2019-01-22, 17:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man hade kunnat hoppa över ”när” och sparat på fingrarna. Med ”samma” innebörd.

Å andra sidan ger det knappast underlag för någon slutsats.

Det har nog infunnit sig en viss pessimism hos en del, men kanske inte såpass mycket att vi hade struntat i om det hade saknats ett när.
Vissa kanske hade tyckt att inte "hade gjort så mycket", utan glatts åt att det var det de visste.

Nu kan vi ändå fortsätta att hoppas lite.

Det känns vidrigt om en människa ska få bli mördad mitt framför sina barn i princip där man ska känna sig som mest trygg i hela världen och ingen ska behöva stå till svars för det.

Citera
2019-01-22, 17:34
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Funderar på de olika uppgifterna huruvida HD (och SD) skulle ha fått USA-resan (maj 2018) i julklapp eller ej.

Kanske beror de osamstämmiga uppgifterna på att HD, enligt sin egen logg, fick sin Greklandsresa (april 2018) i julklapp:

För om hennes föräldrar gav henne en Greklandsresa i julklapp verkar det ju litet märkligt om de dessutom skulle ha gett henne en USA-resa i julklapp

Fast de verkar ju väldigt hjälpvänliga på alla möjliga sätt..., så osannolikt är det väl inte. Dock tror jag att hon blev mer eller mindre tvungen att åka.
Citera
2019-01-22, 17:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Funderar på de olika uppgifterna huruvida HD (och SD) skulle ha fått USA-resan (maj 2018) i julklapp eller ej.

Kanske beror de osamstämmiga uppgifterna på att HD, enligt sin egen logg, fick sin Greklandsresa (april 2018) i julklapp:

För om hennes föräldrar gav henne en Greklandsresa i julklapp verkar det ju litet märkligt om de dessutom skulle ha gett henne en USA-resa i julklapp

Det är inte ovanligt att familjer hittar på lögner rörande hur de missbrukar hushållspengarna.

När barnen i den här familjen blir vuxna skulle de annars undra över hur så mycket tid och pengar kunde spenderas på att åka runt och gissa gåtor i nåt ynkligt försök att framstå som märkvärdiga.

Så man vet inte riktigt.

Har HD:s utflyttning medfört några ekonomiska transaktioner så kan det ju förvisso ha uppstått ett visst överskott.

Vi får väl hoppas SD inte fått resan av LW:s ex som ersättning för att hon undanröjs...
Citera
2019-01-22, 17:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har nog infunnit sig en viss pessimism hos en del, men kanske inte såpass mycket att vi hade struntat i om det hade saknats ett när.
Vissa kanske hade tyckt att inte "hade gjort så mycket", utan glatts åt att det var det de visste.

Nu kan vi ändå fortsätta att hoppas lite.

Det känns vidrigt om en människa ska få bli mördad mitt framför sina barn i princip där man ska känna sig som mest trygg i hela världen och ingen ska behöva stå till svars för det.

Med andra ord borde spårjyckarna här kanske omskolas till lapphundar, och hundpatrullen till lapplisor. Då hade kroppen hittats på den tid det tar att springa in och kissa på en offentlig toalett.

Jag tror förvisso åklagaren i grunden har precis samma inställning (uppskrivet nånstans...) som du, och att formuleringen inte minst speglar den inställningen. Men återigen så går det inte dra några slutsatser.

Det är ett ohyggligt och vidrigt brott, mot en person och mor som trott sig fredad mot angrepp. Det kan inte passera ostraffat.
Inte lär GM f.ö. bli så poppis på kåken heller misstänker jag. Det blir väl en anstalt en bit bort, Kumla är ju inom skrikhåll.
Citera
2019-01-22, 18:01
Medlem
Honan6s avatar
Ingen som begärde fil på åklagarens mail till TR? Jag vet inte om kvinnan på TR läste upp mailet fel, men det lät verkligen som att åtal var att vänta, men att åkl. inte kunde säga något om när i tid.

Pressen borde begära uttalanden och inte lägga det på betalartiklar - de hämtar ju stoff gratis i tråden.

