2019-01-26, 13:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tippar att det handlar om tjejerna.

Om det är cykeltjejerna frågar man sig om det är de som nu har hört av sig, eller om polisen lyckats lokalisera dom.

Om det är andra vittnen som varit i närheten, borde det kanske vara någon som bor i närheten. Kanske har de inte vågat lämna sitt vittnesmål tidigare?

Kanske har de gått igenom alla uppkopplade mobiler inom området för tiden och det först nu har kommit d´till dessa personers tur?

Eller går polisens arbete så långsamt att det är först nu de kommit fram till dessa vittnen?

Varför har man först nu i veckan kommit i kontakt med dessa två kvinnor som befunnit sig i området vid mordet??

Varför har de inte hört av sig själva? Eller har de det?
Kanske är nu utredarna reducerade till ett fåtal?

Blir inte klok på det.
Kan det vara så att de inte vågat??
Citera
2019-01-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det är cykeltjejerna frågar man sig om det är de som nu har hört av sig, eller om polisen lyckats lokalisera dom.

Om det är andra vittnen som varit i närheten, borde det kanske vara någon som bor i närheten. Kanske har de inte vågat lämna sitt vittnesmål tidigare?

Kanske har de gått igenom alla uppkopplade mobiler inom området för tiden och det först nu har kommit d´till dessa personers tur?

Eller går polisens arbete så långsamt att det är först nu de kommit fram till dessa vittnen?

Varför har man först nu i veckan kommit i kontakt med dessa två kvinnor som befunnit sig i området vid mordet??

Blir inte klok på det.
(det fetade)
Du glömmer(?) att Polisen enl uppgift redan för länge sen påstods ha kunnat identifiera varenda mobil som rört sig i det området vid aktuell tidpunkt.
En uppgift man knappast behöver sätta alltför mycket tilltro till. Detta har avhandlats tidigare i tråden.
Citera
2019-01-26, 15:27
Medlem
Hej @Honan6.

Obs ! ... Jag kunde inte svara under din citat-ruta , detta på grund av att både din skrivna text tillsammans med mitt svar får endast innehålla max 1.000 tecken och därför svarar jag här i öppen ruta och gällande till ditt tidigare idag skrivna och postade inlägg , Lördagen den 26/01 2019 # 38.530 samt klockan 13:44.

@Honan6. Jag vill påpeka , att det var mycket bra att du tidigare i dag skrev att ytterdörren till kvinnans' bostadsrätt stod på GLÄNT , detta sagt med anledning av att det är den egentliga sanningen.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-26, 15:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Blir inte klok på det.

En del studenter på universitet läser en eller två terminer utomlands. De unga kvinnorna kanske gjorde detta under hösten -18. Nu är de tillbaka och sett att de varit efterlysta som vittnen kanske?
Citera
2019-01-26, 15:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En del studenter på universitet läser en eller två terminer utomlands. De unga kvinnorna kanske gjorde detta under hösten -18. Nu är de tillbaka och sett att de varit efterlysta som vittnen kanske?

Möjlig tes. Kanske även den gråhåriga damen hade varit utomlands innan hon hörde av sig till utredarna.
Citera
2019-01-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Möjlig tes. Kanske även den gråhåriga damen hade varit utomlands innan hon hörde av sig till utredarna.

Hej @Honan6.

Den av dig så kallade "gråhåriga damen" hade inte vistats utomlands innan hon då slutligen lät höra av sig till Polisen.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-26, 16:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo, så kan det absolut ha varit.

Tror att vi diskuterade just detta tidigare. Och min tanke var då att om de gjort det borde både polis och kanske även deras släktingar (föräldrar, syskon) vetat att de bodde i området och att de kanske kunde ha varit ute på kvällen för händelsen.

Den första rapporteringen om försvinnandet kom väl redan 17/5? Det borde inte gå obemärkt förbi att ett så mystiskt försvinnande skett i en stad som Örebro, men vem vet?

Om tjejerna bodde i höghusområdena längre bort och/eller de inte bodde tillsammans med någon som visste om mordet kan det naturligtvis varit svårt att identifiera dom både ur polis- och anhörigperspektiv eftersom det eventuellt inte gick att pejla deras mobiler.

Kanske är jag småirriterad över att det just nu känns som att fallet inte kommer till en lösning. Man kan ju bara tänka sig hur det måste kännas för barnen att ens mor mördas och man aldrig får klarhet i varken vem eller varför. Kanske för att polisen var så slarvig i början.

Om det är som du föreslår, kan det med stor sannolikhet vara svårt för dem att minnas något från den kvällen om de inte visste om mordet eller försvinnandet.

Man kan ju bara hoppas att det kan bidra med någon pusselbit, men (suck) jag har nog tappat hoppet.
Det verkar som att Örebro har fullt upp med andra mord och gängkriminalitet. Man får en känsla av att de går på knäna. När nu utredningen går på sin 8:e månad och det inte ser ut att lösa sig, misstänker jag att resurserna dras ner och att snart läggs utredningen på is.
Citera
2019-01-26, 18:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @gloriouslife.

Jag känner mycket väl till Herr: "Kn*toos"
och dennes historia genom ett antal i tiden nu svunna år , och även därtill sagt hans' deltagande inom Geo-Caching , bland annat då han befann sig på Event 2018 , men det var inte den personen som jag menade då jag tidigare skrev till medlemmen @Honan6.

Det här gäller en helt annan person , och gällande Herr: "Kn*toos" så skall denna nu omtalade personen exkluderas i detta fallet.

Mvh/ "JokerMannen"

Ps: "Kn*toos" stavas med två o-vokaler och inte med en Ds.

Om du känner honom så väl så borde du veta hur han stavar
sitt geonick.
Citera
2019-01-26, 18:24
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Bara ett förtydligande; I artikeln i NA nämner Hiding att kvinnorna inte hörde av sig till polisen, utan man har hittat dem genom utredningen.

Citat:
- Personerna vi sökt ingår i kartläggningen, och jag kan bara konstatera att polisen har kontaktat dem, inte vice versa.

Hon bekräftar även att de har befunnit sig i det aktuella området vid den aktuella tiden.
Citera
2019-01-26, 18:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Bara ett förtydligande; I artikeln i NA nämner Hiding att kvinnorna inte hörde av sig till polisen, utan man har hittat dem genom utredningen.

Hon bekräftar även att de har befunnit sig i det aktuella området vid den aktuella tiden.

Tack för den informationen.
Då blir frågan ändå hur man hittat dom (till sist efter åtta månader).
Citera
2019-01-26, 18:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tack för den informationen.
Då blir frågan ändå hur man hittat dom (till sist efter åtta månader).

När deras mobiler kom tillbaka från utlandet till området igen så kunde väl polisen lokalisera dem genom dessa.
Citera
2019-01-26, 19:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När deras mobiler kom tillbaka från utlandet till området igen så kunde väl polisen lokalisera dem genom dessa.

Om det nu är tjejerna som i artikeln kallas kvinnor? Då var det väl MV som menade att det inte hade gått att få fatt på dom eftersom de inte hade haft sina mobiler med sig eller i vart fall inte hade kopplat upp sig mot mast.

Så då undrar jag hur man skulle kunna koppla ihop dom med mobilerna?
Jag kanske tänker fel här eller missuppfattar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in