2019-01-24, 01:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så Lena mördas, HW gör slut med fästmannen (?)
och flyttar in hos UW.

Har de ett förhållande?
Var hon kär i UW?
Stod Lena i vägen?
Det var kanske oacceptabelt för LW
att "extradottern" skulle bli
barnens plastmamma?

Det här är en tuff tjej som har spelat
amerikansk fotboll.

Har också funderat lite på dessa omständigheter. Vi har inte hört så mycket om extradottern. Det är lite märkligt kan jag tycka att kalla någon för extradotter som är så vuxen ändå. Om LW hade kallat henne för typ "plastsyrra" hade det känts mer rimligt. Men vi är väl olika i vad vi kallar våra vänner förstås.

Men. Precis som det finns mycket märkligt kring HDs och SDs relation nu efter mordet på LW så finner jag det märkligt att denna kvinna flyttar in med LWs exman direkt efteråt. Barnen W behöver säkert extra stöd och fler goda vuxna är bra kring dem, men omständigheterna här känns ändå lite konstiga även om det så klart kan finnas någon naturlig förklaring.

Det jag reagerar mot är att den sk "extradottern" gör slut med fästmannen just innan och sedan flyttar in hos UW. Det är två var för sig redan stora steg och beslut i livet. Dels tar hon på sig ett mycket stort ansvar för tre barn i livskris och dels så gör hon det i en egen omtumlande livssituation.

Antingen är detta verkligen mycket självuppoffrande och osjälviskt av henne, att trots eget uppbrott och svår situation (som jag antar att en uppbruten förlovning och separation med egna barn involverade är) gå all in för att hjälpa en annan familj i kris och stå där som stabil stark vuxen för tre moderlösa barn.

Eller så är det ena kopplat till det andra och allt en logisk följd. Dvs, att hon gör slut med fästmannen för att kunna flytta ihop med UW och att de har någon slags relation. Om det är det senare så bör man väl hoppas att polisen även undersökt hennes alibi för kvällen ifråga. För ifall hon hade en vänskap med LW men i smyg en pågående relation med exmannen så skulle där ju kunna finnas början på något som skulle kunnat vara ett motiv också ifall något började skava.

Men innan vi kastar in en till misstänkt så bör vi komma ihåg att polisen stått fast vid samme MGM och med möjliga flera gripanden tänker man ju då att detta bör vara i SDs krets och inte i någon annan krets. Men såklart, polisen kan ju ha gått tokigt från början. Dock, för barnens skull så hoppas jag att detta bara är feltänk av oss i tråden och att extradottern är just den trygga, bra personen de behöver nu i deras liv och att vad än hon har för relation med deras pappa så är det en bra relation som de, barnen, mår bra av.
Citera
2019-01-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det finns bevis som Holmes säger, då misstänker jag att det finns i den anmälan som gjordes av LW om kränkningar. Kan också vara något man har hittat något i hans mobil, men hur skulle det kunnat komma ut? Har LW har skrivit ner det så att det finns dokumenterat, genom att hon skickat något till någon?

Sannolikheten att hon skulle utsättas för både kränkningar, fysiskt våld (knoggnuggningen), och stalking av en man och sedan mördas av ytterligare en måste ändå vara mycket liten.

Att filma en person i sitt hem tyder på ett extremt 👉 kontrollbehov. Det är otäckt att en person kan gå så långt. Det är ju ändå inte något plötsligt anfall av irritation eller några frågor om någon man som man inte har att göra med.

Jag känner på mig att det stämmer som några i tråden skrivit. Det finns mycket mer.

Fasiken att man inte ska kunna lösa det här.

Var god och se de fotografier som finns tillgängliga , vilka i sin tur gäller en person som då stod till höger sett om JG , och då stående i sin vänster-profil. JG tittade då rakt in i kameran när fotografiet togs samt att den profil-stående personen räckte ut hela sin långa tunga några centimeter i från JGs' vänstra kind.

Vidare sagt finns det också ett fotografi där samma nu omtalade person stod i höger-profil och till vänster sett om en kvinnlig bekant till denne , kvinnan tittade då in i kameran när fotografiet togs samtidigt som den profil-stående personen räckte ut hela sin långa tunga mot kvinnans' högra kind några centimeter där ifrån.

Jag kan avslöja till ovan skrivet att jag har sett andra tagna fotografier med den nu omtalade profil-stående personen , där denne också har sträckt ut sin långa tunga mot annan person.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-24, 08:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var god och se de fotografier som finns tillgängliga , vilka i sin tur gäller en person som då stod till höger sett om JG , och då stående i sin vänster-profil. JG tittade då rakt in i kameran när fotografiet togs samt att den profil-stående personen räckte ut hela sin långa tunga några centimeter i från JGs' vänstra kind.

Vidare sagt finns det också ett fotografi där samma nu omtalade person stod i höger-profil och till vänster sett om en kvinnlig bekant till denne , kvinnan tittade då in i kameran när fotografiet togs samtidigt som den profil-stående personen räckte ut hela sin långa tunga mot kvinnans' högra kind några centimeter där ifrån.

