2019-01-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag skrev ju att hon av någon anledning valde att titta bort från hur mannen behandlade hennes son.
Och jag tror också att hon ångrar sig.

Men fortfarande det är allt sammantaget-hela bilden man får se till. Det är inte EN gång han höjer rösten mot pojken, det är inte ET blåmärke. Förstår du hur jag menar?

Och snälla skriv inte till alla i tråden vad vi har erfarenheter av i livet, det gör inte din egen trovärdighet större. I all välmening

Jag skriver för att väcka de erfarenheter som finns. Finns säkert många i denna tråda som blivit misshandlade som barn. Och DE VET vad jag talar om. Hur svårt det är att ange en förälder. Ni övriga kommer alltis ha svårt att fatta, men det betyder inte att någon av er gör det.

Hon tittade inte bort. Hon litade på någon som hon trodde hon kunde lita på. Tänk själv? Litar du på den du bor med? Är man som hon i hans våld så tror du på vad han säger, det är ju det SOM HÄNDER VID PSYKISK MISSHANDEL. Det är inte rationellt!!!!! Så sluta applicera era rationella tankesätt.

När Titanic sjönk, tycker du det var logik i de beslut som kapten tog??? Nej, just det. Men han tog dem ändå baserat på HANS ingångsvärden!
Citera
2019-01-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Du bör nog läsa på om falska anklagelser om sexövergrepp. Det du beskriver stämmer med att sambon torkade henne after att hon kissat. Finns tusentals exempel på där folk blivit falskt anklagade för övergrepp baserat på barns utsagor. Finns rättegångar i USA med 10 tals dömda som man senare fick backa på. Barn babblar en massa.

Nej, man gör inte det. Inte alla. Hade det varit så hade vi inte haft de stora kvinnomishandelstal som vi har. Dessa kvinnor nörmala, de är inte mer onormal än du efter att jag förhört dig i 24h efter en anklagelse om att du begått sexövergrepp mot ditt barn...du är körd.

Theo mördades av sin styvpappa. Hårt slag i magen så att han gick itu på insidan och dog. Det hade absolut kunnat sluta likadant för S*gge

https://www.flashback.org/t1243300p619
Citera
2019-01-23, 21:45
Medlem
Citat:
Den är åtminstone mer intressant än din då det är den som gäller och att barnen aldrig någonsin, före eller efter, varit föremål för nån utredning hos soc. Barnen har en utmärkt pappa och mamma och fantastiska far och morföräldrar.

Du vet inte ett jävla skit om deras sociala situation. Detta är helt normala medelklassfamiljer utan droger ellar annat skit. Tyvärr hamnade mammam i klorna på en psykopat. Läs mammans vittnesmål i Fup där hon beskriver hur sambon bröt ner mamman. Hur svårt är det att förstå?

Citat:
Nej, det är inte så ditt infama spån.

Hon TRODDE ju på vad sambon sa!!!! Att det var olyckshändelser och bråk mellan barnen. Varför skulle hon ifrågasätta det om han säger det? Tror du att dina närmaste misshandlar barn?

Hon är inte alls intelligensbefriad, hon är fan så mycket snabbare i huvudet än du. Idag. Men då var hon helt i en psykopats våld och visste varken ut eller in. Hon sminkade för hon blev tillsagd av sambon. Hon visste inte var blånaderna kom ifrån, men hon trodde på sin sambo. Fundera själv på tröskeln för att du ska börja ifrågasätta din sambo/make/make. Det är så den här kvinnomisshandeln funkar, du blir långsamt indoktrinerad.

Jag vet varför. För pappan VET att hon talar sanning. Hade han inte vetat det, hade han givetvis begärt ensam vårdnad.

Och det finns ingen annan sida av myntet, men idioter som du klarar ju inte av att se mönstret oavsett sida...

Personliga påhopp brukar generellt ske då argumenten tar slut och folk inte kan erkänna sina egna fel och brister.

Du använder socialentjänsten som en referens. Ja för de är verkligen kända för sina genomgoda utredningar när det gäller barn som far illa

En normal medelklassfamilj slår inte sina barn.

Hur vet du att jag inte vet någonting om deras familjerelation? Berätta gärna det.

Till sist, sluta jamma på om hur kvinnomisshandel och manipulativa män fungerar. Been there done that. Väl medveten.
Citera
2019-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför var hon i så fall i "chock"...?

Ur domen
Hon såg att det trots sminkningen gick att se S skador
men hon var i chock. Hon förstod också att E skulle upptäcka skadorna när han
hämtade barnen på dagis

Därför hon hade gjort vad hon blev tillsagd!!!! Klart hon undrar. Klart hon inte vet. Men hon litar på sin sambo. Att han inte gjort nått och att det hela kan redas ut sedan. Det är ju detta jag försöker säga, hur irrationellt hon agerar, hon gör det som hon tror kan lugna situationen där och då för att hon vill göra ALLT för att undvika att hon och hennes barn ska utsättas för ännu mer misshandel senare. Detta är helt normal logik för en person i hennes situation, men har svårt att förstår av någon med gott om tid.

Återigen, jag knäcker dig att erkänna misshandel på ditt barn på 24h även om du inte gjort det för i mitt överläge kan jag mindfucka dig till att säga vad du vill. Jag har sett detta i verklighetn. Så inbilla dig inte att det inte skulle kunna vara du.

