2019-01-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortoka
Nej där har du fel. De skyddar inte honom. Inför den andra ronden hade MIUN mer av dokumentation om herr Kamalis handlingar genom åren. Det var när allt detta presenterades som Kamali valde att säga upp sig, mot ersättning, för att slippa mer av offentlig förnedring.
Fast man behöver ju inte ge någon ersättning till en som säger upp sig. Det är ju typiskt att göra om man köper ut någon eller vill hålla facket glada.

Behöver inte orda om detta men i praktiken blev han borttvingad till sist, eller?
Citera
2019-01-26, 01:27
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FixIcon
Jönsson kanske har tur att hitta en ny arbetsgivare som inte har koll på vad hon sysslat med på Mittuniversitetet?
Östm*n får åtminstone en ny handledare. För hennes skull hoppas jag hon får någon med mindre sekteristiska drag.

Citat:
Ursprungligen postat av Raki71
Jönsson, som också är anmäld, lär stå på tur till PAN. Hon är en stor del i att vansinnet har kunnat pågå under så många år. Hon hade sin chans till självrannsakan men valde att gå Kamali-all-in.
Jönsson har, som en i sammanhanget ung människa, satsat allt på fel häst, även om det dröjde innan han plockades av banan. Bistra tider lär stunda. Vi får se hur Gardell, Molinas och kompani kommer förhålla sig till hennes prövningar.
Citera
2019-01-26, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosterPater
Verkligen.
Relativt slött för oss som tar examen inom den närmsta tiden. Lagom intressant för arbetsgivare

Ledsen för det!
Citera
2019-01-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Fast man behöver ju inte ge någon ersättning till en som säger upp sig. Det är ju typiskt att göra om man köper ut någon eller vill hålla facket glada.

Behöver inte orda om detta men i praktiken blev han borttvingad till sist, eller?

Ja visst är det så, men det är inte helt enkelt att bli av med professorer.
Citera
2019-01-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jönsson har, som en i sammanhanget ung människa, satsat allt på fel häst, även om det dröjde innan han plockades av banan. Bistra tider lär stunda. Vi får se hur Gardell, Molinas och kompani kommer förhålla sig till hennes prövningar.

Det verkar som om Jönsson har flytt till Örebro universitet! Där avslöjar hon även vad det mystiska H:et står för.

https://www.oru.se/personal/jessica-hanna_jonsson

Jag antar att hennes nya arbetsgivare inte känner till vad hon tillsammans med Kamali pysslat med på Miun. Av moraliska skäl borde de bli informerade. Hon är ju under utredning för maktmissbruk, sexuella trakasserier m.m. Hon toppar allt med JO-anmälan mot sin egen arbetsgivare.
Citera
2019-01-26, 09:37
Medlem
Citat:

Miun köpte ut honom för att slippa flera år med långdragna processer i arbetsdomstolen. Dvs. detta var det mest effektiva sättet att bli av med honom utan att behöva blottlägga och granska sig själva.
Citera
2019-01-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvvEvv699
Drnr: miun 2018/2568

De som undertecknat anmälan är: Anneli Mårtensson (Studierektor), Angelika Kaffrell-Lindahl, Birgitta Forsberg (skyddsombud), Jessica Jönsson, Jorge Calbucura, Sofie Karlsson, Marcus Lauri, Ulf Engqvist, Åse-Helena Hedman.

Dessa den s k inre kretsen av lojala kamalianer menar exempelvis i sin anmälan att doktorandens anmälan är "förvirrade fantasier" och "illvilliga falsarier". Stora delar av denna grupp har under årens lopp aktivt och passivt medverkat till att Herr Kamalis beteende normaliserats på institutionen. Förtroendet för dessa individer är milt uttryckt lågt från ledningens sida enligt de uppgifter jag har.

Ett intressant tillägg här: Ulf Engqvist var tf avdelningschef i höstas men blev omedelbart avsatt från sitt uppdrag strax efter att han skrivit under JO-anmälan mot sina egna chefer.

