2019-01-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du läser tingsrättsdomen på samma sätt som djävulen läser bibeln.

Detta fall måste till en hovrätt för att polletten ska trilla ner i din tjocka skalle. För de gärningar denna sak handlar om råder det nolltolerans om överallt i Sverige.

Visst är det lätt att vara efterklok. Den dömda mammans eftertanke börjar när tingsrätten kommer med en dom eller när saken diskuteras på ett forum som detta.

Brytpunkten för när mamman skulle ha reagerat var innan hon tog fram sminket. I övrigt ska det inte mycket till innan barn blir ledsna och gråter. En normal mamma tröstar och ser till att det inte finns orsaker till att barnen är ledsna. Tror du att barnet fick alla skador du relativiserar, utan att skrika eller gråta?

Ska ungen vara tacksam över att hjärnmoset inte hamnade i en hög på golvet?

Då tar vi det igen, din imbecilla nolla:
Ordföranden i rätten, som är mest lik avseende hur en Hovrätt skulle döma då de är utbildade jurister, villle FRIA gm på punkt två och tre, dvs blånaderna i ansiktet. Läs HELA domen för fan.
Innebär det att en Hovrätt sannolikt skulle skärpa straffet? Nej, sannolikt inte, tvärtom riskar gm att frias på dessa punkter varvid även G kommer att fris för skyddande av brottsling. INGEN i rätten ville döma för grov misshandel, ALLA dömde för misshandel av normalgraden.

Hennes eftertankar kom långt innan. Hon insåg givetvis vilket svin hon varit med, men hon visste också hur rädd hon var för honom då och hon vågade inte annat än att sminka.

Ungar kan gråta av tusen skäl, och om du LITAR på din sambo så springar man inte upp bara för att man hör en unge gråta, i synnerhet när man får beskedet att allt är under kontroll. Varför? Jo, för att du litar på den personen!
Citera
2019-01-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon försökte inte skydda barnen, hon försökte skydda sin karl.

Jo, det gjorde hon visst, genom att skydda honom, så minskade risken för att hon och barnen skulle råka illa ut....

Är det så jävla svårt att fatta?
Citera
2019-01-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Nej, för jag har ingen pojkvän som gör det.

Hon VISSTE INTE att han blivit slagen av sambon, hon trodde på hans ord och hans förtryck av henne gjorde att hon av rädsla inte vågade ifrågasätta mer.

Men du skulle gjort det om han slog ditt barn?

Haha, klart att hon visste, eller är hon så efterbliven? Säger mycket om dig också.
Citera
2019-01-25, 16:35
Medlem
Citat:
Jo, det gjorde hon visst, genom att skydda honom, så minskade risken för att hon och barnen skulle råka illa ut....

Är det så jävla svårt att fatta?

Genom att skydda honom så blir barnet ännu mer misshandlat, hur är det att skydda barnet? Stolpskott...
Citera
2019-01-25, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ungar kan gråta av tusen skäl, och om du LITAR på din sambo så springar man inte upp bara för att man hör en unge gråta, i synnerhet när man får beskedet att allt är under kontroll. Varför? Jo, för att du litar på den personen!

Så nu litade hon på sin sambo?
Även fast han hotade henne?
Så hon sminkade skadorna på barnet, för dom egentligen inte var så hemska, för det hade han sagt innan han hotade henne att döda barnet och då visste hon att det var lugnt. Och allt detta trotts hans dåliga lön?

Ja men dåså! Varför sa du inte det direkt?
Citera
2019-01-25, 16:47
Medlem
Citat:
Öhhhh....nu är hon ju inte tillsammans med detta freak längre....
Men pappan har inte gjort det eftersom han LITAR på G idag och vet att hon är en underbar mamma. Hon var inte likgiltig, hon var under hans kontroll. På samma sätt som jag kan knäcka dig i ett förhör på 24h att erkänna misshandel av ditt barn...även om du inte gjort det.
Soc anser att delad vårdnad är detta rätta. Fattar du?

Jag fattar. Fattar Du?

Du verkar vara i chock över att du känner dessa två barnaplågare.

Vad har du sagt till mamman, undrar jag?

Det måste vara jobbigt att umgås med vänner som misshandlar barn. Onekligen en lojalitetskonflikt. Där vänskap och barnen kommer i kläm. Det soc. anser är baserat på löst tyckande om att barn ska ha lika mycket kontakt med båda föräldrarna. Det var innan de visste om vilken fara barnen utsattes för genom att en likgiltig och nöjeslysten mamma prioriterar att vara med en buse till karl, framför barnens bästa.
Citera
2019-01-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det var inte pengar jag snackade om.
Utan förmodligen har hon samlat på sig åratal av unkna och tråkiga förhållanden. Nu hittade hon något som var nytt och spännande och desperat efter kärlek så offrade hon sin egen son till en äcklig jävla predator..

Jag tror inte att du fattar hur allvarligt det hon gjort är. Men hade jag varit sonen, hade jag aldrig förlåtit henne någonsin.

