll ner i ett brunnshål. Och åtta månader i ett fall gör sitt till. Man glömmer.

Det är en inte alls osannolik tanke att det kan ha gått till så. Om de på något sätt bor i området, kanske inte helt osannolikt att man observerar vilka telefoner som är nya som kommit in och att dessa dessutom passar med två unga tjejer gör att man kontaktar dom. Bra tänkt.
Det är tvärtom en alldeles osannolik tanke!
Polisen har låtit meddela att man identifierade samtliga mobiler som befann sig i det området den 14e maj! Jag tror visserligen inte på det, men du har väl inte glömt den infon?

Menar du att Örebropolisen nu efteråt skulle sitta och snappa upp varenda ny mobil som "tillkommit" till området? Och se om de nya mobilerna skulle kunna tillhöra två unga kvinnor? Med eller utan cyklar.

Och kontakta varenda en av dem och fråga om de ledde cykel kvällen den 14e maj?
För om det skulle vara på det synnerligen ineffektiva Kling&Klang-viset man inom Örebropolisen använder sig av sina 10 utredare, så behöver vi inte fundera på varför mordet ännu inte är uppklarat..
Citera
2019-01-27, 00:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Vem är JG? Har inte tid att läsa hela ämnet...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-01-27, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du känner honom så väl så borde du veta hur han stavar
sitt geonick.

Hej @gloriouslife.

Beträffande "Kn*toos ... så är det faktiskt korrekt att hans' Geo-caching-nick stavas med två o-vokaler.

Geo-caching personen "Kn*toos" heter som bekant K*nn*th J*h*nss*n

Du finner personens Geo-caching-nick "Kn*toos om du söker på Geo-caching-medlemmarna , och även på andra platser som har med Geo-caching att göra och som du säkert känner till.

"Kn*toos" känner även SD och HD med flera som deltar inom Geo-caching.

Mvh/ "JokerMannen"

Ps: Du kan även se på "Kn*toos Instagram och där förekommer också hans Geo-caching-nick som "Kn*toos Ds.

Obs ! Jag känner personligen inte "Kn*toos , vad jag menade var att jag känner mycket väl till om dennes historik i svunnen tid , så som även nutida , "Kn*toos" förekom som bekant bland annat på Event Sundsvall 2018.
Citera
2019-01-27, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Bara ett förtydligande; I artikeln i NA nämner Hiding att kvinnorna inte hörde av sig till polisen, utan man har hittat dem genom utredningen.

Hon bekräftar även att de har befunnit sig i det aktuella området vid den aktuella tiden.

Hej @ModestyBlaiser.

Man gick tidigt ut med att man då sökte dessa två flickorna och bad dem redan då att de skulle höra av sig till Polisen , vilket dom inte gjorde.

Det bekräftades redan då också att man inom Polisen hade kännedom om var dessa flickorna hade befunnit sig den då aktuella tiden.

Nyligen hörde dessa nu omtalade flickorna av sig till Polisen. Man har under en längre tid sökt dessa flickorna inom Polisen även då i samband med den tidigare omtalade "Gråhåriga Damen"

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-27, 10:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Honan6. Jag vill påpeka , att det var mycket bra att du tidigare i dag skrev att ytterdörren till kvinnans' bostadsrätt stod på GLÄNT , detta sagt med anledning av att det är den egentliga sanningen.
Dörren kan mycket väl ha stått öppen/på glänt, ingen har påstått något annat. Men tänk på att det du läser i Aftonbladet inte nödvändigtvis måste vara "den egentliga sanningen".
I hemmet fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7
Citera
2019-01-27, 10:27
Medlem
Citat:
Jo, så kan det absolut ha varit.

Tror att vi diskuterade just detta tidigare. Och min tanke var då att om de gjort det borde både polis och kanske även deras släktingar (föräldrar, syskon) vetat att de bodde i området och att de kanske kunde ha varit ute på kvällen för händelsen.

Den första rapporteringen om försvinnandet kom väl redan 17/5? Det borde inte gå obemärkt förbi att ett så mystiskt försvinnande skett i en stad som Örebro, men vem vet?

Om tjejerna bodde i höghusområdena längre bort och/eller de inte bodde tillsammans med någon som visste om mordet kan det naturligtvis varit svårt att identifiera dom både ur polis- och anhörigperspektiv eftersom det eventuellt inte gick att pejla deras mobiler.

Kanske är jag småirriterad över att det just nu känns som att fallet inte kommer till en lösning. Man kan ju bara tänka sig hur det måste kännas för barnen att ens mor mördas och man aldrig får klarhet i varken vem eller varför. Kanske för att polisen var så slarvig i början.

Om det är som du föreslår, kan det med stor sannolikhet vara svårt för dem att minnas något från den kvällen om de inte visste om mordet eller försvinnandet.

Man kan ju bara hoppas att det kan bidra med någon pusselbit, men (suck) jag har nog tappat hoppet.
Det verkar som att Örebro har fullt upp med andra mord och gängkriminalitet. Man får en känsla av att de går på knäna. När nu utredningen går på sin 8:e månad och det inte ser ut att lösa sig, misstänker jag att resurserna dras ner och att snart läggs utredningen på is.
Ge inte upp hoppet... nya vittnen och MGM är inte avskriven pga det. Kanske börjar det närma sig en upplösning av detta långdragna fall. Håll ut!
Citera
2019-01-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Dörren kan mycket väl ha stått öppen/på glänt, ingen har påstått något annat. Men tänk på att det du läser i Aftonbladet inte nödvändigtvis måste vara "den egentliga sanningen".
I hemmet fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen, enligt uppgifter till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7

Hej @Draifos.

jag börjar bli otroligt trött på vissa medlemmars fantasier och önskedrömmar om att just en bestämd person till punkt och pricka sagt , bara måste vara den absolut och rätta Gärningsmannen , detta utan , att de därvid tager hänsyn till , att det faktiskt finns omständigheter som pekar åt flera håll.

