2019-01-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakenlekar
Nu får ni sluta. Som bekant till familjen kan jag meddela att J valde att ta sitt och sin dotters liv. Tänker inte dela mer detaljer eller info. Det hela är en otrolig tragedi och nu kan ni vara så snälla att återgå till era liv och lägga ner alla mer eller mindre rubbade teorier.
Tack för att du bringar klarhet i fallet. Oerhört sorgligt och tragiskt, beklagar sorgen...
Citera
2019-01-24, 17:36
Medlem
Citat:
Nu får ni sluta. Som bekant till familjen kan jag meddela att J valde att ta sitt och sin dotters liv. Tänker inte dela mer detaljer eller info. Det hela är en otrolig tragedi och nu kan ni vara så snälla att återgå till era liv och lägga ner alla mer eller mindre rubbade teorier.

Beklagar det som hänt.
Vi har spekulerat eftersom vi inte visste, därav alla konstiga teorier. Inte för att vara respektlös.
Citera
2019-01-24, 17:37
Medlem
mercys avatar
Om signatur nakenlekar inte är ett troll så börjar det klarna. Då vidhåller jag min teori att det var separation på G i familjen och att mamman inte klarade detta. Att ta med sig ett barn i döden låter som hämnd, det värsta sätt man kan skada sin motpart på. Ett extra evigt lidande, speciellt om pappan just arbetar inom barnpsykiatrin och alltid kommer bli påmind om vad som hände hans eget barn. Hon valde säkert skåpbilen för att "operera ostört". Så tragiskt, ett litet ungt liv till spill helt i onödan. Så meningslöst.
Citera
2019-01-24, 17:39
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om signatur nakenlekar inte är ett troll så börjar det klarna. Då vidhåller jag min teori att det var separation på G i familjen och att mamman inte klarade detta. Att ta med sig ett barn i döden låter som hämnd, det värsta sätt man kan skada sin motpart på. Ett extra evigt lidande, speciellt om pappan just arbetar inom barnpsykiatrin och alltid kommer bli påmind om vad som hände hans eget barn. Hon valde säkert skåpbilen för att "operera ostört". Så tragiskt, ett litet ungt liv till spill helt i onödan. Så meningslöst.

Varför skulle det inte vara ett troll? Hade det inte varit ett troll hade samma uppgifter kommit fram på massa andra platformar än just flashback.
Citera
2019-01-24, 17:42
Medlem
Citat:
Tack. För allas bästa.
Beklagar verkligen.
Citera
2019-01-24, 17:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Hur kan vi veta att du inte är ännu ett troll? Tittar jag på din posthistorik så bli jag väldigt tveksam, dina inlägg känns inte så där väldigt seriösa.
Citera
2019-01-24, 17:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Jag tycker det är märkligt och upprörande hur olika de här två fallen som skett alldeles nu, behandlas i media. I Sala skedde i går ett ”utvidgat självmord” men då var det pappan. Skjutvapen låter visserligen mer dramatiskt men där skrivs och talas mycket om den tragedin och att det rör sig om två mord - på barnen.
Här är det tyst om en mamma som, sannolikt, mördar sitt barn. Att hon också avslutar sitt liv gör inte mordet mindre hemskt.
Det vore bra om media lyfte frågan om vad samhället och omgivningen kan och bör göra för att förhindra sånt här.
Citera
2019-01-24, 17:46
Medlem
Citat:
Om det du skriver stämmer är det det andra mordet den här veckan där föräldrar mördar sina barn och sedan tar sitt liv. Kan orsaken vara en havererad psykvård ?
Citera
2019-01-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag tycker det är märkligt och upprörande hur olika de här två fallen som skett alldeles nu, behandlas i media. I Sala skedde i går ett ”utvidgat självmord” men då var det pappan. Skjutvapen låter visserligen mer dramatiskt men där skrivs och talas mycket om den tragedin och att det rör sig om två mord - på barnen.
Här är det tyst om en mamma som, sannolikt, mördar sitt barn. Att hon också avslutar sitt liv gör inte mordet mindre hemskt.
Det vore bra om media lyfte frågan om vad samhället och omgivningen kan och bör göra för att förhindra sånt här.
Som sagt kan orsaken vara den havererade psykvården ? Har själv anhöriga som behöver hjälp och det är helt otroligt hur det fungerar idag, tyvärr.
Citera
2019-01-24, 17:51
Medlem
På grund av polisens Uttalande idag tror jag ändå att de väntar på toxikologiresultatet. Inga synliga skador förmodligen. De har pekat på att det är oklart hur de båda dött. Så därav kan de inte säga något nu trots färdiga obduktioner och de väntar på labbet, de sa ”kan ta någon dag”
Citera
2019-01-24, 18:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Som sagt kan orsaken vara den havererade psykvården ? Har själv anhöriga som behöver hjälp och det är helt otroligt hur det fungerar idag, tyvärr.
Har tyvärr erfarenheten att psykvården inte fungerade bättre förr. Heller. Psykiatri betraktas fortfarande inte som en riktigt seriös vetenskap och digniteten på forskningen är inte i närheten av hur mycket man satsar på andra specialiteter. Det är i stort sätt bara läkemedlen som utvecklats och blivit bättre.
Citera
2019-01-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
På grund av polisens Uttalande idag tror jag ändå att de väntar på toxikologiresultatet. Inga synliga skador förmodligen. De har pekat på att det är oklart hur de båda dött. Så därav kan de inte säga något nu trots färdiga obduktioner och de väntar på labbet, de sa ”kan ta någon dag”

Om polisen inte vet hur kan en bekant veta? Tar mig friheten att få offentligt undra.
Beklagar denna tragedi, vi alla sörjer utan tvekan, trots att vi är främmande för offren och anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in