2019-01-22, 18:09
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är detta förskolan? Vet du var barnvagnen var placerad?
Förskolan ligger vid en väg och grindarna är inte särskilt täckande så barnvagnen var nog synlig för alla förbipasserade och körande.

Bilden är tagen för någon timma sedan vid avspärrningen. Finns även film och bild inifrån polisens avspärrningen. Polisen vaktar där ännu. Men grindarna till gården är inte skymda. Är många föräldrar där vid den tiden då det är två förskolor bredvid varann med över 200 barn
Citera
2019-01-22, 18:12
Medlem
DrPwgyms avatar
Screenshot_20190122-181023.jpg

Screenshot_20190122-181033.jpg

Bild ifrån två vinklar vid ena sidan av förskolan tagen inifrån avspärrningen nu efter kl 17
Citera
2019-01-22, 18:13
Medlem
SteveBs avatar
Troligen lagom skev WT som trodde de stal en barnvagn att kränga och fick av misstag ett barn på köpet.
Citera
2019-01-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kläderna stämmer dock in på en äldre romsk kvinna som brukar sitta utanför bland annat coop bäckebool och kvantum olskroken emellanåt. Hon är påfallande småväxt och ser äldre ut i ansiktet än vad hon verkar vara. Hon har blonderat håret eftersom det vitnat av ålder.

Ok, har missat beskrivningen av kläderna. Är du från orten?
Men polisen har väl gått ut med att hon är i 40-årsåldern? Få har väl vitnat hår av ålder när de är 40?
Har inte läst ikapp, ber om ursäkt om jag upprepar något som redan diskuterats.
Citera
2019-01-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Ungen hittades av COOP: restaurangs köksmästare. Han var på väg hem från jobbet. När han kom fram till bilen på parkeringen stod barnvagnen där. Ungen såg oskadd och okej ut, samt hade gjort på sig.

Så varför lämnade kvinnan barnvagn + bäbis på parkeringen?

Ja, det var ansvarslöst. Hon, om någon, borde ju varit medveten om att barnet kunde bli stulet.
Citera
2019-01-22, 18:22
Medlem
Av kroppshyddan att döma ser det ut som en thailändsk kvinna.
Citera
2019-01-22, 18:26
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hon ser ut att ha en färgglad slöja, blattekärring?

Snarare ziggis. Färgglad "slöja", konstig kombination av kläder och "utanför Coop". Zigenarradarn tjuter.
Ett annat alternativ är pundare.
Citera
2019-01-22, 18:32
Medlem
tigerrakets avatar
Om ni inte ser att det är en mössa med en rosa sömn mitt uppe på och menar på att det är en slöja så är ni blinda.

Hon har: Färgglad mössa, jacka med reflexmönster (vilket är inne nu för tiden), stövlar och tights.

Det är så långt ifrån de vanlig "Zigenarna" och "Huckletanterna" som jag kan se.
Citera
2019-01-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Nej, bättra ta in vagnen då. Ser dock på mina 7ngars dagis det förekommer hela tiden.

Nej, det gör du inte. Det finns inte en enda jävla förskola som skulle låta ungen sova utanför gården. Det är väl en förbannat stor skillnad på att sova vid ett fönster där uppsikt finns från personal och helt sonika lämna ett småbarn själv i 10 minuter? Morsan är totalt jävla pantad och förtjänade allt. Det gjorde däremot inte barnet.
Citera
2019-01-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hur fan kan man lämna barnvagnen utan uppsyn 5-10 min (enligt Aftonbladet)?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnoKmw/sexmanaders-flicka-i-barnvagn-forsvunnen-fran-forskola

Sniff sniff......det luktar blattemorsa lång väg!

Lämnar inte ens hunden utan uppsikt
en sekund när vi är ute.....
Citera
2019-01-22, 18:39
Medlem
Beror på att även barnskötare,förskollärare och springvik har raster vid den tiden på dagen då barnen sover även dom har rätt till raster som alla andra yrkesgrupper.
Att som många här undrat varför mamman valde att lämna barnet utanför fsk är att så små barn skall helt enkelt inte vistas på förskolor pga smittorisk inte minst för RS virus
Citera
2019-01-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hur fan kan man lämna barnvagnen utan uppsyn 5-10 min (enligt Aftonbladet)?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnoKmw/sexmanaders-flicka-i-barnvagn-forsvunnen-fran-forskola

Sniff sniff......det luktar blattemorsa lång väg!

Detta är Sverige.
Man ska kunna lämna sin barnvagn utan att någon rör den.
Vem har inte haft sina ungar sovandes i barnvagnen utanför huset i flera timmar?

Hoppas ungen hittas oskadd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in