2019-01-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Är det verkligen säkert att mamman till pojkarna lever? Jag pratade nyss med en anhörig som jobbar inom trav (tidigare travtränare och kusk) som vet vem samuel är.

Och enligt henne är mamman död?
Citera
2019-01-25, 15:02
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Precis. Det skavde nog rejält för Samuel att gode mannen skulle behöva betala barnunderhåll till deras mamma tills de är 18 år. Det är sannolikt att han enbart funderade på självmord först men det störde honom oerhört att exet skulle få pengar och kanske använda en del av det på "anabolaafghanen", som han så fint kallade exets nya pojkvän.
Underhåll till mamman? Var fick du det ifrån? Inga pengar skulle kunna leta sig in i mammans plånbok. Däremot skulle hon kunna få tillbaka en del pengar om hon köpt cyklar, resor etc till barnen. Mot uppvisande av kvitto.
Vid ett förmyndarskap granskas ekonomin hela tiden. Den gode mannen redovisar även för SIN enhet hur pengarna används. Och här skall finnas kvitton på varenda liten del. Mamman kan ha ett konto enbart för pojkarna, där det kan sättas in en månatlig summa. Men alla utgifter skall redovisas tillbaka med kvitton och ev förklaringar. Det är svårt att försnilla pengar från sånt här, med mindre än att man har en korrupt förmyndare till barnen.
Citera
2019-01-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Jag har kollat igenom M*riannes Instagram:
https://instagram.com/redhairsmarre?utm_source=ig_profile_share&igshid=1 dkdhppw0e2nx
och där finns flera bilder på unga killar från Afghanistan och det verkar som att hon hjälpt dom till att komma in i samhället med lite olika projekt, vilket är väldigt fint av henne.
Verkar som att två av dom blivit en "del av hennes familj", finns även en bild på S*muels söner där dom fixar med en cykel.

Tycker det är VÄLDIGT konstigt att personer runt denna S*muel lämnar jordelivet "hastigt". Känns som att han skulle kunna vara inblandad i både förra frun/tjejens bortgång (10-11 år sedan) samt i denna M*riannes plötsliga "sjukdomsfall".
Är det bara jag som tycker detta är mysko?

Såklart extremt tragiskt detta med hans barn 😭🕊️, riktigt svin till människa.

Intressant iakttagelse, kanske har denne SR fått psykoser innan detta hände. Gick han på tramadol eller andra olämpliga preparat?
Citera
2019-01-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Och enligt henne är mamman död?

Ja mamman tog livet av sig för flera år sen enligt henne
Citera
2019-01-25, 15:04
Medlem
Citat:
Är det verkligen säkert att mamman till pojkarna lever? Jag pratade nyss med en anhörig som jobbar inom trav (tidigare travtränare och kusk) som vet vem samuel är.

Mamman till Samuel (pappan/mördaren/självmödaren) är död, men mamman till de båda småkillarna som blev skjutna av Samuel, lever....trassla inte till det nu!
Citera
2019-01-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Hans föräldrar gick bort 2016, det borde ha funnits tid att sörja. Och i hans ålder är det inget ovanligt att föräldrarna går bort.

Att han kör genom isen? Var inte traktorn försäkrad? I sånt fall är det ju bara dumt av honom.

Var har du fått ifrån att hans ex har skaffat barn i det nya förhållandet?

Att HAN inte fick fira mammans födelsedag? Han verkade ju hata sitt ex, så varför skulle han ens vilja fira den som en familj?

Han har fått vård och även medicin!

Att Du ens skriver Stackars Samuel, istället för stackars arma fru, som nu ska försöka leva med att barnens far har mördat dom, en ren avrättning med 2 kulor i huvuet säger en del om dig. Och jag tvivlar på att han sköt barnen exakt samtidigt. Troligtvis har han skjutit den ena, och då kan du själv förstå våndan och skräcken hos den andra sonen innan han dog.

-Stackars Samuel???? Han var en dubbelmördare! Det

Var det inte hagelgevär som användes..?
Citera
2019-01-25, 15:06
Medlem
Citat:

Det stämmer inte hon var inte mamma till barnen.
Citera
2019-01-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Mamman till Samuel (pappan/mördaren/självmödaren) är död, men mamman till de båda småkillarna som blev skjutna av Samuel, lever....trassla inte till det nu!

Okej då är det säkert som du säger. Jag blev osäker efter samtalet.
Citera
2019-01-25, 15:07
Medlem
Citat:

Intressant. Vissa hävdar att hon lever.
Citera
2019-01-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Det stämmer inte hon var inte mamma till barnen.

Då hade min källa fel.
Citera
2019-01-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar

Tig Samuels mamma livet av sig?
Citera
2019-01-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Han snackade tydligen själv på "Hejdå" sändningen att han skulle skjuta sig i poolen ...

Nej det gjorde han inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in