Skrämmande arbetsmiljö när till och med skyddsombudet agerar så här mot en stackars doktorand som anmält allvarliga händelser, trakasserier och mordhot. Det vore spännande att höra hur fackförbunden resonerar om denna situation. Vart ska utsatta fackliga medlemmar vända sig när fackets förtroendevalda/representanter deltar i trakasserierna?
Citera
2019-01-26, 12:28
Medlem
Citat:
Jag tänker främst på alla studenter som fått lida av detta kaos på institutionen. Inte jättekul med en socionomexamen från Östersund just nu.

Förstår så klart om studenter tycker att allt detta är olustigt. Men det har ju varit olustigt där i typ 10 år minst, så det är inget nytt.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att arbetsgivare tar ställning mot arbetssökande pga att den institutionen hade en galen professor en gång i tiden. Men om de skulle använda Kamali som typ referens, så skulle iaf jag dra öronen åt mig. Kamali är ingen bra referens, varken i arbetslivet eller referenslistor.
Citera
2019-01-26, 12:38
Medlem
Citat:
Nej där har du fel. De skyddar inte honom. Inför den andra ronden hade MIUN mer av dokumentation om herr Kamalis handlingar genom åren. Det var när allt detta presenterades som Kamali valde att säga upp sig, mot ersättning, för att slippa mer av offentlig förnedring.

Citat:

Jag gissar också på att de hade mer underlag när de varslade Masoud Kamali om uppsägning. Det gick ju jävligt fort från hans gormande på facebook om att han aldrig ger upp till att han plötsligt accepterade en överenskommelse om att lämna tjänsten redan dagen efter att han blev varslad.
För Mittuniversitetet var denna överenskommelse den smidigaste lösningen så klart, de är troligtvis ganska trötta på att ägna en massa arbetstid åt att hantera Kamali.
Citera
2019-01-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raki71
Det verkar som om Jönsson har flytt till Örebro universitet! Där avslöjar hon även vad det mystiska H:et står för.

https://www.oru.se/personal/jessica-hanna_jonsson

Jag antar att hennes nya arbetsgivare inte känner till vad hon tillsammans med Kamali pysslat med på Miun. Av moraliska skäl borde de bli informerade. Hon är ju under utredning för maktmissbruk, sexuella trakasserier m.m. Hon toppar allt med JO-anmälan mot sin egen arbetsgivare.

Ojdå, har hon kommit undan sitt eget personalärende på Mittuniversitetet då? Fast hon verkar ligga kvar på Miuns hemsida också, så hon kanske delvis jobbar kvar där? Jessica H Jönsson är väl också anmäld för bristande handledarskap, vilket också är ett varningstecken för ny arbetsgivare inom universitetsvärlden.

Jönsson verkar ha väldigt tveksam syn i likabehandlingsfrågor. När en läser yttrandena i anmälan så ska hon ha kallat tidigare medarbetare för horor, fetton, äckel, grisar, etc.
Citera
2019-01-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FixIcon
Ojdå, har hon kommit undan sitt eget personalärende på Mittuniversitetet då? Fast hon verkar ligga kvar på Miuns hemsida också, så hon kanske delvis jobbar kvar där? Jessica H Jönsson är väl också anmäld för bristande handledarskap, vilket också är ett varningstecken för ny arbetsgivare inom universitetsvärlden.

Jönsson verkar ha väldigt tveksam syn i likabehandlingsfrågor. När en läser yttrandena i anmälan så ska hon ha kallat tidigare medarbetare för horor, fetton, äckel, grisar, etc.

Hon har väl fostrats av Kamali? Själv kallar hon sig tydligen för Drottningen.
Citera
2019-01-26, 18:01
Medlem
Masoud får enligt tidningarna 2 mkr skattekronor i avgångsvederlag så han skrattar nog hela vägen till banken. Jag tippar att han inom kort dyker upp som integrationsexpert i någon statlig utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in