Jag bryr mig föga om vad dessa olika tidningar framför , dom kan söka sin ära och berömmelse samt ekonomisk vinning utan mig som intresserad person.

Obs ! .... som jag tidigare har låtit påpeka , så råder det fortfarande strikt förundersöknings-sekretess , och med anledning av detta , kan jag inte ! dela med mig av vissa uppgifter som jag har kännedom om , och du är klok nog att förstå varför.

Jag vet ! att ytterdörren till kvinnans' bostadsrätt stod på GLÄNT , det vill säga , att ytterdörren till bostadsrätten var stående i ett så kallat GLÄNT-LÄGE då annan person upptäckte detta och sedan berättade detta för en annan person och även därtill sagt , för Polisen.

Jag håller mig enbart till fakta , och undviker allt så kallat tidnings-skriveri , efter som man aldrig kan vara , eller bli fullständigt övertygad om vad som är sanning och vad som är osanning.

Jag vet att hennes' tillhörigheter fanns på plats inuti bostadsrätten , och även var dessa stod och låg placerade. Jag vet även till antalet , hur många födelsedags-pakets-presenter som fanns inuti bostadsrätten , och hur pappers-inslagningen var gjord tillika snören och namn-klister-lappar , och jag känner till betydligt mer om detta mordfallet och jag tänker styra mig efter det jag vet och känner till , och detta utan att taga hjälp av tidningarna.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-27, 11:03
Medlem
Citat:
Best "Netherworld"

Once upon a time , there were two private individuals who , on Saturday , May 19 , 2018 found the dead body of a korean woman named , Lena Choon Shil Wesström behind a noise-shelter in the New Hjärsta in Örebro Municipality , so as Country.

Note ! One of these two private individuals could then give the Police the very specific time at [ 14:33 ] , exactly in the minute , and just exactly [ 33 ] minutes over two o' clock.

Note ! If the private person instead , had not been exactly in the minute [ 33 ] , and instead said: --- It was sometime around [ 14:30 ]-(the time). --- I do not remember exactly so carefully , but somewhere around , but the private person didn't tell the Police so , the person was exactly on the minute [ 14 ] and minutes [ 33 ].

Is there any particular reason to have in mind that , one of these individuals really knows who the killer was ? or am I crazy and need psychiatric help for my strange thoughts ?

What do you think about this matter "Netherworld" ?

With best regards , "JokerMannen"

Får man fråga dig JokerMannen om en av dessa två personer som hittade LW har anknytning till den person du nu pekar ut som misstänkt ny GM? Eller rent utav är GM enligt dig?
Citera
2019-01-27, 11:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
👤 Obs ! Den absolut , samt tillika sista kontakten kvinnan hade , skedde och ägde rum klockan 🕚 23:09 Måndagen den 14 Maj År 2018.

👤 Obs ! Från och med klockan 🕚 23:10 samt Måndagen den 14 Maj År 2018 , och sedan fram till klockan 🕚 23:30 , fanns en tidsram av 20 minuter ... och inom denna nu omtalade tidsramen , hade något ovanligt utspelat sig i kvinnans' personliga liv , och som till sist avslutades genom att hon bragtes om sitt liv ... 160 meter ifrån sin bostadsrätt bakom ett bullerplank , Obs ! ... kvinnan avled mycket troligen cirka 25 minuter före ! ... hennes' yngste sons' bemärkelsedag skulle infalla , natten till Tisdagen den 15 Maj År 2018.

Obs ! ... till ovan skrivet , är följande att tilläggas: Skriken påbörjades cirka klockan 23:30 ... och Skriken upphörde cirka klockan 23:35 ... och 25 minuter därefter ... inföll hennes' yngste sons' bemärkelsedag ... å Tisdagen den 15 Maj År 2018.

Varje människa har ett kapitel de inte ! läser högt , det inkluderar HD , så som även SD samt JG med närstående , det exkluderar ej heller HD - SD samt JG som på något sätt involverade.

Tilläggas till ovan skrivet blir följande sagt:

Men ! ... det exkluderar inte annan person som den egentlige Gärningsmannen till att tidigare ha bringat kvinnan om sitt liv.

SD ... är ! skäligen misstänkt till att ha bragt kvinnan om sitt liv , men ! ... han är icke ! BEVISAD , som den egentlige Gärningsmannen till att utom rimlig tvivel ha begått brottet , och jag ställer mig personligen interrogativ ... å de kraftigaste , till om någon över huvud taget kan finns en enkel möjlighet till att kunna vederlägga [motsatsen] till vad jag nu påpekat till att vara en självklar och enkel fakta .......... Någon ?

Mvh/ "JokerMannen"

Den enda källa vi har på 23.09 är från EGT som jag kan minnas det:

https://www.flashback.org/p66056908#p66056908

Är du helt säker på denna uppgift?
Om du är det, hur kan du vara säker på att det är den sista?
Vilken är din källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in