Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Jag skrev ju att hon av någon anledning valde att titta bort från hur mannen behandlade hennes son.
Och jag tror också att hon ångrar sig.
Men fortfarande det är allt sammantaget-hela bilden man får se till. Det är inte EN gång han höjer rösten mot pojken, det är inte ET blåmärke. Förstår du hur jag menar?
Och snälla skriv inte till alla i tråden vad vi har erfarenheter av i livet, det gör inte din egen trovärdighet större. I all välmening
Jag skriver för att väcka de erfarenheter som finns. Finns säkert många i denna tråda som blivit misshandlade som barn. Och DE VET vad jag talar om. Hur svårt det är att ange en förälder. Ni övriga kommer alltis ha svårt att fatta, men det betyder inte att någon av er gör det.
Hon tittade inte bort. Hon litade på någon som hon trodde hon kunde lita på. Tänk själv? Litar du på den du bor med? Är man som hon i hans våld så tror du på vad han säger, det är ju det SOM HÄNDER VID PSYKISK MISSHANDEL. Det är inte rationellt!!!!! Så sluta applicera era rationella tankesätt.
När Titanic sjönk, tycker du det var logik i de beslut som kapten tog??? Nej, just det. Men han tog dem ändå baserat på HANS ingångsvärden!