Jag har, i en annan tråd för längesen, blivit tillfrågad i pm om info av en grävande journalist. Jag svarade inte ens och nu funderar jag på varför. Jag visste en del fakta om en MGM som jag aldrig avslöjade tydligt i tråden, men det kunde nog enkelt förstås att jag visste något mer. Jag svarade inte för att jag helt enkelt inte ville inte bli indragen. Hur många håller tyst i detta fall av precis samma anledning? Idag har jag tänkt om och skulle berätta för polisen om frågan kommer från dem - inte till en journalist.

Tror det är viktigt att vissa personer förhörs igen och igen. Speciellt de man klart märker vet mer än vad de säger.
Senast redigerad av Honan6 2019-01-22 kl. 18:05.
Citera
2019-01-22, 18:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ingen som begärde fil på åklagarens mail till TR? Jag vet inte om kvinnan på TR läste upp mailet fel, men det lät verkligen som att åtal var att vänta, men att åkl. inte kunde säga något om när i tid.

Pressen borde begära uttalanden och inte lägga det på betalartiklar - de hämtar ju stoff gratis i tråden.

Jag har, i en annan tråd för längesen, blivit tillfrågad i pm om info av en grävande journalist. Jag svarade inte ens och nu funderar jag på varför. Jag visste en del fakta om en MGM som jag aldrig avslöjade tydligt i tråden, men det kunde nog enkelt förstås att jag visste något mer. Jag svarade inte för att jag helt enkelt inte ville inte bli indragen. Hur många håller tyst i detta fall av precis samma anledning? Idag har jag tänkt om och skulle berätta om frågan kommer igen.

Tror det är viktigt att vissa personer förhörs igen och igen. Speciellt de man klart märker vet mer än vad de säger.

Tycker du det är viktigt att avslöja i tråden också? Räcker det inte om man går till polisen?
Citera
2019-01-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilka är vi i den fetade texten.
Alla utom du. Men nu vet du också det. Om du hänger med i tråden ordentligt istället för att bara besöka då och då, slänga ur dig spydigheter och allmänt förstöra kanske du också vetat fakta.
Senast redigerad av glendale 2019-01-22 kl. 18:35.
Citera
2019-01-22, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Jag har, i en annan tråd för längesen, blivit tillfrågad i pm om info av en grävande journalist. Jag svarade inte ens och nu funderar jag på varför. Jag visste en del fakta om en MGM som jag aldrig avslöjade tydligt i tråden, men det kunde nog enkelt förstås att jag visste något mer. Jag svarade inte för att jag helt enkelt inte ville inte bli indragen. Hur många håller tyst i detta fall av precis samma anledning? Idag har jag tänkt om och skulle berätta för polisen om frågan kommer från dem - inte till en journalist.

Det har ju också gått en tid och vissa personer kanske har både funderat en del och kanske tänkt om. Man kan ju också efter en tid komma på saker som man inte reflekterat över då, men senare. Och det faller på plats.

Kanske någon märkte att en person hade nya skor eller saknar en grej i huset som tidigare funnits där. Kanske sa han en sak som man inte tyckte stämde med det han sa en annan gång? Man vill inte tro att mgm är den skyldige. Man vill inte göra polisen uppmärksam på något som man är osäker på. Trots allt är ha ju så snäll och trevlig. Tänk om man minns fel?

Jag tänker också på att om det finns någon som anat något, sett något, hört något, kan denna person en dag känna att tänk om det händer igen. Och att man på det sätet kan bli indirekt delaktig för ett nytt brott.
Citera
2019-01-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Welcome back 😀
Då får du väl sätta oss på plats om vi blir för vilda och utsvävande i våra spekulationer.

Jag erkänner motvilligt att mitt tålamot med detta fall börjar tryta och i brist på information spekulerar jag också hej vilt numera.
Tack snälla du!
Verkar dock som att jag drabbats av "nybörjar-otur", för mitt inlägg, alltså det du citerar, det tycks ha försvunnit. Glömde kanske skriva "Låt stå!"

