Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
En del studenter på universitet läser en eller två terminer utomlands. De unga kvinnorna kanske gjorde detta under hösten -18. Nu är de tillbaka och sett att de varit efterlysta som vittnen kanske?
Jo, så kan det absolut ha varit.
Tror att vi diskuterade just detta tidigare. Och min tanke var då att om de gjort det borde både polis och kanske även deras släktingar (föräldrar, syskon) vetat att de bodde i området och att de kanske kunde ha varit ute på kvällen för händelsen.
Den första rapporteringen om försvinnandet kom väl redan 17/5? Det borde inte gå obemärkt förbi att ett så mystiskt försvinnande skett i en stad som Örebro, men vem vet?
Om tjejerna bodde i höghusområdena längre bort och/eller de inte bodde tillsammans med någon som visste om mordet kan det naturligtvis varit svårt att identifiera dom både ur polis- och anhörigperspektiv eftersom det eventuellt inte gick att pejla deras mobiler.
Kanske är jag småirriterad över att det just nu känns som att fallet inte kommer till en lösning. Man kan ju bara tänka sig hur det måste kännas för barnen att ens mor mördas och man aldrig får klarhet i varken vem eller varför. Kanske för att polisen var så slarvig i början.
Om det är som du föreslår, kan det med stor sannolikhet vara svårt för dem att minnas något från den kvällen om de inte visste om mordet eller försvinnandet.
Man kan ju bara hoppas att det kan bidra med någon pusselbit, men (suck) jag har nog tappat hoppet.
Det verkar som att Örebro har fullt upp med andra mord och gängkriminalitet. Man får en känsla av att de går på knäna. När nu utredningen går på sin 8:e månad och det inte ser ut att lösa sig, misstänker jag att resurserna dras ner och att snart läggs utredningen på is.