2019-01-23, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kan lägga till ett förtydligande att det är ett underskott han menar. Om du förbrukar 8000kcal genom promenader så betyder inte det att du tappar ett gram i vikt. Nybörjare gör ofta fel på detta och därför gör jag detta förtydligande.

Det finns ju mängder med proffs inom olika sporter som tränar tio gånger hårdare än dig som är överviktiga för att dra ett exempel

Förstår. Tack så mycket!
Citera
2019-01-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nänä, det är klart. Men om man har en fungerande hjärna så kan ju ett mätverktyg i kombination med annat ge en viss information.
Precis. Flertalet individer behöver idag motiveras att röra på sig mer. En stegräknare är primitiv men enkel att använda och ger en morot att uppnå satta stegmål. Fler steg = fler brända kalorier.

Kombinerat med en klocka blir antal steg per tidsenhet ytterligare en morot att utvecklas. Detta förutsatt att man håller ungefär samma steglängd vid olika tillfällen.
Citera
2019-01-23, 18:18
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
En person på 100 kg förbrukar i runda slängor 300 - 320 kCal på en timmes promenad i ett tempo på 12 min/km.

Nu vill ju av någon märklig anledning lägga till kaloriförbrukningen utan aktivitet och då blir det då ca 400-430. När man räknar på aktiviteters energiförbrukning räknar man självklart inte med BMR eftersom det är en faktor som alltid finns med hur du än gör. Det är en meningslös parameter. Istället använder du din BMR och lägger sedan på aktiviteter.

Du gör helt enkelt två fel här. Dels överskattar du grovt förbrukningen vid promenad och dels räknar du med BMR.

Tack för att du ännu en gång visar att du bara är en okunnig klåpare. Tror du BMR stannar för att man utför en aktivitet? Varför skulle man INTE räkna med bmr när man räknar energiförbrukning?
Tar du bort 20 kg från bänkpressen också, eftersom man också lyfter stången?

Du har bevisat gång på gång att du är totalt okunnig i ämnet, du sitter bara och snackar en massa skit som inte stämmer. "Anledningen till att promenad är bra är för att det inte kräver återhämtning" alltså vilken jävla att du ens säger att det är fel att räkna med bmr vid energiförbrukning alltså hahaha... kanske dags för dig att skola om hela forskarvärlden? Du verkar ju sitta på "ny information".
Citera
2019-01-23, 18:48
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Tack för att du ännu en gång visar att du bara är en okunnig klåpare. Tror du BMR stannar för att man utför en aktivitet? Varför skulle man INTE räkna med bmr när man räknar energiförbrukning?
Tar du bort 20 kg från bänkpressen också, eftersom man också lyfter stången?

Du har bevisat gång på gång att du är totalt okunnig i ämnet, du sitter bara och snackar en massa skit som inte stämmer. "Anledningen till att promenad är bra är för att det inte kräver återhämtning" alltså vilken jävla att du ens säger att det är fel att räkna med bmr vid energiförbrukning alltså hahaha... kanske dags för dig att skola om hela forskarvärlden? Du verkar ju sitta på "ny information".

Vad är det du inte förstår? Du har ditt BMR för dygnet. Utöver det appliceras eventuella aktiviteter. Det är inte praxis att räkna med BMR för den tiden du utför aktiviteten.

Sen är det ju komiskt att du ändå räknar helt fel på hur många kcal som förbrukas vid promenad .
Citera
2019-01-23, 18:52
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Du har ditt BMR för dygnet. Utöver det appliceras eventuella aktiviteter. Det är inte praxis att räkna med BMR för den tiden du utför aktiviteten.

Sen är det ju komiskt att du ändå räknar helt fel på hur många kcal som förbrukas vid promenad .

Haha, ja man har sitt bmr för dygnet, därför räknas det in i den totala energiförbrukningen under en aktivitet. Att du inte lyckas förstå det är häpnandsväckande, men å andra sidan så har du ju redan bevisat vilken klåpare du är.

Alltså - du har redan bevisat att du är totalt okunnig inom ämnet, du påstår att promenader är bra fettförbrännare för att det inte kräver återhämtning. Du kan verkligen absolut ingenting om metabolism, biokemi och fysiologi.
Citera
2019-01-23, 18:52
Medlem
udons avatar
Citat:
På 60 minuter rask takt förbrukar man ca 600-800 kcal.

Haha tjänare grabben. Räknar du på en sjöelefant?
Citera
2019-01-23, 18:56
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Haha tjänare grabben. Räknar du på en sjöelefant?

Haha tjänare, visa uträkningen för en timme snabb promenad på en man som väger 100 kg.
Citera
2019-01-23, 19:00
Medlem
udons avatar
Citat:
Haha tjänare, visa uträkningen för en timme snabb promenad på en man som väger 100 kg.

Men först ska du redogöra för vad ”snabbt” är och sedan ska du förklara varför du valde 100 kg när du skrev det där!
Citera
2019-01-23, 19:49
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Men först ska du redogöra för vad ”snabbt” är och sedan ska du förklara varför du valde 100 kg när du skrev det där!

Runt 65% av VO2 max och jag utgick ifrån mig själv. Väntar spänt på redogörelsen för hur man beräknar energiförbrukning.
Citera
2019-01-23, 20:02
Medlem
udons avatar
Citat:
Runt 65% av VO2 max och jag utgick ifrån mig själv. Väntar spänt på redogörelsen för hur man beräknar energiförbrukning.

Okej. Det är ju knappast något normalt tempo för en promenad. Då ska du ha jävligt dålig kondis om du ligger på 65% av vo2 max.

800 kcal är vad du förbrukar vid en timmes jogg i en hastighet av 10km/h om du väger 80 kg.
Citera
2019-01-23, 20:45
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Okej. Det är ju knappast något normalt tempo för en promenad. Då ska du ha jävligt dålig kondis om du ligger på 65% av vo2 max.

800 kcal är vad du förbrukar vid en timmes jogg i en hastighet av 10km/h om du väger 80 kg.

Har jag sagt att det gäller en söndagspromenad genom gallerian?

Väntar fortfarande på uträkningen, men det verkar inte komma någon?
Citera
2019-01-23, 21:14
Medlem
udons avatar
Citat:
Har jag sagt att det gäller en söndagspromenad genom gallerian?

Väntar fortfarande på uträkningen, men det verkar inte komma någon?

Ska vi behöva gissa vad du menar? Skriv vad du syftar på istället direkt din pajas. 65% av vo2 max har jag när jag kör långpass på 3-4 mil. Du ska vara riktigt jävla värdelös om du kommer upp i det på en rask promenad.

Välj valfri kalkylator på nätet, dom visar alla samma värden. 1 kcal per kg kroppsvikt gånger kilometer.
Senast redigerad av udon 2019-01-23 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in