2019-01-25, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förstår du ordet ”påstådda”? Pratet om ett scoop har ju bara uppstått i efterhand..

Det var inte jag som påstod att han var vältränad.. jag har inte ens påstått att han dog av en hjärtattack - det verkar ju bara vara ett rykte på nätet.
Dock är medfödda hjärtfel den vanligaste orsaken till hjärtproblem i unga år vilket skulle kunna utgöra en trolig orsak om han verkligen dog av hjärtinfarkt..

"Förstår du ordet ”påstådda”? Pratet om ett scoop har ju bara uppstått i efterhand.."
Han hade aviserat i förväg att han skulle komma med ett avslöjande. Han hade redan släppt del ett. Sedan dog han strax innan del två skulle släppas. Din hypotes är alltså att han skulle ha satt hela sin journalistiska trovärdighet på spel genom att bluffa om ett scoop för att sedan dö av ett medfött hjärtfel?
Citera
2019-01-25, 22:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Förstår du ordet ”påstådda”? Pratet om ett scoop har ju bara uppstått i efterhand.."
Han hade aviserat i förväg att han skulle komma med ett avslöjande. Han hade redan släppt del ett. Sedan dog han strax innan del två skulle släppas. Din hypotes är alltså att han skulle ha satt hela sin journalistiska trovärdighet på spel genom att bluffa om ett scoop för att sedan dö av ett medfött hjärtfel?

Jag tror du har rätt här. Det var förmodligen ett självmord pga han visste att han inte skulle kunna leverera. Fast han var bara 'medborgarjournalist' va?
Citera
2019-01-25, 22:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Jasså säger du det...
Inte ens Nordfront påstår detta (de säger att han timmar innan sin död lovade komma med en uppföljning - föga sensationellt med andra ord) men du har väl andra "bevis" antar jag? Upp med dem i sånt fall.

Hans journalistiska trovärdighet bestod väl i att vara kompis med extremister - föga imponerande det heller..
Citera
2019-01-25, 22:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tror du har rätt här. Det var förmodligen ett självmord pga han visste att han inte skulle kunna leverera. Fast han var bara 'medborgarjournalist' va?

Om man ska säga något positivt så är det att din hypotes i alla fall är mindre osannolik än Plisskens.

Problemet är bara att familjen hävdar att det handlar om en hjärtattack och att journalister inte brukar ta livet av sig för att de eventuellt snackat upp avslöjanden. Men "bra" försök.
Citera
2019-01-27, 00:16
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Du ska nog inte försöka vara "rolig" när sannolikheten för att han blev mördad är oändligt mycket större än allt annat som har föreslagits hittills.
Citera
2019-01-27, 00:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du ska nog inte försöka vara "rolig" när sannolikheten för att han blev mördad är oändligt mycket större än allt annat som har föreslagits hittills.

Nej. Sannolikheten att dö "naturligt" är större än att mördas. Det kan du se om du tex kollar in dödsannonserna i din lokala tidning. Eller kollar SCB:s statistik.
Citera
2019-01-27, 00:21
Medlem
NickSonnys avatar
Om en person levererar ett snaskigt reportage en dag och lovar en uppföljare dagen efter men under natten avlider av "naturliga orsaker" så misstänker i alla fall jag att det inte var av naturliga orsaker han avled av.

Och "misstänker" är ett understatement; jag är helt övertygad om att han blev mördad.
Citera
2019-01-27, 00:25
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Om man ska säga något positivt så är det att din hypotes i alla fall är mindre osannolik än Plisskens.

Problemet är bara att familjen hävdar att det handlar om en hjärtattack och att journalister inte brukar ta livet av sig för att de eventuellt snackat upp avslöjanden. Men "bra" försök.

Fetade stämmer inte. Familjen har förhållit sig neutrala utan åsikt till det inträffade.
Citera
2019-01-27, 00:28
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Sannolikheten att dö "naturligt" är större än att mördas. Det kan du se om du tex kollar in dödsannonserna i din lokala tidning. Eller kollar SCB:s statistik.

Inte i Rabanis fall.. Va inte så dumdrygt fyrkantig. Fattar du inte att du bättre?
Citera
2019-01-27, 00:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Inte i Rabanis fall.. Va inte så dumdrygt fyrkantig. Fattar du inte att du bättre?

Varför kunde inte just Rabani dö av sig själv enligt dig och vetenskapen?
Citera
2019-01-27, 00:37
Medlem
Citat:
Bechir Rabani mördades sannolikt med hjälp av en hjärtattackpistol.

En vältränad man i 30-årsåldern dör inte naturligt av "hjärtattack" precis innan han ska komma med ett stort scoop.
Att han togs av daga råder det inget tvivel om. Han blev hotad av Aschbergs fru när han gjorde hembesök. Som sagt, risken att han skulle dö precis innan han skulle presentera sitt scoop är minimal.
Citera
2019-01-27, 00:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför kunde inte just Rabani dö av sig själv enligt dig och vetenskapen?

Även Rabani kunde ha dött av sig själv. Nu har jag inga bevis, men framhärdar att det finns mer sannolika skäl till varför han dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in