Citat:
Så Lena mördas, HW gör slut med fästmannen (?)
och flyttar in hos UW.
Har de ett förhållande?
Var hon kär i UW?
Stod Lena i vägen?
Det var kanske oacceptabelt för LW
att "extradottern" skulle bli
barnens plastmamma?
Det här är en tuff tjej som har spelat
amerikansk fotboll.
och flyttar in hos UW.
Har de ett förhållande?
Var hon kär i UW?
Stod Lena i vägen?
Det var kanske oacceptabelt för LW
att "extradottern" skulle bli
barnens plastmamma?
Det här är en tuff tjej som har spelat
amerikansk fotboll.
Har också funderat lite på dessa omständigheter. Vi har inte hört så mycket om extradottern. Det är lite märkligt kan jag tycka att kalla någon för extradotter som är så vuxen ändå. Om LW hade kallat henne för typ "plastsyrra" hade det känts mer rimligt. Men vi är väl olika i vad vi kallar våra vänner förstås.
Men. Precis som det finns mycket märkligt kring HDs och SDs relation nu efter mordet på LW så finner jag det märkligt att denna kvinna flyttar in med LWs exman direkt efteråt. Barnen W behöver säkert extra stöd och fler goda vuxna är bra kring dem, men omständigheterna här känns ändå lite konstiga även om det så klart kan finnas någon naturlig förklaring.
Det jag reagerar mot är att den sk "extradottern" gör slut med fästmannen just innan och sedan flyttar in hos UW. Det är två var för sig redan stora steg och beslut i livet. Dels tar hon på sig ett mycket stort ansvar för tre barn i livskris och dels så gör hon det i en egen omtumlande livssituation.
Antingen är detta verkligen mycket självuppoffrande och osjälviskt av henne, att trots eget uppbrott och svår situation (som jag antar att en uppbruten förlovning och separation med egna barn involverade är) gå all in för att hjälpa en annan familj i kris och stå där som stabil stark vuxen för tre moderlösa barn.
Eller så är det ena kopplat till det andra och allt en logisk följd. Dvs, att hon gör slut med fästmannen för att kunna flytta ihop med UW och att de har någon slags relation. Om det är det senare så bör man väl hoppas att polisen även undersökt hennes alibi för kvällen ifråga. För ifall hon hade en vänskap med LW men i smyg en pågående relation med exmannen så skulle där ju kunna finnas början på något som skulle kunnat vara ett motiv också ifall något började skava.
Men innan vi kastar in en till misstänkt så bör vi komma ihåg att polisen stått fast vid samme MGM och med möjliga flera gripanden tänker man ju då att detta bör vara i SDs krets och inte i någon annan krets. Men såklart, polisen kan ju ha gått tokigt från början. Dock, för barnens skull så hoppas jag att detta bara är feltänk av oss i tråden och att extradottern är just den trygga, bra personen de behöver nu i deras liv och att vad än hon har för relation med deras pappa så är det en bra relation som de, barnen, mår bra av.