2019-01-23, 11:10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinksteel
Mamman hade parkerat vagnen till höger om dörren till förskolan. Innanför grindarna, intill förskoleväggen. En annan mamma såg även detta, men reagerade inte då kidnapparen i fråga lika gärna kunde varit någon annan som hämtat sitt barn. Slut på spekulationer. / Nära vän till pappan & familjen
Det är rent ut sagt bedrövligt att en del i tråden försöker att misstänkliggöra modern som likt så många andra parkerade barn och barnvagn utanför entrén när ett äldre syskon hämtades upp!

Och like förbaskat tråkigt är det att se hur en del debattörer ondgör sig över att barnet "lämnades" utomhus i minusgrader....men utan att tänka på att samma moder promenerade med barnet i barnvagnen i samma minusgrader. Jösses!

Lika bedrövligt är det att se att en del debattörer "ursäktar" pundarkvinnans beteende med att hon antagligen hade fokus på barnvagnen och insåg inte att det fanns ett barn i vagnen.
Vem fan i helvete missar ett barn i en barnvagn?

Jag hoppas verkligen att rättsväsendet demonstrerar att det hela tas på ett stort allvar. Det finns helt enkelt inga ursäkter och pundarkvinnan måste tvingas att ta ansvar för kidnappningen.
Vad gjorde subban med barnet under de 2 timmar som det tog innan barnet hittades? Och hur i helvete kunde den nerknarkade subban bara lämna barn och barnvagn på parkeringen?

Sverige är ett land där man skall kunna parkera barnvagnen med barn utanför entrën till dagiset. Det gäller nu för lagstiftaren och rättsväsendet att demonstrera med absolut hårdhet att så skall förbli.
Citera
2019-01-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Eller fäder kanske??

Jag vet inte hur många barn du har och tar ansvar för helt och fullt dygnet runt 365 dagar om året. Många föräldrar har ofta mer än ett barn. Vart och ett av dem ska ha sin beskärda del av stöd från föräldrarna. Det betyder inte att föräldrar till friska barn ska hålla med 24-timmars övervakning för sina barn. De små spädbarnen behöver sova middag och gör det med fördel utomhus om vädret tillåter. Äldre syskon behöver leka och röra på sig mer samt kanske de är i förskola eller på dagis några timmar. Sjuka barn ska helst inte sova i samma rum så en förälder får gå emellan sjukt och friskt barn. Ett barn kanske sover middag medan de andra barnen ska ha mellanmål ...

Själv har jag tre barn. Tre skilda individer som har olika behov och önskemål. Dels på grund av sin respektive ålder men också på grund av sina respektive personligheter. En sov så stabilt att jag ku...
Var sätter du gränser för föräldrarnas ansvar? Särskilt fädernas ansvar skulle intressera mig att höra om.
Det är lätt: skaffa inte fler barn än du kan ta hand om, på ett säkert sätt.
Jag har aldrig lämnat varken barn, handväska, eller mobiltelefon utanför dagis eller affärer. Det sitter i ryggraden.
Jag dömer dock inte mamman utan lider med henne och är säker på att hon inte gör om sitt misstag.
Citera
2019-01-23, 11:14
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/misstänkta-kvinnan-missbrukare-som-tvångsvårdats-1.12664634?noAccess=true&aId=1.12664634

Ngn här som har GP o kan skriva sammanfattning?
Citera
2019-01-23, 11:15
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Ironin när tråden till en början översköljs av folk som gastar Zigenare, blattar och utlänningar. När det var en blond svenska som var GM.

Hennes namn låter som en serbisk. Frågor på det?
Är alla blonda svenskar nu då?
Citera
2019-01-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är rent ut sagt bedrövligt att en del i tråden försöker att misstänkliggöra modern som likt så många andra parkerade barn och barnvagn utanför entrén när ett äldre syskon hämtades upp!

Och like förbaskat tråkigt är det att se hur en del debattörer ondgör sig över att barnet "lämnades" utomhus i minusgrader....men utan att tänka på att samma moder promenerade med barnet i barnvagnen i samma minusgrader. Jösses!

Lika bedrövligt är det att se att en del debattörer "ursäktar" pundarkvinnans beteende med att hon antagligen hade fokus på barnvagnen och insåg inte att det fanns ett barn i vagnen.
Vem fan i helvete missar ett barn i en barnvagn?