Du tror inte att hon frågade sonen vart han fått sina skador ifrån?
Och med tanke på att han var fyra och mamma var den enda han hade, vad tror du att han svarade då? Förmodligen sa han i förtroende och med gråt i rösten att markus slår honom.
Uppenbarligen var det inte något hon brydde sig om.

Och då ska hon inte ha några barn heller.

Du vet ingenting. Hon levde med pappan i flera år och skiljde sig från honom. De har två barn ihop med DELAD vårdnad. Soc har aldrig varit inkopplade (förutom kopplat till denna händelse), barnen har alltid mått bra. Det hon gjort är inte allvarligt då hon INTE VISSTE att han blivit slagen. Hon trodde på sambons förklaringar om vad som hänt och hon sminkade för att hon blev tillsagd.

Noterar du att INGENSTANS i fup eller dom framkommer att sambon sett henne slå barnen? Dock påstår sambon att han såg henne sminka UTAN ATT STÄLLA EN ENDA FRÅGA!!!!

De enda pojken sagt nått till är dagispersonalen. Du fattar ju själv att han inte vågat säga något till mamma då han skulle riskera ännu mer stryk, inkl att hans mamma skulle misshandlas ännu mer.
Citera
2019-01-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Haha, dagens.

Varför ljög du/din psykopatkompis till failmorsa om att ungen fått skadorna hemma hos pappan när hon visste att så inte var fallet? Ungen kommer döma dig/henne, var så säker.

Det visste hon inte alls. Hon var osäker, men trodde på sin sambos förklaringar om lek/barnosämja, etc. Hon trodde även att pappan var en möjlighet då hon LITADE på sin sambos ord. MEN HON VISSTE INTE

Du har inte en jävla aning om hur kvinnomisshandel funkar, hur osäkra de blir, hur tröskeln höjs för att ifrågasätta. Såna här fall finns 13 på dussinet i socialtjänsten.

Jag skulle mindfucka dig på 24h att erkänna vad som helst. Så inbilla dig inte att du är annorlunda
Citera
2019-01-25, 16:57
Bannlyst
Citat:
Hon trodde på sambons förklaringar om vad som hänt och hon sminkade för att hon blev tillsagd.

Fyfan vilken dålig morsa, som lämnar barnet tillsammans med en främling hon bara kännt i några månader och sminkar över en massa skador som barnet fått när dom varit ensamma, utan att ställa barnet en enda fråga.

Var hon efterbliven?
Citera
2019-01-25, 16:59
Bannlyst
Citat:
Det visste hon inte alls. Hon var osäker, men trodde på sin sambos förklaringar om lek/barnosämja, etc.

Att hon litar mer på en främling hon kännt i några månader, än sin egen son hon haft i 4 år, säger rätt mycket om problematiken och varför hon inte bör ha några barn.
Citera
2019-01-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
I det här fallet är det helt klart allvarligt när hon väljer att dölja pojkens skador. Hon väljer alltså att dölja misshandel av sitt barn för att få vara ihop med en psykopat. Du kanske förstår och accepterar. Jag gör det inte.

Hon VISSTE INTE ATT DET VAR SKADOR FRÅN MISSHANDEL! Inte ens åklagaren lyckas bevisa att så är fallet för det finns inga bevis eller indicier för detta. Hon sminkade för att hon blev tillsagd av den man som kontrollerade henne. Hon trodde på hans ord om att skadorna var oskyldiga.

I efterhand är det klart hon inser att hon borde tänkt annorlunda, men då, när han säger till henne, så gör hon bara som han säger till henne utan nån värdering av varifrån skadorna kommer.
Citera
2019-01-25, 17:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Hon var inte "normal" i detta fall, hon var under strakt förtryck av sambon. Varför skulle vi annars ha 1000-tals fall av kvinno/barnmisshandel av män om kvinnor ringt polisen direkt efter första slaget? Lever du i en grotta eller läser inte tidningar?

Pappan VILL INTE HA ensam vårdnad för han VET vad som hänt och tror på pojkens mamma och anser henne lämplig som förälder, vilket även soc gör uppenbarligen.

Problemet är att hon verkar svag psykiskt, dvs jag tror inte hon skadar barnen själv eller med avsikt men vad händer om hon träffar ytterligare ett arsel som marcus vad händer då? Jag förstår din poäng med kvinnor eller män som hamnar i nån zon där de tror fullt ut på den andra parten oavsett alla varningssignaler och det är inte direkt ovanligt eller okänt att de typer som ofta hamnar i dåliga förhållanden ofta intresserar sig för den typen av personer.

"Normala" individer kanske skulle separerat direkt vid en misshandel medan andra låter det pågå i år med olika dåliga försvar. Jag bara hoppas att hon söker sig till andra killar och då kanske det kommer gå bra. Skulle inte förvåna mig det minsta om även hon fått nån smäll eller örfil av Marcus under förhållandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in