2019-01-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Så vår socialminister, som borde vara den ministerpost som tillsätts av någon som verkligen står med båda fötterna långt ner i dom djupaste folklagren, åker runt i en Maserati ihop med en tjuv och lever i en miljö som bara 0,00001% av befolkningen har tillträde till.

Läste om Tage Erlander för en tid sedan och hur hans fru Ajna? hade gått och lämnat tillbaka kulspetspennorna dom hade kvar hemma efter att Tage gått i pension eftersom dom tillhörde staten.

Det här hänt lite sedan dess...

Det var tom ett par blyertspennor märkta "tillhör statsverket" på. Men jag håller med dig, Tage och den generationen vänder sig i sina gravar. Tyvärr var det ju generationen efter dvs Palme som satte korruptionen på kartan men var i alla fall diskreta. Nu är de löjligt och extremt uppenbart. Geijer bordellaffärer avslöjades (av Gw) men hela sossesverige slöts sig bakom och tom då fick de hjälp av en centerpartist, Fälldin. Och Strängs husaffärer som visserligen var lagliga men oerhört osmakliga.
Sedan har det bara rullat på i en allt snabbare takt och statens tjänstemän kan plötsligt bli rika på tjänster och väntjänster. Se på Reinfeldt han har tjänar 50miljoner på ett par år som den ex politiker han är. Eller Göran Persson som har köpt en gård för samma summa 50 miljoner och dessutom efter sin regeringstid byggde en flygel till via sin bror på statens bekostnad. Hur gick det till? Svin är det var de alla är. Stjäl folket skattemedel och berikar sig.
Citera
2019-01-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Utgår ifrån att hon är rejält sur på gubben! Rubriker av den här Sahlinsorten är nog lite för mycket. Men utgår ifrån att han har psykproblem. Borde inte vara ekonomiska problem med hennes lön på 50-60 000 rent som trillar in varje månad.

Det tror jag inte. Hon saknar självinsikt helt. Se bara när hon sitter och tycker synd om sig själv i Arslets jägarprogram.
Hennes och familjens lön är förövrigt betydligt högre. Hon tjänar som statsråd 136000 2018 och en höjning är på gång. Han tjänar +100000 som tjänsteman på AF. Och jag pratar månadslön. Den där devisen som var sann förr är inte sann idag ni vet "statens kaka må vara liten men den är trygg". Idag är det mer statens kaka kan vara enorm bara vi som styr är riktigt stygg.
Citera
2019-01-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Förresten ligger inte gränsen mellan stöld/snatteri här någonstans?

Riskerar man husransakan om det klassas som stöld? I jakt på mer stöldgods?
Det handlar inte bara om summan. Du kan åka fast för stöld för en sak på 200kr, det beror på hur du har planerat det hela (plockat bort larm och liknande). Jag har aldrig hört att någon får husis för ett snatteri/en butiksstöld.
Citera
2019-01-27, 08:59
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Det handlar inte bara om summan. Du kan åka fast för stöld för en sak på 200kr, det beror på hur du har planerat det hela (plockat bort larm och liknande). Jag har aldrig hört att någon får husis för ett snatteri/en butiksstöld.

Många träffar på snatteri + husrannsakan...

https://www.google.com/search?q=snatteri+husrannsakan&oq=snatteri+husrann sakan&aqs=chrome..69i57.13394j1j7&sourceid=chrome& ie=UTF-8

F.k. heter det inte snatteri längre utan ringa stöld sedan 1 juli 2017. Beloppsgränsen är 1000 kr.
Citera
2019-01-27, 09:28
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Eller på ren svenska

att man bara är dum i huvudet. vilket båda är.

Hur hon kan ha blivit minister förvånar nog många.
Förvånar väl ingen i dagens samhälle? Att sossar tillsätter inkompetent folk borde alla veta vid det här laget. Annika är inget undantag.
Citera
2019-01-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Otroligt hur SD-svansen kan låta sig gödas av trollfabriken utan att ens blinka inför lögnerna.

Men faktum är att bara för att Fria Tider m fl sänder ut lögnerna som sedan kommenteras här så blir det inte en sanning.

Vad är lögnen?

19650730

Thomas Wolf, förekommande i Lexbase.
Citera
2019-01-27, 09:48
Medlem
Citat:
Otroligt hur SD-svansen kan låta sig gödas av trollfabriken utan att ens blinka inför lögnerna.

Men faktum är att bara för att Fria Tider m fl sänder ut lögnerna som sedan kommenteras här så blir det inte en sanning.

Vad är sanningen då?
Jag väntar spänt.
Citera
2019-01-27, 10:06
Medlem
Studera gärna nivån på Strandhälls twitter...i klass med Kakan Herrmansson.
Om SD vill utreda stora frågor som tex. när foster skall få aborteras är de genast 'antifeminister'.
Till och med Sahlin framstår som vederhäftig i jämförelse.
Citera
2019-01-27, 10:27
Medlem
Citat:

Och vilka lögner skulle det vara menar du?
Citera
2019-01-27, 10:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

När det gäller lögner från "trollfabrik", menar du då DN som skriver om glasverandan, eller åklagaren som utfärdat strafföreläggandet avseende snatteriet?
Citera
2019-01-27, 10:50
Medlem
Annika har säkert skällt på honom, men hans beteende har faktiskt inget med henne att göra.
Citera
2019-01-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack

Aha, men jag har bestämt för mig att jag sett på något polisprogram på tv att man även gick ut och kollade igenom snattarens bil utanför affären i jakt på mer stöldgods från andra butiker.

Men det kanske var punderi inblandat då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in