Citat:
Ursprungligen postat av
Iwannakissrihanna
Geralds Game (2017)
Det är en film skapad av Stephen King, hans roman.
Romanen är mycket bra, en av mina favoriter utav Kungen. Bra premiss också, minns att jag blev rätt illa till mods i vissa sekvenser i romanen som tyvärr inte funkade lika bra på film för min del, även om filmen i fråga var sevärd och en av de bättre Netflix-producerade grejerna bland allt mög.
Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Gör du inget annat än glor på film?
Ikväll kollar jag på
Point Break. Klassisk sån kabel-tv film som repriserades konstant i början av 90-talet. Tunga namn i rollistan som Keanu Reeves, Gary Busey, Patrick Swayze. Ändå lite av en besvikelse när det begav sig. Intressant att se om jag behöver revidera mitt intryck.
När man snackade om Bigelow i en annan tråd nyss så kommer man in här och ser ditt inlägg!
Point Break är i mitt tycke en av 90-talets starkaste actionfilmer, och icke att förglömma Anthony Kiedis och Flea från Red Hot Chili Peppers som dyker upp i små biroller också! Såg om
The Chase med Charlie Sheen häromdagen och de dök upp där också, i snarlika roller som de gjorde i nämnda
Point Break. Hoppas att du kan uppskatta filmen mera idag då hypen lagt sig då den var ny, förmodar att den var en snackis där 91-92?.