Citat:
Haha, grävardrottningen lyckades åter igen plocka fram ickedrivna inlägg som väl illustrerar händelseutvecklingen för barnen. En utveckling som tydligt visar hur Agnes och Moa verkligen hade det och inte prestigefulla stelbenta postares behov av hur de hade det. Jag är ovan att behöva lyfta fram andra aktörer, men vid genomgång av tråden måste jag säga att parallellt med Armstark, är du trådens viktigaste och mest klarsynta och begåvade skribent. Jag tror inte riktigt du inser vilken tillgång du är till den här tråden som annars i allt för hög grad genomsyras av prestigefulla och faktaresistenta element. Jag hoppas att du fortsätter att leverera den höga nivå som du hittills visat.
En tillbakablick på information kring flickornas sjukdom (med reservation att det kanske finns mer eller annat).
10 januari är första uppgiften med koppling till ME via Hanna:
10 januari uppges "medicinska skäl" till hemundervisningen i media.
10 januari är första källan i tråden om att båda barnen har ME. Uppgift via kollega till mamman:
Andra källor om ME samma dag:
11 januari har media tagit del av skolprotokoll och nämner kronisk trötthet.
Kroniskt trötthetssyndrom säger andra - vilket är en annan benämning på ME:
Eller nån form av trötthetssyndrom.
Även idiopatisk trötthetssyndrom. Samt Borrelia via fotbollsläger:
Elli09 skriver sen kroniskt trötthetssyndrom, svårt att veta om flickornas tillstånd, man var ej närvarande 24/7:
11 januari 2018 kom första uppgiften om Borrelia, att ena dottern tvingats sluta med fotbollen:
21 januari beskriver en bekant till familjen i media att de åkte till Tyskland för ljusbehandling av läkare.
Samma artikel beskriver Oskars engagemang gällande sjukt barn:
10 januari skriver kollega om sorg i ögonen när han talade om hemsituationen:
"Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes."
Även annan kollega kring samma tidpunkt - leende men med smärta samtidigt:
"Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände."
Tråduppgifter om att även Hanna var hemma en hel del och oroade sig för döttrarna:
Den tonåriga väninnan till Agnes, och vän samt barnvakt till Moa skriver om Agnes:
"Du var en av de starkaste personerna jag någonsin träffat. Trots din sjukdom bar du på en av de finaste personligheterna i världen."
10 januari är första uppgiften med koppling till ME via Hanna:
10 januari uppges "medicinska skäl" till hemundervisningen i media.
10 januari är första källan i tråden om att båda barnen har ME. Uppgift via kollega till mamman:
Andra källor om ME samma dag:
11 januari har media tagit del av skolprotokoll och nämner kronisk trötthet.
Kroniskt trötthetssyndrom säger andra - vilket är en annan benämning på ME:
Eller nån form av trötthetssyndrom.
Även idiopatisk trötthetssyndrom. Samt Borrelia via fotbollsläger:
Elli09 skriver sen kroniskt trötthetssyndrom, svårt att veta om flickornas tillstånd, man var ej närvarande 24/7:
11 januari 2018 kom första uppgiften om Borrelia, att ena dottern tvingats sluta med fotbollen:
21 januari beskriver en bekant till familjen i media att de åkte till Tyskland för ljusbehandling av läkare.
Samma artikel beskriver Oskars engagemang gällande sjukt barn:
10 januari skriver kollega om sorg i ögonen när han talade om hemsituationen:
"Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes."
Även annan kollega kring samma tidpunkt - leende men med smärta samtidigt:
"Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände."
Tråduppgifter om att även Hanna var hemma en hel del och oroade sig för döttrarna:
Den tonåriga väninnan till Agnes, och vän samt barnvakt till Moa skriver om Agnes:
"Du var en av de starkaste personerna jag någonsin träffat. Trots din sjukdom bar du på en av de finaste personligheterna i världen."