2019-01-22, 20:52
Medlem
Popigojjans avatar
Det är väldigt mycket snack om att man inte lämnar barn i barnvagn utan uppsikt men det känns inte alls konstigt att göra det där. Om det äldre barnet går på en avdelning där man går in ifrån gården så står vagnen väldigt skyddad. Det står väldigt ofta vagnar med sovande bebisar medan den föräldralediga springer in och hämtar syskonet. Att barn sover ute i vagn i trädgården är också väldigt vanligt här.

Gerrebacka är ett väldigt lugnt område generellt men att 40-bussen går från Angered genom Kärra har resulterat i en del krossade busskurer och cykelstölder.
Citera
2019-01-22, 20:53
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hon bryter nog ihop och erkänner alltihop ska du se. Svaga svaga människa

Vagnen är nog nedkletad med både DNA och fingeravtryck.
Citera
2019-01-22, 20:56
Medlem
mjohan84s avatar
Mamman bör få en orosanmälan på sig, man lämnar inte en sexmånaders på detta vis, riktigt oansvarigt
Citera
2019-01-22, 20:56
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Det kan faktiskt vara så illa att kvinnan har t.ex. Kleptomani, en form av psykisk störning.

Oavsett vad så ursäktar det inte hennes beteende.
Subban borde låsas in då hon utan tvekan utgör en fara för andra.
Citera
2019-01-22, 20:57
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Chansar man på blatte eller zigenare så har man ju rätt i 90% av fallen, så vad är problemet? Särskilt när det gäller feg brottslighet där offret är svag/gammal/försvarslös.

Jag är ju lika mycket rasist som vem som helst, men i detta fallet känns det ju onekligen som att det är ett pundigt wt-luder som har snott barnvagnen.
Citera
2019-01-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Nästa gång jag ser nån lägga pengar i koppen till en HEJ-HEJ-ar barnatjuv, kommer jag fota den rätt ansiktet!!! (Den som ger pengarna)
Tack vare anti - "rasist" - muppar har vi barnatjuvar i detta jälva land!
Tänk vad rädd bebisen måste ha varit att behöva bäras runt av en stink-zigenare i flera timmar!!
Dom säkert skakat henne så hon får shaking-baby syndrom mm
Får inte zigenarn livstid kommer jag ...............................................,ce nsur............................

Jag sitter med i en lokalgrupp på facebook då jag bor i området bortförandet inträffade och där beskriver en mamma med barn på samma dagis att den misstänkta kvinnan är blond vit och i 40års åldern. Vet inte hur man kan bestämma etnicitet med en informationen, men det låter mer som WT än zigenare.

Hoppas oavsett etnicitet att personen får skaka galler ett par år iallafall.
Citera
Medlem
Hydrangeas avatar
Men går det att få någon jävla sanning i den här tråden? Jag vill veta vilken väg hon kan ha tagit, varför i helvete ingen såg henne på 2 timmar. Mer intressant info, inga åsikter, inga moralkakor.

Vet någon något mer från själva gripandet? Läste på AB tidigare att barnet varit själv när den hittades på cafét. Var kärringen inne på toa och sköt en sil? Är det därför det inte går att förhöra henne pga påverkad nu? Fan kom igen och spåna lite!
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
Jag är ju lika mycket rasist som vem som helst, men i detta fallet känns det ju onekligen som att det är ett pundigt wt-luder som har snott barnvagnen.

wt-pundare orkar inte släpa på en unge,, har redan varsin omhändertagen så dom kan hänga med Tjaboo och tjola bilar istället. Glada att slippa ungar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Mamman bör få en orosanmälan på sig, man lämnar inte en sexmånaders på detta vis, riktigt oansvarigt

De flesta mödrar i landet skulle nog åka på samma grej då. Rätt vanligt.
Citera
2019-01-22, 21:03
Medlem
Popigojjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

Så som man ställer vagnen på gården när man hämtar så hör man barnet om det vaknar. Det är en inhägnad gård som ligger skyddad.

Den orosanmälan skulle det nog inte hända något med.
Citera
2019-01-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Hade hon tagit med sig den in, hade de övriga föräldrarna anmält henne som facsist till AFA -att hon hade mage att tro att en rumänsk dvärg kanske kommer att sno den ifall den ligger kvar
Den gripna kvinnan ska ha jobbat inom hemtjänsten så någon rumänsk tiggerska är hon inte.
Citera
2019-01-22, 21:06
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem