2019-01-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det låter märkligt att man lämnar ett barn på endast 6 månader ensam utomhus i 10 minuter...

Jag har inga egna barn,är detta ett normalt förfarande?
Ja!
Alla mina 5 barn har sovit ute i vagnen dagligen.
Citera
2019-01-22, 19:31
Medlem
Trollsvanss avatar
Det är strax ca 5,5 km att gå från förskolan till Bäckebol.
Absolut att jag tror att hon gått dit. Det stämmer väl bra in i tidsramen också. Hade hon åkt buss hade någon reagerat tidigare eftersom ALLA i hela Göteborg verkar upplysta genom radio osv. Djungeltrumman har nog heller aldrig slagit så vitt och brett.

Jag trodde att personen ville stjäla vagnen. Men vi vet alltså säkert att tösen syntes där hon låg i vagnen? Har vittnet sagt det?
I en liggdel kan ju barnet synas väldigt dåligt.
Men isåfall, om hon tydligt syns, då kan man utesluta enbart vagnstöld.

När du inser att det ligger ett barn i vagnen du stulit så lär det definitivt bli en jobbig situation. Du kan knappast gå tillbaka med ekipaget. Så vad gör du?
Tänker att hon går till bästa stället med mycket folk, för att smälta in och sen ställer hon vagnen med barnet i för någon i mängden att hitta.
Sen försöker hon dra från platsen.

Tog dom kvinnan Inne på coop? Är det fastställt? Isåfall är hon sjuk och har kidnappat ungen. För inte fan stannar du kvar när du inser vidden av det hela.

Ursäkta om ni får upprepa er.
Har inte tid att läsa igenom alla inlägg nu.
Senast redigerad av Trollsvans 2019-01-22 kl. 20:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är mycket väl bekant med området och har även släkting som arbetar på förskolan ifråga. Området är så långt ifrån pundarstråk man kan komma.
Utan att helt veta, rör det sig om ett tragiskt missförstånd skapat av stress. Fel barnvagn, helt enkelt..

Va? Du tror att en mamma stressar in vid fsk, tror att det är hennes barn som redan ligger i vagnen, springer iväg med det utan att säga till personalen och uppräcker det först 6 km och två timmar senare? Och väljer då att lämna ungen på Coop parkering?..
Citera
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Jag är mycket väl bekant med området och har även släkting som arbetar på förskolan ifråga. Området är så långt ifrån pundarstråk man kan komma.
Utan att helt veta, rör det sig om ett tragiskt missförstånd skapat av stress. Fel barnvagn, helt enkelt..
Så jäkla pinigt när man råkar hämta fel barn på förskolan och tvingas hitta en parkering där man ska ställa ifrån sig barnet och sen åka tillbaka till förskolan och hämta rätt barn.
Citera
2019-01-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Detta är Sverige.
Man ska kunna lämna sin barnvagn utan att någon rör den.
Vem har inte haft sina ungar sovandes i barnvagnen utanför huset i flera timmar?

Hoppas ungen hittas oskadd.

Alla är vi olika, vi har alltid uppsikt över våra barn när dom befinner sig ute. För oss finns inget viktigare än barnen.. Söver hellre om bebisen 1.000.000 gånger än att bli av med det, det kan räcka att lämna det utan uppsikt en gång.
Citera
2019-01-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Köksmästaren på restaurangen på COOP var på väg hem. Vid hans bil på parkeringen ser han barnvagnen med bäbisen. Han tar då in vagnen till sin arbetsplats och kontaktar polisen.

Han säger att bäbisen såg ut att må bra och hade till och med bajsat på sig.

Då vet man var man ska äta imorgon, stadig insats av honom, var det ingen i närheten av vagnen?
Citera
2019-01-22, 19:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Va? Du tror att en mamma stressar in vid fsk, tror att det är hennes barn som redan ligger i vagnen, springer iväg med det utan att säga till personalen och uppräcker det först 6 km och två timmar senare? Och väljer då att lämna ungen på Coop parkering?..

Tror o tror.
Jag tror i vart fall inte att en smått färgglatt klädd kidnappare, ens en pundare, skulle dra iväg med en okänd barnvagn, hoppa på en buss och ta med allting till Coop i Bäckebol. Under tidpunkter då det rör sig som mest folk ute.

Det var hämtningstid på förskolan när detta hände, ett litet kaos av barnvagnar utanför.
Jag säger utan att veta, men jag säger också att jag har en släkting som arbetar på berörd förskola.
Citera
2019-01-22, 19:41
Medlem
Citat:
Tror o tror.
Jag tror i vart fall inte att en smått färgglatt klädd kidnappare, ens en pundare, skulle dra iväg med en okänd barnvagn, hoppa på en buss och ta med allting till Coop i Bäckebol. Under tidpunkter då det rör sig som mest folk ute.

Det var hämtningstid på förskolan när detta hände, ett litet kaos av barnvagnar utanför.
Jag säger utan att veta, men jag säger också att jag har en släkting som arbetar på berörd förskola.

Ah. Så himla bra mamman löste det sånär hon ställde av ungen på parkeringen. Det är ju precis så som alla skulle välja att göra.
Hon kan ju se fram emot en ordentlig utredning på soc.
Citera
2019-01-22, 19:41
Medlem
flashblakks avatar
Fördomarna visade sig vara,,, felFRIA igen!

När nån väl snor en bebis så var det såklart en HEJ-HEJ-are, mot all förmodan. Vem kunde ha anat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3Q6q7/forsvunna-flickan-har-hittats-valbehallen--utanfor-coop

Västern kvivhugger ihälvvarann nu : DET ÄR INTE BROTTSLIGT ATT VILJA HA EN BEBIS
Senast redigerad av flashblakk 2019-01-22 kl. 19:43.
Citera
2019-01-22, 19:43
Medlem
Vadå ta fel i stressen. Då borde ju kvinnan varit in och hämtat en till unge. Samt så borde det finnas en likadan vagn med unge i kvar på förskolan. Man tar inte fel. Och råkar man göra der så ringer man omgående till förskolan och säger det. Man lämnar ju inte vagnen på en parkering.
Citera
2019-01-22, 19:44
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
skulle gissa på ett hopprep?
jävla knepigt va !

Ja visst fan är det ett hopprep! Sprutheroinist? Eller skulle hon locka barn på förskolan med det?

Jag tycker att det är märkligt att hon hunnit så långt som 6-7 km under 2 timmars tid i ett som det verkar med stor Coop och allt, tätbefolkad bebyggelse. När de också sökt av med helikoptrar, informerat kollektivtrafik, med mera.. har hon gått till fots så bör ju rimligtvis någon sett henne tidigare.
Kan någon sin känner till området placera ut förskolan och Coop på en karta så att man får en bra bild över området?
Citera
2019-01-22, 19:44
Medlem
mjohan84s avatar
Kvinnan blev alltså inte tagen på bar gärning med vagnen?
Då lär misstankegraden bli av den lägre graden

Var det ett vittne som såg henne med vagnen ? Dessutom är väl människorov ett uppsåtsbrott? En duktig advokat kan nog få detta till stöld av vagn , hon såg inte barnet helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in