2019-01-22, 23:34
Medlem
fnattes avatar
Hej,

Jag käkar metadon 80 mg / dag och får Nebido för mina låga testo nivåer. (metadon sänker kroppens testo produktion)

Nu vill jag köra min första testosteron enthat kur, har inte bestämt mig för vilken dos ännu men tänkte 375 eller 500 var 5e dag.

Frågan är hur jag ska göra med Nebidon. Om jag fortsätter med den som vanligt kan det inte fucka med min egen lilla produktion när jag kliver av testo enthat?

Har arimidex redo för pct och ev gyn känningar.
Citera
2019-01-22, 23:45
Medlem
Loafees avatar
Kommer situationen kring opiaterna lösa sig? Förslagsvis styr du upp den biten innan du hoppar på kur och dras med bagaget som kommer när den avslutas.
Citera
2019-01-23, 00:01
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Kommer situationen kring opiaterna lösa sig? Förslagsvis styr du upp den biten innan du hoppar på kur och dras med bagaget som kommer när den avslutas.

Tyvärr är det inte aktuellt att sluta med opiaterna på ett bra tag då jag får metadonet mot smärta som jag lider av.
Citera
2019-01-23, 05:09
Medlem
Mrhealers avatar
Jag står på metadon 40mg och nebido. Tar testosteron prop 150mg eod. Funkar fint än sålänge. Känner mig säker och stabil i mitt metadon bruk och tar inget annat inte gjort på flera år.
Citera
2019-01-23, 05:12
Medlem
Varför så hög dos testo E om du ändå får nebido? Kör 250mg e5d och fortsätt med nebido.
Citera
2019-01-23, 10:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Varför så hög dos testo E om du ändå får nebido? Kör 250mg e5d och fortsätt med nebido.

Håller med, 500 låter för mycket. 375 i högsta laget, speciellt när nebidon adderas på kuren också.
Citera
2019-01-23, 13:03
Medlem
fnattes avatar
Men jag tänker att med nebido har jag normal nivå så jag räknar på testo doser som någon med normala nivåer skulle ta. Min testo var nere på 5 nmol (vad det nu heter)

Något som jag funderade på... Blir det inte som att aldrig kliva av en kur när man tar nebido under och efter hela kuren? Kommer inte det sabba min egna profuktion ännu mer?
Citera
2019-01-23, 14:25
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Men jag tänker att med nebido har jag normal nivå så jag räknar på testo doser som någon med normala nivåer skulle ta. Min testo var nere på 5 nmol (vad det nu heter)

Något som jag funderade på... Blir det inte som att aldrig kliva av en kur när man tar nebido under och efter hela kuren? Kommer inte det sabba min egna profuktion ännu mer?

Om det är så som du skriver, att du tar metadonet mot smärta och inte har några andra allvarligare hälsokomplikationer (vad kommer smärtan ifrån?), så ser jag inga problem med att addera runt 250 eller kanske tom 375 mg testo e var 5:e dag.

Du ska definitivt inte gå av nebidon, såtillvida du inte får problem av den, då det är helt oväsentligt för dig att återställa din egenproduktion eftersom du redan behöver trt oavsett om du kurar eller inte. Mao. att gå av nebidon kommer varken göra från eller till för din egenproduktion eftersom du ändå kommer skjuta till extra = Du kommer att vara i stort sett lika nedstängd alldeles oavsett. Dessutom så är det onödigt att gå av nebidon eftersom den ger dig en stabil grundnivå av testosteron som tar ett antal månader att bygga upp igen innan den når steady state. Sen finns alltid risken att det testo som enligt etiketten är 250 mg/ml bara är 125 mg/ml eller ännu sämre.
Citera
2019-01-23, 14:40
Medlem
fnattes avatar
Tack för alla svar.

Jag står på metadon på grund utav att jag krossade ben i kroppen samt att jag haft missbruk. Annars hade jag stått på oxycontin fortfarande.

Anledningen till att jag vill få upp min egen produktion igen är för att jag ibland tänker att jag ska sluta med metadonen någon gång i framtiden och jag då vill få igång min egen produktion när jag slutat. Men man kanske ska ställa in sig på att man står på både metadon eller nebido resten av livet. Om jag vill får jag nog ha kvar båda så länge jag vill.

