2019-01-24, 01:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Mycket som måste gått fel i hennes liv senaste åren om hon knarkat ner sig och börjat dejta en brottsling.

Någon som vet vilka år hennes Lexbase träffar är ifrån?

Här är hennes pojkväns Facebook:
https://www.facebook.com/b*lel.graba.3

*= i

Sorgligt att hon valde honom.
14 år yngre hemlös man.

Valde den här typen av liv istället för att kämpa för att bli ren och få tillbaka sina barn.

Undras om hon blir trodd att det var bara vagnen hon ville åt?
Citera
2019-01-24, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Snor man ett barn förtjänar man att skämmas ut offentligt. PUNKT!!!

Hon var ju så hög att hon inte ens gick att höras.
Tippar på att det var vagnen hon var ute efter.
Med tanke på hur hög hon var hade hon säkert att inte förmågan att tänka klart och gå tillbaka.
Jag är är ingen moralkärring men jag såg henne ibland när hon hade ett ordnat liv och hon förtjänar verkligen inte det här.
Citera
2019-01-24, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stardust83
Jag skrev att det inte var någon ursäkt.
Men man kan ju fundera på vilket helvete hon har fått gå igenom för att drivas till detta?
En städad tvåbarnsmamma blir inte sån här bara sådär!
Droger driver människor till att bli såna, egentligen är det inte hon som är hemsk utan det är hon på droger som är hemsk.
Citera
2019-01-24, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Å andra sidan så säger polischefen att han under 36 år inte varit med om något liknande. Det blir ett skapligt antal dagishämtningar där det har gått bra. Detta sagt utan att förringa traumat för föräldrarna som drabbats.

Ja hysterin och rädslan folk i tråden uppvisar är helt irrationell.
Men det är inte så oväntat i och med att FB är överväldigande konservativt/höger och konservativa/höger människor är generellt mer rädda och oroliga av sig.
Det tar sig även uttryck i att många av dessa människor tror att Sverige är som en krigszon där man inte ens tryggt kan vistas utomhus.
Detta trots att vi bor i ett av de tryggaste länderna i världen.

Att barn lämnas i barnvagn så som i det här fallet sker tusentals gånger per dag i vårt land.
Att någon blir kidnappad på sådant sätt har jag hört talas om 2 gånger, 1fall för snart 50+ år sedan och detta.

Det är troligsre att ens barn dör i en bilolycka på väg till/från affären än att det skall bli kidnappat på detta sätt.
Citera
2019-01-24, 07:54
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Stölder/brott begås dagligen av missbrukare för att finansiera sitt missbruk.
Detta är inget nytt!
Tycker synd om denna 2-barnsmamma som säkert haft ett helvete dom senaste åren och ska behöva bli uthängd på detta vis.

Att ni inte skäms!
Här handlar det om allmänhetens bästa. Daltande enligt ”Ska behöva bli” verkar inte ha lett så långt hittills. Var tycker du att gränsen går för att hela samhället ska säga stopp så att det ekar om det?
Citera
2019-01-24, 08:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Hon var ju så hög att hon inte ens gick att höras.
Tippar på att det var vagnen hon var ute efter.
Med tanke på hur hög hon var hade hon säkert att inte förmågan att tänka klart och gå tillbaka.
Jag är är ingen moralkärring men jag såg henne ibland när hon hade ett ordnat liv och hon förtjänar verkligen inte det här.

Måhända.

Men, hon har visat ut sig själv. Man är inte ansvarsbefriad bara för att man drogar.
Citera
2019-01-24, 08:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Håller med dig, det är nog inte mer komplicerat än så. Det var väl barnvagnen hon var ute efter, inte att ta ett barn.

Det är i sig oväsentligt. Pundare med tragisk bakgrund?
Spelar ingen roll.
Senast redigerad av PeoFallmo 2019-01-24 kl. 08:47.
Citera
2019-01-24, 09:46
Medlem
Är det bara jag som tycker det är ganska tydligt att kvinnan i fråga visade prov på ansvarstagande trots att hon enligt polisen var hög som ett jäkla höghus?

När hon väl upptäckte att det låg en bebis i vagnen hon snott så lämnade hon inte vagnen i skogen och stack, utan såg till att ta vagnen till COOP och dumpa den där så att folk skulle hitta bebin direkt?
Citera
2019-01-24, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Är det bara jag som tycker det är ganska tydligt att kvinnan i fråga visade prov på ansvarstagande trots att hon enligt polisen var hög som ett jäkla höghus?

När hon väl upptäckte att det låg en bebis i vagnen hon snott så lämnade hon inte vagnen i skogen och stack, utan såg till att ta vagnen till COOP och dumpa den där så att folk skulle hitta bebin direkt?

Så som vi tänker, "en möjlig reglering" av ett 6 års fängelsestraff för (hänsynslöshetens motsats).
Denna kvinna behöver hjälp att bryta sitt drogberoende, alla former av droger.

Då är även rökning av vanliga cigaretter inräknat.

Jag tror nämligen att suget efter droger finns i rökandets moment och nervositeten.
Citera
2019-01-24, 10:05
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson

Snälla, hon var så hög så det inte gick att förhöra henne...hur tror du på allvar att hon tänkte så klart i dimmornas rus?? Nej hon var garanterat på väg att sälja vagnen och köpa mer droger instinktvis som en riktig pundare kan tänka...droger droger och droger.
Citera
2019-01-24, 10:24
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wettextrasan
Ligger ett missbruksboende i närområdet, hon bor kanske där, gammalt vandrarhem med ett konstigt namn som jag just nu inte minns. Det rör sig en del skubb där, vid hållplatsen och på bussen

Oppänge Gård heter det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6reG1/de-tjanar-miljoner-pa-asylsokande

Det har genom åren varit flyktingboende men även hyr ut sovplats som vandrarhem. Det är lite allt i allo där. Men det bodde 2018 senast personer där ifrån andra länder.
Citera
2019-01-24, 11:09
Medlem
dialektikers avatar
Det var ju ändå för väl att det här slutade bra. Tänk att hon var så drogpåverkad att hon inte ens kunde förhöras.

Hon ser så frisk och sund ut på sina äldre facebook-bilder. Inte ett dugg wt.
Tänk så snabbt det kan gå utför med knarket.
På de nyare bilderna ser hon wt ut.

Undrar varför hon började med dem?
Var det pojkvännen?
Tillgång till mediciner på jobbet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här