BTW: Tack för ditt generösa erbjudande om att sätta dig på plats om du blir för vild i dina spekulationer om vem som kan vara LW:s mördare, men så vill jag inte agera.

OnT: Det här är en diskussionstråd och vi vill ju alla att LW:s mördare, vem eller vilka de än är, skall gripas och ställas till ansvar för mordet.
Därför är det ju oerhört frustrerande att se hur veckorna går utan att Polisen och åkl levererar.
Är Örebropolisen JO-anmäld ännu? Tänker närmast för deras exempellösa tafflighet i att inte hitta LW:s kropp i tid, ett schabbel som kan ha lett till att Fallet LW till slut blir ett cold case.
Citera
2019-01-22, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
SD har nämnt för bekanta i sin närhet att han och LW hade bråkat och att det, plus anmälningarna var det "enda de (polisen) hade" på honom. Vore intressant att veta vad de bråkat om och när i tid. Mottagaren av infon tolkade det som de bråkat nyligen, samma dag som hon försvann alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Det var jag själv som fick den uppgiften för en tid sedan. SD hade pratat med bekanta i sin närhet. Sökt upp dem för att berätta att han är oskyldig, att han och LW visserligen hade bråkat och att den gamla anmälan var "allt de hade på honom " han gav även dessa bekanta varsin stor kram till hälsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Verkar inte som han jobbar, och någon bil har han ju inte så han cyklar runt...
Han har också sagt apropå mordet att, han medgav att han och LW "bråkat" lite men att någon kunde misstänka honom för att gjort något så fruktansvärt, det hade han svårt att förlika sig med.

Jag vill poängtera återigen att jag inte är helt säker på att SD är mördaren, men han är den enda misstänkta hittills och med tanke på hans historia med Lw så...
Såklart fruktansvärt för honom OM han är oskyldig, men med tanke på hans svinaktiga beteende mot LW och HD så tycker jag inte ett dugg synd om honom.

I mitt letande efter en annan sak hittade jag dessa inlägg.
Bara som en lite påminnelse...
Citera
2019-01-22, 21:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack snälla du!
Verkar dock som att jag drabbats av "nybörjar-otur", för mitt inlägg, alltså det du citerar, det tycks ha försvunnit. Glömde kanske skriva "Låt stå!"

BTW: Tack för ditt generösa erbjudande om att sätta dig på plats om du blir för vild i dina spekulationer om vem som kan vara LW:s mördare, men så vill jag inte agera.

OnT: Det här är en diskussionstråd och vi vill ju alla att LW:s mördare, vem eller vilka de än är, skall gripas och ställas till ansvar för mordet.
Därför är det ju oerhört frustrerande att se hur veckorna går utan att Polisen och åkl levererar.
Är Örebropolisen JO-anmäld ännu? Tänker närmast för deras exempellösa tafflighet i att inte hitta LW:s kropp i tid, ett schabbel som kan ha lett till att Fallet LW till slut blir ett cold case.

Peter Springare gjorde väl en JO-anmälan men den var nog mer för att han blev omplacerad och inte fick fortsätta med denna utredning.

Jag har inte hört om någon annan anmälan eller dylikt, tyvärr.
Citera
2019-01-23, 01:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Så fruktansvärt bortskämd och söndercurlad HD är!

Resa till Grekland, resa till USA, föräldrarna köper nytt boende
till henne när SD vägrar sälja huset och ge henne hennes del för det,
ställer upp som barnvakter hela tiden så att hon kan vara ute och leta burkar.

Och hur mycket semester har hon egentligen att ta ut?

Föräldrarna tycks göra vad som helst för henne så att hon
inte behöver ta konsekvenserna av sina dåliga val som hon gör.

Det skulle inte förundra mig om de har hjälpt henne att "ta hand om"
LW också.
Jag hoppas att polisen har kollat upp deras ekonomi.
De kanske har betalat någon för att ta hand om dotterns
"problem" åt dem.

De kanske försökte "köpa" SD med en USA-resa om han stannade
hos HD?
LW kanske var ett hot mot den dealen?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-01-23 kl. 01:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in