2019-01-25, 15:04
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
ja det er jo stort sett jeg som har skrevet om de voksne barna, jeg har felles bekjente m Trym, det er datter to jeg lurer på, ikke feltpresten.

Det er noen andre forslag for datter #2 i tråden også, men de virket ikke spesielt lovende.

Må huske på at datter #2 kan være "godt voksen" gitt at AEH er 68 år og at hun giftet seg som 19-åring.

Mulig kloss på 50 år i teorien faktisk.

Hvis hun er gift så er det heller ikke sikkert at hun har beholdt Hagen som etternavn slik som søsteren og den som åpenbart et valgt ut til å forvalte verdiene videre.

Det er bare å tråle vennelisten til HHB og se etter moduskandidater
Citera
2019-01-25, 15:12
Medlem
Avslutter søk i Langvannet
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=6396
Citera
2019-01-25, 15:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
VG har idag et oppslag om diverse håndverkere på befaring på eiendommen i Slotaveien 4 rett før AEH forsvant:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Hvorfor ikke kontakte ett seriøst firma? Mitt Anbud og liknende anbudstjenester er dominert av useriøse banditter som arbeider svart. Det er iallefall mitt inntrykk (he ,he mine fordommer). "The Hagens" virker så utrolig gjerrige(snåla). Hvorfor? Dem driter jo penger.
Spare noen lusne kroner, og dra huset fullt av kriminelle østeuropeere.
Citera
2019-01-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Man har 1.7 milliarder på bok, og så bruker mittanbud.no .... Jeg må le, men vi lar dette ligge no.

Dagtid : vel, jeg vil nok tro at om nattestid i et slikt ganske så stille boligområde så er det mye mer sannsynlig at noen merker noe og titter ut av vinduet for å se hva som skjer, hvem som kjører forbi etc. Mye bedre om morningen når folk forventer at det kjører biler forbi og ikke følger med så nøye. Men så er det en sølvgra SUV da, som virker å være av lite interesse selv om det er veldig merkelig....

Fiskeplassen... Du mener de muligens har kjørt over "stien" fra boligen til TH til fiskeplassen? Lurer om det er mulig, eller om det er en bom ved fiskeplassen, det er en gang/sykkelsti, ikke en vei/gate! Hvis vi tenker på SUV'en igjen som kjørte over gressplenen fra Fjellsvingen til samme grusstien/veien mot Sloraveien 4, så hvorfor ikke kjøre inn fra Fiskeplassen da, eller ut mot Fjellsvingen? Bare noen tankeganger her, alt er mulig....
Ja jeg er også forundret over at politiet ikke er mer interessert i den grå SUV`en, hvis de ikke allerede har kontroll på hvem det var.
Citera
2019-01-25, 16:02
Medlem
Å sjekke familiens biler med likhund burde kanskje vært gjort ?
Citera
2019-01-25, 16:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Skjærer flere hull i isen i dag. Skal bla lete ved brygge.

Men også elveutløp. Betyr det at de leter etter noe som kan flyte?

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/vgtv/170353?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Ja, det kan det.
Utløpet vil også være det perfekte stedet og la enn ettersøkshund lukte. All lukt i vannet vil jo samle seg der.
Citera
2019-01-25, 16:04
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hvorfor ikke kontakte ett seriøst firma? Mitt Anbud og liknende anbudstjenester er dominert av useriøse banditter som arbeider svart. Det er iallefall mitt inntrykk (he ,he mine fordommer). "The Hagens" virker så utrolig gjerrige(snåla). Hvorfor? Dem driter jo penger.
Spare noen lusne kroner, og dra huset fullt av kriminelle østeuropeere.

Den atferden er sementert gjennom THs livsstil fra starten av.

Og det er ifm det jeg ser for meg at alt kan ha gått galt.

Hvis kona plutselig fant ut at hun ville gjøre noe annet de siste 10-15 årene, og hadde et juridisk krav på halve eller deler av formuen (tidligere debattert i tråden) så vil det være en større kamel å svelge enn for hvermannsen.

Altså, det er kjipt å «gi» bort halvparten for enhver, men for TH tenker jeg det ville sitte enda lengre inne.

Ja, jeg er et usedvanlig godt medmenneske som kun tror det beste
Citera
2019-01-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Langvannet er en kjent plass å gå tur og stor sjangse for å bli sett, dessuten delvis sti og ikke kjørbar, da måtte de bært henne bortover stien for så komme opp på veien og inn i bil. "Kamuflert" som en håndtverker feks ble de vil bare invitert inn, eller inn for å kikke på noe i garasjen hvor de hadde parkert ? Litt rart en med så mye spenn legger ut på mitt anbud...og har en haug med folk, ofte fra øst-europa i den bransje innom for å spare penger..

Det finns en större risk att bli sedd när kidnapparen lämnar huset med EH i släptåg, mot hennes vilja. Det hade blivit färre risker för beröringspunkter om de tagit henne direkt när hon själv lämnade huset och knuffat in henne i en bil. Nu har mitt resonemang inte lika stor bäring eftersom kidnapparen var inne i huset utan att lämna spår. Det är ju inte kriminellas sak om valpen är lös eller springer bort.

Jag reagerade också på att tar in anbud genom en offentlig site, endast för dessa begränsade arbeten. Arbetet var bara normalt underhåll. Det framgår att den familjen har en komplicerad relation till pengar.
Citera
2019-01-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns en större risk att bli sedd när kidnapparen lämnar huset med EH i släptåg, mot hennes vilja. Det hade blivit färre risker för beröringspunkter om de tagit henne direkt när hon själv lämnade huset och knuffat in henne i en bil. Nu har mitt resonemang inte lika stor bäring eftersom kidnapparen var inne i huset utan att lämna spår. Det är ju inte kriminellas sak om valpen är lös eller springer bort.

Jag reagerade också på att tar in anbud genom en offentlig site, endast för dessa begränsade arbeten. Arbetet var bara normalt underhåll. Det framgår att den familjen har en komplicerad relation till pengar.
Men jobben gikk til en bekjent som de har brukt tidligere, jeg mistenker at de har brukt disse aktørene fra mittanbud til å regne ut prisen som de skulle betale denne bekjente.
Citera
2019-01-25, 16:10
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

+ at svigersønnen som bor på andre siden av vannet tydeligvis er håndtverker

+ TH må da kjenne et utall andre håndtverkere siden kjernevirksomheten er oppføring av hytter og utvikling/drift av ulike typer næringseiendom.

I de tilfeller jeg vet om og som kan sammenlignes så har det alltid blitt en «hoff-leverandør» for slike tjenester med tiden.
Citera
2019-01-25, 16:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Den atferden er sementert gjennom THs livsstil fra starten av.

Og det er ifm det jeg ser for meg at alt kan ha gått galt.

Hvis kona plutselig fant ut at hun ville gjøre noe annet de siste 10-15 årene, og hadde et juridisk krav på halve eller deler av formuen (tidligere debattert i tråden) så vil det være en større kamel å svelge enn for hvermannsen.

Altså, det er kjipt å «gi» bort halvparten for enhver, men for TH tenker jeg det ville sitte enda lengre inne.

Ja, jeg er et usedvanlig godt medmenneske som kun tror det beste

haha jo, men det er lov å spekulere litt. Mye som virker litt merkelig i denne saken.
Citera
2019-01-25, 16:33
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
haha jo, men det er lov å spekulere litt. Mye som virker litt merkelig i denne saken.

Absolutt alle aspekter ved denne saken er atypiske. DET er merkelig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in