Jag kan avslöja till ovan skrivet att jag har sett andra tagna fotografier med den nu omtalade profil-stående personen , där denne också har sträckt ut sin långa tunga mot annan person.

Mvh/ "JokerMannen"

Välkommen tillbaka JokerMannen.
Jag kanske är trögfattad idag men du menar inte SD som den profilstående personen, eller hur?
Citera
2019-01-24, 08:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har också funderat lite på dessa omständigheter. Vi har inte hört så mycket om extradottern. Det är lite märkligt kan jag tycka att kalla någon för extradotter som är så vuxen ändå. Om LW hade kallat henne för typ "plastsyrra" hade det känts mer rimligt. Men vi är väl olika i vad vi kallar våra vänner förstås.

Men. Precis som det finns mycket märkligt kring HDs och SDs relation nu efter mordet på LW så finner jag det märkligt att denna kvinna flyttar in med LWs exman direkt efteråt. Barnen W behöver säkert extra stöd och fler goda vuxna är bra kring dem, men omständigheterna här känns ändå lite konstiga även om det så klart kan finnas någon naturlig förklaring.

Det jag reagerar mot är att den sk "extradottern" gör slut med fästmannen just innan och sedan flyttar in hos UW. Det är två var för sig redan stora steg och beslut i livet. Dels tar hon på sig ett mycket stort ansvar för tre barn i livskris och dels så gör hon det i en egen omtumlande livssituation.

Antingen är detta verkligen mycket självuppoffrande och osjälviskt av henne, att trots eget uppbrott och svår situation (som jag antar att en uppbruten förlovning och separation med egna barn involverade är) gå all in för att hjälpa en annan familj i kris och stå där som stabil stark vuxen för tre moderlösa barn.

Eller så är det ena kopplat till det andra och allt en logisk följd. Dvs, att hon gör slut med fästmannen för att kunna flytta ihop med UW och att de har någon slags relation. Om det är det senare så bör man väl hoppas att polisen även undersökt hennes alibi för kvällen ifråga. För ifall hon hade en vänskap med LW men i smyg en pågående relation med exmannen så skulle där ju kunna finnas början på något som skulle kunnat vara ett motiv också ifall något började skava.

Men innan vi kastar in en till misstänkt så bör vi komma ihåg att polisen stått fast vid samme MGM och med möjliga flera gripanden tänker man ju då att detta bör vara i SDs krets och inte i någon annan krets. Men såklart, polisen kan ju ha gått tokigt från början. Dock, för barnens skull så hoppas jag att detta bara är feltänk av oss i tråden och att extradottern är just den trygga, bra personen de behöver nu i deras liv och att vad än hon har för relation med deras pappa så är det en bra relation som de, barnen, mår bra av.

Jag tror och hoppas på att det finns en naturlig förklaring till extradotterns inflytt hos UW. Kanske att hon blev bostadslös i samband med uppbrottet med fästmannen?
Citera
2019-01-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.
En intressant sammanfattning ang SD från EGT den 26/7
Citera
2019-01-24, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ "JokerMannen"

Den ena bilden såg jag och reagerade negativt på den. Har du några egna tankar om bilderna?
Citera
2019-01-24, 08:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den ena bilden såg jag och reagerade negativt på den. Har du några egna tankar om bilderna?

Vilka bilder handlar det om? Någon som vill vara vänlig och länka till dessa?
Citera
2019-01-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror och hoppas på att det finns en naturlig förklaring till extradotterns inflytt hos UW. Kanske att hon blev bostadslös i samband med uppbrottet med fästmannen?

Det behövdes ju någon som skulle ta hand om barnen också. De känner ju henne så det låter som ett praktiskt arrangemang.
Citera
2019-01-24, 08:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det behövdes ju någon som skulle ta hand om barnen också. De känner ju henne så det låter som ett praktiskt arrangemang.

Ja, precis. Jag tror inte på någonting negativt där.
Citera
2019-01-24, 09:19
Medlem
Citat:
Vet någon hur gammal hon är och om det är något annat än vänskap mellan henne och UW?

Om SD inte är GM...

Kan LW ha haft vetskap om att hon ev tänker sig flytta in hos UW och haft åsikter om det?
Citera
2019-01-24, 10:13
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
En intressant sammanfattning ang SD från EGT den 26/7

Den här branden som egentligen inte var en brand enligt samma inlägg.

I vilken betydelse lyfter EGT upp den för oss andra? Antyder hen att någon med flit gjort något (isåfall vem och riktat mot vem?) eller var det bara en irrelevant olycka, men varför då ens nämna detta i tråden? Ni får ursäkta om jag missat något mer kring den!

För övrigt är det också intressant det Sherlock säger om att LW skulle ha varit filmad av SD från ett fönster. Det låter ju inte riktigt bra och kan väl vara ett beteende som kan väga in i vad polisen har som gör honom misstänkt.
Citera
2019-01-24, 10:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Du har säkert rätt. Man får kanske anta att hon och UW redan är avfärdade iom polisens fortsatta fokus på SD som MGM. Och det Sh.Holmes berättar om låter ju onekligen inte bra för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in