Citat:
Ursprungligen postat av
Mia-Rovy
Mycket gnällande och lite problemlösning här inne.
Vad föreslår ni istället?
Om de tar andra transportmedel så lär det ta längre tid och kräva betydligt större säkerhetsarrangemang.
Å andra sidan förstår jag inte varför det är så viktigt "för alla" att ständigt ha fysiska möten. Nästan hela världen tycks dock tycka att det är viktigt att man fysiskt befinner sig på samma plats när överenskommelser ska göras, så jag antar att jag är den galna här.
Såg i Twitterflödet att Sveriges ledande klimatexpert twittrade om sin insats för klimatet under mötet i Davos.
Citat:
Citat:
Greta Thunberg
@GretaThunberg
I was given the opportunity to speak at a lunch in Davos today... On the panel was Bono, Christiana Figueres, Jane Goodall,
http://Will.i.am and Kengo Sakurada. #wef
Bono=medioker sångare i ett irländskt skitband och miljardär.
Christiana Figueres= klimataktivist som jobbat för världsbanken.
Jane Goodall=Fd baronessa, zoolog och expert på schimpanser.
Kengo Sakurada= VD för ett av japans största försäkringsbolag.
Det är bland annat dessa "klimatexperter" som vill sätta direktiven hur vi vanliga dödliga skall leva för att planeten skall överleva...
Vart tog vetenskapsmännen vägen?
Bono super skallen i bitar i Dublin men vågar av säkerhetsskäl inte ta flyget tillsammans med vanligt folk?
Privatjet Dublin-Davos motsvarar väl 3-4 tusen irländares årliga köttkonsumtion, men dessa personer kan avstå kött och äta linssoppa så Bono slipper offra ett par timmar av sitt värdefulla liv.