Alla tre barnen sa
samma sak, d.v.s. att det var Marcus som slagit S.
S har inte sagt att
Marcus har slagit honom eller på annat sätt brukat våld utan han har bara sagt att
Marcus är elak. Gabriella ville inte tro att det var Marcus som orsakat skadorna för
hon var vid den aktuella tiden psykiskt sjuk och hon värderade kärleken till Marcus
högre än sina egna barn, hon ville att deras förhållande skulle hålla.

Precis, hon ville inte tro det, precis som du inte heller som barn ville tro att dina föräldrar kunde ljuga...
Citera
2019-01-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Theo mördades av sin styvpappa. Hårt slag i magen så att han gick itu på insidan och dog. Det hade absolut kunnat sluta likadant för S*gge

https://www.flashback.org/t1243300p619

Nej, det hade det inte. Hans skador var relativt lätta. Blånader och mindre skador i örat.
Det ju det som är poängen, att han slog ju aldrig så att det blev uppenbart. Och han slog inte för att straffa pojken utan för att markera makten över henne.
Citera
2019-01-23, 21:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Precis, hon ville inte tro det, precis som du inte heller som barn ville tro att dina föräldrar kunde ljuga...
Varför babblar du om föräldrar. Hon är en vuxen kvinna -- han var inte hennes pappa utan hennes älskare ... (som betydde mer än barnen, enligt henne själv)

Och -- vad är det för "chock" hon pratar om? Varför var hon "chockad"?
Citera
2019-01-23, 21:53
Medlem
Citat:
Nej, det hade det inte. Hans skador var relativt lätta. Blånader och mindre skador i örat.
Det ju det som är poängen, att han slog ju aldrig så att det blev uppenbart. Och han slog inte för att straffa pojken utan för att markera makten över henne.

När du skriver sådär så hoppas jag att du bara är i denna tråden för att jäklas och om du menar allvar att du inte har egna barn
Citera
2019-01-23, 21:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Endera är du helt blåst i huvudet eller också har du inte sett bilderna på pojken i FUP.

Det handlar inte om "relativt lätta" skador -- det handlar om ett barn som är blåslaget och söndernypt.
Citera
2019-01-23, 22:11
Medlem
Citat:
Du bör nog läsa på om falska anklagelser om sexövergrepp. Det du beskriver stämmer med att sambon torkade henne after att hon kissat. Finns tusentals exempel på där folk blivit falskt anklagade för övergrepp baserat på barns utsagor. Finns rättegångar i USA med 10 tals dömda som man senare fick backa på. Barn babblar en massa.

Nej, man gör inte det. Inte alla. Hade det varit så hade vi inte haft de stora kvinnomishandelstal som vi har. Dessa kvinnor nörmala, de är inte mer onormal än du efter att jag förhört dig i 24h efter en anklagelse om att du begått sexövergrepp mot ditt barn...du är körd.

Har varit omkring en herrans massa barn och ingen har någonsin babblat om att de blivit slagna eller dylikt. Vad får du det ifrån?

Sen att alla barnen berättar samma historia gör det väldigt otroligt att det är fantasi. Barn är till skillnad från vuxna oftast väldigt ärliga och man borde lyssna mer på de.

Och sluta ta bort ansvaret från morsan, väljer man att vara tillsammans med en individ som både misshandlar dig och dina barn så är du bra skadad och ska aldrig ha vårdnad utav barn.
Citera
2019-01-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Personliga påhopp brukar generellt ske då argumenten tar slut och folk inte kan erkänna sina egna fel och brister.

Nej, de sker när respondenten besitter en så låg förmåga i sina resonemang att det bör påpekas att den är mindre intellektuellt bemedlad och ska avstå hjärndöda kommentarer.

Du använder socialentjänsten som en referens. Ja för de är verkligen kända för sina genomgoda utredningar när det gäller barn som far illa

Ja, det är ju de som gäller. Samt att även pappan vill ha delad vårdnad (oupsss det glömde din letargiska hjärna...). Om du nu känner situationen så vet du ju om detta faktum...
Antar att regeringen i nästa utredningen av hur barn skall hanteras av socialtjänsten kommer att föreslå att flashback ska konsulteras innan...detta trots att alla kommenterar här är "20-20 hindsight". Jävla idiot.

En normal medelklassfamilj slår inte sina barn.

Helt riktigt och det jävla samboaset kom inte heller från en sådan utan från en löskefamilj där inte ens mamman begriper vad som hänt...

Hur vet du att jag inte vet någonting om deras familjerelation? Berätta gärna det.

Jag vet inte det. Jag kan bara konstatera att du pratar i nattmössan

Till sist, sluta jamma på om hur kvinnomisshandel och manipulativa män fungerar. Been there done that. Väl medveten.

Då borde du fatta hur hon hade det. Men din relation till psykot förblindar dig uppenbarligen.
Citera
2019-01-23, 22:20
Medlem
mercys avatar
Citat:
Min fetning:
Du har ju hela tiden hävdat att du tror att mamman inte visste att barnet blev slaget av styvpappan utan att han fick sina blåmärken i bråk med andra barn. Nu säger du att styvpappan slog barnet för att markera sin makt över mamman. Hur menar du?Tror du att hon visste om misshandeln eller inte?
Senast redigerad av mercy 2019-01-23 kl. 22:23.
Citera
2019-01-23, 22:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Relativt lätta? Typ som en boxare ser ut efter en match eller en ufc fighter. Man ser ju en stor jävla blånad vid vänsterkäken och uppåt. Jag har fått några smällar under livets gång och även slagit i en nedhängande stolpe i garaget så jag nästan svimmade, ramlat i skidbackar otaliga gånger och jag har aldrig haft ett sånt stort blåmärke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in