2018-12-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Gör jag det? Håller MGM bakom ryggen?
I sådana fall har jag uttryckt mig oklart.
Det var inte jag som bekräftade att NW sov hos LW, det var en annan postare som jag har tolkat står familjen nära.

Då har jag missuppfattat det hela. Jag ber så mycket om ursäkt.
Citera
2018-12-21, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag ska svara innan jag lägger ner.

Jag vet inte att man har hört NW någon mer gång än vid LWs bostad, å
kanske knappt då, kan tänka mig att det va UW som pratade för dom alla.

Jag vet inte om du sitter på fakta eller om du gissar och tar för givet.

Angående ditt nästa inlägg, jag har också svårt att se någon planering.

God Jul hoho hoho.

Inte vet jag, haha det vet du.
Självklart spekulerar jag.
Men hur skulle det kunna vara möjligt att man inte förhör barnen som ändå var hemma (om det nu stämmer som 18carat skriver) flera gånger?

Jag tror absolut att de har förhörts flera gånger.

God Jul på dig själv!
Citera
2018-12-21, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD har bara sagt att hans första tanke när hon var försvunnen var att det kommit en ny cache eller att hon satte ut en egen. SD kollade själv upp nysläppta direkt och det visade sig att det inte fanns, så det han sa till polisen var att LW kanske gått ut för att placera en egen cache.

Hur var det nu med reglerna runt avstånden mellan cachernas placering (eller var det en annan faktor? Tidpunkterna då de anlades? Minns inte längre.)

Jag tänker på den cach som SD hade placerad vid brons fäste:

Linxieloo 12/10:

"Löser man SDs cache Bildning-Ådalen får man fram koordinaterna N59°17,410,E015°11,276. Dvs vid brofästet ungefär, där polisen letade igår... Första gången jag nämnde att det borde kollas där var den 28 juni... Undrar om de hittade den.."

https://www.flashback.org/p65512977#p65512977
Citera
2018-12-21, 14:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Obs ! ➡ Gällande det inlägget som skrevs till "Rosamund" och postades 01:41 #37.126 och sidan 3.094.

Ingen stans i det inlägget nämner jag SD ,
däremot är det du själv som syftar på SD angående frågan till "Rosamund om ➡Gärningsmannen:s val av veckodag.

Om du har någon läsförmåga , så ser du klart och tydligt i mitt tidigare inlägg , att jag där skrivit.

1: ➡ Gärningsmannen

2: ➡ Gärningsmannen

3: ➡ Gärningsmannen.

Att sedan SD fortfarande är skäligen misstänkt har ingenting med min tidigare ställda fråga till "RosaMund" att göra.

Min fråga handlade om ➡Gärningsmannen samt val av veckodag och inte någonting annat.

Mvh/"JokerMannen"

Om du vill föra privata diskussioner med vissa användare
och inte vill att andra ska lägga sig i så får du skicka PM till dem!

Jag tror att SD är gärningsmannen och i vilket fall som helst
så skullle LW resa bort.

Sluta förstöra tråden!
Har du inget roligare att göra än att förstöra mordtrådar?
Du kunde åtminstone visa den respekten för de anhöriga.
Citera
2018-12-21, 15:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att SD är gärningsmannen och i vilket fall som helst
så skullle LW resa bort.
Varför tror du det?
Citera
2018-12-21, 19:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ny FTF-loggning av duon SD-JG finns att beskåda. Enligt SD har de passat på att dryfta "väsentligheter" medan JG mest verkar ha haft intresse att länka till en Facebook-grupp där SD är admin.
I den gruppen råder fint klimat utan påhopp och man kan se bild på LW från februari 2017 i ett inlägg som dokumenterade att hon var ute på skridskor med honom 2017.
Kanske det var den turen SD hade med sig i tankarna när han loggade sig och LW på Nordsjö-serien - alltså hon var med honom, men inte fysiskt?

FTF-logg där SD berättar att han chattar med en kvinna som ännu inte gjort sin första FTF:are (någon ny dam på kroken)?

Har han lyckats få henne på kroken nu, tro?

Citera
2018-12-21, 20:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har han lyckats få henne på kroken nu, tro?

Hon är ju gift Både herr och fru var med SD för att plocka FTF:an.
Citera
2018-12-21, 20:08
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Och det har hindrat förut?
Citera
2018-12-21, 20:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Jag tror du syftar på cache-ägarna Herr & Fru M, som omnämns i början och slutet av loggtexten. De är således inte med på själva FTF-turen.

Den person som han tillbringade en behaglig tur i vinternatten med är däremot en annan

Läs om texten (mittenavsnittet) noga och titta även på bilder/bildtexter.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-12-21 kl. 20:13.
Citera
2018-12-21, 20:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror du syftar på cache-ägarna Herr & Fru M, som omnämns i början och slutet av loggtexten. De är således inte med på själva FTF-turen.

Den person som han tillbringade en behaglig tur i vinternatten med är däremot en annan

Läs om texten noga och titta även på bilder/bildtexter.

Ja, jag läste visserligen loggtexten snabbt. Men damen på bilden har ju en vigsel/förlovningsring på sig.
Citera
2018-12-21, 20:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja, jag läste visserligen loggtexten snabbt. Men damen på bilden har ju en vigsel/förlovningsring på sig.

Vill minnas att SD har burit sin ring de senaste åren på alla sina geocachebilder. Så frågan är hur allvarligt man kan ta på den detaljen? Det vet nog bara de själva. Förhoppningsvis är damen i fråga klarsynt.
Citera
2018-12-21, 20:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vill minnas att SD har burit sin ring de senaste åren på alla sina geocachebilder. Så frågan är hur allvarligt man kan ta på den detaljen?

Nej, SD tar inte sina äktenskapslöften på allvar men det behöver inte vara samma för hans damsällskap. Jag trodde man kunde ha vänner av det motsatta könet också, jag tycker mig minnas att det gällde för Lena åtminstone.

Hon hade flera manliga vänner som hon utövade geocaching med, och tråden kom väl fram till att vi inte skulle dra slutsatsen att det fanns mer emellan dem än vänskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in