Citat:
Jag har en mängd gamla veteranbilar och entusiastbilar från 60-70 talet, jag är inte ett dugg orolig över att bensinen tar slut under min livstid, jag är 45 och har väl förhoppningsvis många år kvar i livet.
Jag är helt säker på att jag inte kommer att få uppleva den dagen under min livstid då bensinen tar slut.
Och jag tror snarare att oljan riskerar att bli billigare i framtiden när det finns en massa olika alternativ som framdrivning och energikällor. Då minskar efterfrågan på råolja.
Därmed inte sagt att den svenska regeringen med flera inte kommer att safta på med rejäla skattehöjningar på bensinen i framtiden. Dagens energiskatter kan mycket väl komma att fördubblas både en och två gånger.
Jag är helt säker på att jag inte kommer att få uppleva den dagen under min livstid då bensinen tar slut.
Och jag tror snarare att oljan riskerar att bli billigare i framtiden när det finns en massa olika alternativ som framdrivning och energikällor. Då minskar efterfrågan på råolja.
Därmed inte sagt att den svenska regeringen med flera inte kommer att safta på med rejäla skattehöjningar på bensinen i framtiden. Dagens energiskatter kan mycket väl komma att fördubblas både en och två gånger.
Citat:
Jag sa aldrig att det kommer ta slut under vår livstid.Jag är även medveten om att det finns nya källor som inte är utnyttjade ännu där bla Stockmanfälten ingår.
Jag vet inte när oljan tar slut eller när källorna är för små för att det ska vara lönsamt.
Allt jag vet är att oljan kommer ta slut med det uttag vi har i dag då det inte bara är bilismen som använder sig av den.
Min fråga var helt hypotetisk.
Hur gör ni när oljan är slut?
Frågan kvarstår.

(är 21).