Jag hoppas verkligen att rättsväsendet demonstrerar att det hela tas på ett stort allvar. Det finns helt enkelt inga ursäkter och pundarkvinnan måste tvingas att ta ansvar för kidnappningen.
Vad gjorde subban med barnet under de 2 timmar som det tog innan barnet hittades? Och hur i helvete kunde den nerknarkade subban bara lämna barn och barnvagn på parkeringen?

Sverige är ett land där man skall kunna parkera barnvagnen med barn utanför entrën till dagiset. Det gäller nu för lagstiftaren och rättsväsendet att demonstrera med absolut hårdhet att så skall förbli.

Suck, typiskt hysteriskt "PK". Ingen har väl försvarat förövaren (!). Det handlar om att försöka förstå vad som hänt.
"Sverige är ett land där man skall kunna parkera barnvagnen med barn utanför" Exakt vad betyder detta? Vad menar du?
Citera
2019-01-23, 11:22
Medlem
Barn kan inte frysa ihjäl när de ligger i en barnvagn om de inte ligger nakna när det är mycket kallt. Kvinnan som stal barnet är antagligen psykiskt sjuk. Hon kommer antagligen få komma och bli inlagd på en psykiatrisk avdelning. Det kan ju också vara ett rop på hjälp för att hon inte mår bra och ingen bryr sig. Som sagt det var nog ett rop på hjälp. Barnet är turligt omedveten om det hela och kanske får reda på det när barnet är vuxen. Jag hoppas det för att tala om det tidigare kan bara ge barnet mardrömmar att det ska hända igen eller andra typer av mardrömmar.
Citera
2019-01-23, 11:44
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningen70
Inte utan uppsikt självklart. Barnet kan sova ute på den egna tomten där man hela tiden har uppsikt över vagnen. Lämnar man på dagis så tar man in vagnen innanför grindarna och har den precis utanför dörren där man har full uppsikt. Man lönnar självklart inte en bebis ensam på allmän plats på trottoaren, det är vansinne. Det handlar inte enbart om att någon med uppsåt stjäl barnet. Mycket kan hända. Någon kan slänga in nåt i barnvagnen, nåt fyllo kan få för sig att gulla lite, nån unge kan springa in i vagnen etc etc. Det lustiga är att ni som högljutt ivrar för att det är heeeeelt normalt att lämna bebis på det viset ändå faktiskt är i kraftig minoritet och att en helt överväldigande majoritet av alla föräldrar faktiskt aldrig skulle komma på tanken. Så frågan är då om det verkligen är så normalt som ni vill göra gällande. Jag tror inte det.

Det finns förankrade vittnesuppgifter på att barnvagnen var parkerad innanför grindarna, tillsammans med andra vagnar med sovande barn och vuxna i rörelse. Ingen har påstått att den stod på trottoaren.
Läs på.
Citera
2019-01-23, 11:58
Medlem
Kvinnan som tog barnet var full eller påverkad av droger så att hon inte kunde förhöras.

Åhhh...en unge...jag har alltid velat ha en sån unge!

Ute om 3 dagar...
Citera
2019-01-23, 11:59
Medlem
Men nu får ni väll förfan ge er!!! Håll er till ämnet och sluta prata om att mamman lämnat barnet i vagnen. 90% av inläggen handlar om det. Skärp er förfan
Citera
2019-01-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Mycket kan alltid hända men utan att ha några faktiska siffror på det så vågar jag påstå att väldigt många fler, väldigt många, barn dör eller skadas i trafikolyckor årligen än i olyckor eller brott relaterade till att de sover i en barnvagn på ett inhägnat dagisområde.

Kör du bil med dina barn i bilen?
Statistiken reflekterar möjligtvis att fler åker bil med sina barn än lämnar dem ute utan uppsikt.
Citera
2019-01-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är väl ingen som pratar om att lämna en bebis ensam ute på trottoaren? Barnvagnen stod inne på dagisets inhägnade område.

Jag har inte fattat det som att detta barn befann sig innanför grindarna.
Men hursomhelst är ju denna tråd full av åsikter om att det är fullt normalt att lämna barnet utanför porten hemma etc.
Har flera gånger sett föräldrar lämna barnvagnarna på trottoaren utanför grindarna eller i en bil med motorn påslagen medan man själv följer med sitt äldre barn in på skolan. Bara att hoppa in i bilen och köra iväg om man vill. Vansinne.
Citera
2019-01-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Statistiken reflekterar möjligtvis att fler åker bil med sina barn än lämnar dem ute utan uppsikt.
Det gör det ju inte på något sätt mindre farligt att åka bil med barnen.

Kör du bil med dina barn i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in