Urologen sa ingenting om hur nebido eller låg testo nivå påverkar min förmåga att skaffa barn för det vill jag nog ha i framtiden. Någon som vet om det påverkas?

Jag är 35-40 år
Senast redigerad av fnatte 2019-01-23 kl. 14:43.
Citera
2019-01-23, 15:05
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Du tänker lite fel. För en person som inte går på nebido kommer man stänga egenproduktionen och ersätta denna med exogent testosteron. I ditt fall kör du nebido och lägger testot ovanpå detta. Din nebido är ett substitut för din egenproduktion och den injicerar du i vilket fall som helst.

Du behöver inte tänka på PCT eller egenproduktion. Du kör nebido och that's it, du har noll egenproduktion idag och så kommer det vara så länge du kör nebido, vilket är livet ut antar jag. Du kommer aldrig längre ligga på 5 nmol, jag gissar att du idag kör 1000mg nebido var tredje månad eller något liknande? Så du borde ligga på ~25 nmol ungefär. Med 375 mg testo e5d kommer du ligga på +100 nmol. Efter kuren kommer dina värden svänga ner mot nivåerna som är normalt för nebido-only.

EDIT:
Vill du få igång egenproduktionen ska du sluta med nebido och inte injicera något testo eller någon annan steroid. Detsamma gäller för fertiliteten.

Du kan få temporär fertility med andra substanser, t ex HCG.
Citera
2019-01-23, 15:18
Medlem
fnattes avatar
Jag har precis börjat med nebido satte min första för några dagar sedan. Ska ta nästa efter 6 veckor och sedan var 12 vecka.

Tycker det är konstigt att läkaren inte nämner att jsg i stort sett blir steril med nebido?

Fast jag har för mig jag frågade om egen produktion och då sa han att när jag slutar med metadon behöver jag inte nebido längre. Men säg att jag står på nebido ett par år och sedan slutar med metadon och nebido kommer inte min egenoroduktion vara fuckad av nebidon äcen om jag inte tar något test e?

Jag kan gott stå på det resten av livet så länge det inte blir omöjligt att få barn i framtiden.
Citera
2019-01-23, 15:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jag har precis börjat med nebido satte min första för några dagar sedan. Ska ta nästa efter 6 veckor och sedan var 12 vecka.

Tycker det är konstigt att läkaren inte nämner att jsg i stort sett blir steril med nebido?

Fast jag har för mig jag frågade om egen produktion och då sa han att när jag slutar med metadon behöver jag inte nebido längre. Men säg att jag står på nebido ett par år och sedan slutar med metadon och nebido kommer inte min egenoroduktion vara fuckad av nebidon äcen om jag inte tar något test e?

Jag kan gott stå på det resten av livet så länge det inte blir omöjligt att få barn i framtiden.

Ligger du på nebido några år så får du säkert tillbaka din egenproduktion, men det lär ta några år att få upp nivåerna till "normal nivå". Dock är du vid den tidpunkten ~40 år och det känns lite som att elda för kråkorna när man krigar för egenproduktion. Vid den åldern kommer lågdos testosteron livet ut bara göra dig gott. Men då får man acceptera att vara en nåldyna en gång i veckan också.

VIKTIGT:
Om du ska kör testosteron livet ut eller bli "naturlig" efter nebidon, det är ett val du får ta. Läs på om "TRT" (Testosterone Replacement Therapy). Jag tycker gott man kan börja med 250 mg ew när man är 40-50 år gammal med gott samvete.

Om du vill bli fertil så är det bort med nebido och testosteron som gäller, men då måste du kämpa dig upp för en uppförsbacke medans kroppen sätter på produktionen igen. Detta tar tid. Speciellt när man legat på exogent testosteron länge och åldern spelar in här såklart. Fertil en kort stund kan du bli utan problem med HCG. En månads bruk kostar ungefär 500 spänn, och då blir du bra mycket mer fertil än vad du skulle varit i naturligt state.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in