2019-01-23, 13:55
Medlem
TilleyHats avatar
Undrar var han bor någonstans? Det har inte framkommit någonting om var han uppehåller sig, gissar jag?
Citera
2019-01-23, 14:11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Bosse dök aldrig upp i rätten igår, enl aftonbladet. Det blir till att vänta tills nästa tillfälle för att komma till tals, som är satt till 18 mars. Tror inte Bosse pallar att vänta så länge, hänger väl o dinglar från lampkroken snart.
Vad tjänar han på det? Är det inte bara att skjuta upp något som ändå inte går att ändra på? Dom har ju övervakningsfilmen så det är ju bevisat vad han gjort. Är det en inrådan från advokaten som ser en möjlighet att hitta omständigheter som kan fria Bosse?

Är det inte bättre att få allt ur världen än att vänta 1½ månad till.
Citera
2019-01-23, 14:33
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad tjänar han på det? Är det inte bara att skjuta upp något som ändå inte går att ändra på? Dom har ju övervakningsfilmen så det är ju bevisat vad han gjort. Är det en inrådan från advokaten som ser en möjlighet att hitta omständigheter som kan fria Bosse?

Det kan man ju tycka. Men, advokaten kanske vill förhöra grabbarna. Bosse har ju bytt advokat 3ggr. Nån som har koll på om det är public defender eller något proffs på just det bosse gjort. Borde väl gå och gnuggla på nuvarande advokats meriter.

Svarar mig själv, i detta efterföljande stycke, Bosse verkar ha fått tag på en rätt bra advokat.

https://www.gmvlawgroup.com/team/alan-grinberg/
Citera
2019-01-23, 14:34
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Jag tror vi får utgå ifrån att det Bosse Hansson gör det gör han på advokatens inrådan.
Citera
2019-01-23, 14:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Ur Expressens artikel:
Citat:
I enlighet med reglerna i Florida ska åtalsprövningen strykas i och med den skriftliga icke skyldig-förklaringen, säger mannens advokat Alan Grinberg.
Citera
2019-01-23, 14:38
Medlem
Citat:

Det är inte han som skjuter på det. Det är så det fungerar. Dessutom mötet den 18 mars är bara en "Calendar Call", dvs SA (State Attorney) och försvarets advokat träffas i domarens kontor för att kolla hur långt fram båda parter har kommit med sitt respektive arbete. Med stor tur KANSKE man kan komma fram till rättegång datum. I så fall kan rättegång börja 30-90 dagar efter det i BÄSTA FALL, försvaret har dessutom begärt jury så det tar extra tid. Bosse själv kommer inte framträda alls förens i rättegång, han behöver inte ens framträda där men det är ju såklart en fördel att man visar fejset ifall man anser sig oskyldig till brott...
Citera
2019-01-23, 14:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Det kan man ju tycka. Men, advokaten kanske vill förhöra grabbarna. Bosse har ju bytt advokat 3ggr. Nån som har koll på om det är public defender eller något proffs på just det bosse gjort. Borde väl gå och gnuggla på nuvarande advokats meriter.

Svarar mig själv, i detta efterföljande stycke, Bosse verkar ha fått tag på en rätt bra advokat.

https://www.gmvlawgroup.com/team/alan-grinberg/
Ja, han verkar vara duktig.
Citera
2019-01-23, 14:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billion8
Det är inte han som skjuter på det. Det är så det fungerar. Dessutom mötet den 18 mars är bara en "Calendar Call", dvs SA (State Attorney) och försvarets advokat träffas i domarens kontor för att kolla hur långt fram båda parter har kommit med sitt respektive arbete. Med stor tur KANSKE man kan komma fram till rättegång datum. I så fall kan rättegång börja 30-90 dagar efter det i BÄSTA FALL, försvaret har dessutom begärt jury så det tar extra tid. Bosse själv kommer inte framträda alls förens i rättegång, han behöver inte ens framträda där men det är ju såklart en fördel att man visar fejset ifall man anser sig oskyldig till brott...
Okej, då förstår jag det hela bättre. Tack.
Citera
2019-01-23, 14:59
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billion8

Vilken sorts summor kommer BoBo-Bög behöva hosta upp till sin advokat under denna processen?
Citera
2019-01-23, 15:02
Medlem
Citat:
Okej, då förstår jag det hela bättre. Tack.

Förtydligar att detta datum kan närsomhelst ändras, det kan ändras tills imorgon, eller det kan förlängas hur många gånger som helst. SA och försvar har ett ganska bra samarbete normalt sett.
Citera
2019-01-23, 15:06
Medlem
KurreCurrys avatar
Farbror Bosse - historiens kortaste PT-karriär.
Citera
2019-01-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vilken sorts summor kommer BoBo-Bög behöva hosta upp till sin advokat under denna processen?

Killen är inte sådär jätteerfaren verkar det som. Jag gissar i trakerna $100-$200/timmen. Retainern (förskottsbetalningen) ligger på mellan $7500-$15000 skulle jag gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in