2019-01-26, 14:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE
Prova stoppa in din wifi router i microvågsugnen så får du väl se hur bra den fungerar.

Du är ju helt dum i huvudet.

Vilket slags strålning har du i din mikrovågsugn?

(Om inte sladden ställer till det tror jag fö det är ugnen som tar största smällen där. )
Citera
2019-01-26, 15:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad tror du själv ?

Partikelstrålning? Eller varför jämför du med van Allen-bältena?
Citera
2019-01-26, 16:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Reflektorerna ,det finns inga reflektorer på månen.

Det finns massor med observationer som visar att ditt påstående är felaktigt.

Citat:
Det går inte att skicka radio signaler med ljud och bild fram och tillbaka till månen pga strålningen.

Jo det gör det.
Jag har själv skickat en signal till och från månen och det var inga som helst problem.

Citat:
Prova stoppa in din wifi router i microvågsugnen så får du väl se hur bra den fungerar.

Rymden är inte en mikrovågsugn.
Citera
2019-01-26, 17:27
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Bevisen finns ju i NASA`s egna bilder,och filmer.

Det går inte att skicka radio signaler med ljud och bild fram och tillbaka till månen pga strålningen.

"Radioexperten" har uttalat sig!

Varje radioamatör vet med säkerhet att det går utmärkt att studsa radiosignaler mot Månen och här sitter du och mytar om något annat.
Varför uppvisar alla meningsmotståndare här i tråden samma efterblivna beteende?
Har ni möjligen gått i samma särskoleklass?
Citera
2019-01-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
"Radioexperten" har uttalat sig!

Varje radioamatör vet med säkerhet att det går utmärkt att studsa radiosignaler mot Månen och här sitter du och mytar om något annat.
Varför uppvisar alla meningsmotståndare här i tråden samma efterblivna beteende?
Har ni möjligen gått i samma särskoleklass?

Jaha så alla radio amatörer har studsat ljud och bild mot Månen? Varför uppvisar alla meningsmotståndare i den här tråden samma efterblivna beteende?
Har ni möjligen gått i samma särskoleklass ?
Citera
2019-01-26, 17:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jaha så alla radio amatörer har studsat ljud och bild mot Månen? Varför uppvisar alla meningsmotståndare i den här tråden samma efterblivna beteende?

Det är inte säkert att alla har gjort det, men det finns uppenbarligen några.

Citat:
Stig Schyfferts intresse har utvecklats genom åren. Han har också byggt om sin mast för att kunna använda nya möjligheter. Vid ett tillfälle studsade han radiosignalen mot månen, för att kunna nå på andra sidan jordklotet och på så sätt kommunicera med Nya Zeeland.

Källa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=6414019

Men låt mig gissa, fejk lögn och bluff? The easy way out.
Citera
2019-01-26, 18:05
Bannlyst
Nu bryr jag mig inte så mycket om just radiosignalerna, men det är väl inga problem att studsa dom mot atmosfären så att dom når andra sidan jorden?
Det behöver man väl inte månen för?
Citera
2019-01-26, 18:07
Medlem
Citat:

Det räcker med att en betydande andel gjort det för att skjuta ner ditt så kallade "expertargument".

Varför kör ni med såna idiotargument om ni vill bli tagna på allvar?
För det vill ni väl?
Citera
2019-01-26, 18:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Nu bryr jag mig inte så mycket om just radiosignalerna, men det är väl inga problem att studsa dom mot atmosfären så att dom når andra sidan jorden?

I vilket fall är det en metod de använder. Även studs mot meteorer och norrsken förekommer.
Citera
2019-01-26, 18:15
Medlem
Citat:

Hör med din kollega som är "radioexpert"!

Du som brukar surra om sunt förnuft borde själv kunna räkna ut hur en signal som studsat ett flertal gånger mellan mark och de reflekterande skikten som befinner sig 20-30 mil ovanför Jordytan ser ut när den når andra sidan Jorden....
Citera
2019-01-26, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Hör med din kollega som är "radioexpert"!

Du som brukar surra om sunt förnuft borde själv kunna räkna ut hur en signal som studsat ett flertal gånger mellan mark och de reflekterande skikten som befinner sig 20-30 mil ovanför Jordytan ser ut när den når andra sidan Jorden....
Men det fungerar väl?
Eller är jag fel ute angående radiosignalerna?
Jag kan inget om radiosignaler så jag går bara på vad jag läst nånstans angående studs mot atmosfären, mycket möjligt att jag har helt fel.
Citera
2019-01-26, 18:22
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Syftar du på superrefraktion? Lite svårt att förutse, faktiskt helt omöjligt att förutse. Men det visste du säkert..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in