Citat:
Ursprungligen postat av
fnatte
Men jag tänker att med nebido har jag normal nivå så jag räknar på testo doser som någon med normala nivåer skulle ta. Min testo var nere på 5 nmol (vad det nu heter)
Något som jag funderade på... Blir det inte som att aldrig kliva av en kur när man tar nebido under och efter hela kuren? Kommer inte det sabba min egna profuktion ännu mer?
Du tänker lite fel. För en person som inte går på nebido kommer man stänga egenproduktionen och ersätta denna med exogent testosteron. I ditt fall kör du nebido och lägger testot ovanpå detta. Din nebido är ett substitut för din egenproduktion och den injicerar du i vilket fall som helst.
Du behöver inte tänka på PCT eller egenproduktion. Du kör nebido och that's it, du har noll egenproduktion idag och så kommer det vara så länge du kör nebido, vilket är livet ut antar jag. Du kommer aldrig längre ligga på 5 nmol, jag gissar att du idag kör 1000mg nebido var tredje månad eller något liknande? Så du borde ligga på ~25 nmol ungefär. Med 375 mg testo e5d kommer du ligga på +100 nmol. Efter kuren kommer dina värden svänga ner mot nivåerna som är normalt för nebido-only.
EDIT:
Vill du få igång egenproduktionen ska du sluta med nebido och inte injicera något testo eller någon annan steroid. Detsamma gäller för fertiliteten.
Du kan få temporär fertility med andra substanser, t ex HCG.