2019-01-22, 10:54
Medlem
Grisbrottarens avatar
Som person verkar det väl inte vara något större fel på henne. Hon ser bra ut och har alltid uppträtt på ett sansat och lämpligt sätt när hon varit partisekreterare, om än något milt och väl diplomatiskt undanglidande. Med det uppträdandet hör också till ett skickligt politisk arbete.

Det är väl snarare hennes politiska åsikter och hemvist i ett stolleparti som gör henne svår att tycka om. Sedan är hon nog lite väl ung och okunnig för att kunna sköta jobbet utan skandaler.

Hennes hövolm på huvudet gör henne förstås lite "awkward" i finare politiska sammanhang, på samma sätt som Anders Borgs hästsvans gjorde. Men att påstå att frisyren skulle göra att hon inte tvättar håret, är bara okunnigt.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2019-01-22 kl. 10:57.
Citera
2019-01-22, 10:56
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Rätta mig om jag har fel.. Men är det inte bra att hon har rökt Cannabis? Det hör väl till ett normalt beteende att pröva Cannabis i sin ungdom?

Gör det? Har inte dina föräldrar informerat dig om drogers påverkan när du växte upp? Jag har en kollega som kan informera dig annars om vad ”prova på ofarlig cannabis” kan leda till i 30 år......
Senast redigerad av Sunt-fornuft 2019-01-22 kl. 10:59.
Citera
2019-01-22, 11:09
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Som person verkar det väl inte vara något större fel på henne. Hon ser bra ut och har alltid uppträtt på ett sansat och lämpligt sätt när hon varit partisekreterare, om än något milt och väl diplomatiskt undanglidande. Med det uppträdandet hör också till ett skickligt politisk arbete.

Det är väl snarare hennes politiska åsikter och hemvist i ett stolleparti som gör henne svår att tycka om. Sedan är hon nog lite väl ung och okunnig för att kunna sköta jobbet utan skandaler.

Hennes hövolm på huvudet gör henne förstås lite "awkward" i finare politiska sammanhang, på samma sätt som Anders Borgs hästsvans gjorde. Men att påstå att frisyren skulle göra att hon inte tvättar håret, är bara okunnigt.

Hon är avlönad av och arbetar för alla oss skattebetalare. Alltså kan man förvänta sig att hon av respekt för majoriteten ser till att ha ett representativt och vårdat yttre, istället för att se ut som hon nyss gått ut gymnasiet och geggat runt på Roskilde-festivalen.

Hon har ett förtroende att förvalta. Den politiska arenan är inte främst en plattform för att manifestera sin egen personliga, ”fräna” stil.
Senast redigerad av Tjuvhedern 2019-01-22 kl. 11:17.
Citera
2019-01-22, 11:09
Medlem
Alla dessa sidor men ingen har lyckats ta fram någon info av värde. Jag fortsätter väl på det spåret då.

Personligen blir jag mer provocerad av att vi lägger pengar på kultur (och framförallt ett kulturdepartement) än vad för frisyr ministern har. Iaf när landet blöder som det gör nu.

Jag tvivlar inte på hennes kompetens. Blir man minister så är man inte någon idiot. Däremot är hon förmodligen drabbad av det de flesta i Sverige och samtliga politiker verkar vara drabbade av, och det är syndromet som gör att man fastnar i ett tankemönster och vägrar ta in fakta som ifrågasätter ens egna uppfattning.

Men det lär väl visa sig isf. Det kanske till och med var dumt att ta upp innan det skett.
Citera
2019-01-22, 11:13
Medlem
Voffsingens avatar
Grejen är inte om hon har provat på att röka på eller om hon har dreads. Hanif Balif gjorde sig tidigt rolig över att det blir brajrökande och chackrabalansering nu i ledamotshuset, men Moderaternas hovnarr missar som ofta poängen: Vad är det egentligen hon står för?

Åsa Lindeborg har en klar poäng. Hon har ingen koppling till kultur alls mer än att säkerställa identitetsperspektivet. Hon har heller ingen koppling till demokratifrågor annat än att vilja se till att rätt perspektiv framställs, och inom de ramar som fastställs.

Hon är prästdotter uppvuxen och själv tidigare aktiv i Svenska kyrkan. Det hon står för är en nyliberal globalism i praktiken, men allt serverad i alternativ tappning. Det är det som gör henne olämplig och farlig.
Citera
2019-01-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

Vad har hennes utseende med politik att göra?! Du är man och då kan jag ha ett visst överseende med att du är korkad, men inte fan trodde jag att ni var jävla dumma. Det enda relevanta är att diskutera hennes roll som minister. Och att hon enligt dig verkar okunnig, vad ligger till grund för att du tror det? Förklara!
Citera
2019-01-22, 11:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Hon är avlönad av och arbetar för alla oss skattebetalare. Alltså kan man förvänta sig att hon av respekt för majoriteten ser till att ha ett representativt och vårdat yttre, istället för att se ut som hon nyss gått ut gymnasiet och geggat runt på Roskilde-festivalen.

Hon har ett förtroende att förvalta. Den politiska arenan är inte främst en plattform för att manifestera sin egen personliga, ”fräna” stil.

Finns både ovårdade och vårdade dreads. Hennes ser välvårdade ut, hel och ren.
Citera
2019-01-22, 11:29
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Vad har hennes utseende med politik att göra?! Du är man och då kan jag ha ett visst överseende med att du är korkad, men inte fan trodde jag att ni var jävla dumma. Det enda relevanta är att diskutera hennes roll som minister. Och att hon enligt dig verkar okunnig, vad ligger till grund för att du tror det? Förklara!

Det handlar om hur man presenterar sig. Kvittar om hon är man eller kvinna. Hade det varit en man med den skiten på huvudet hade han fått samma om inte ännu värre. Sluta göra allt till "hon attackeras för att hon är kvinna!"
Citera
2019-01-22, 11:30
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Gör det? Har inte dina föräldrar informerat dig om drogers påverkan när du växte upp? Jag har en kollega som kan informera dig annars om vad ”prova på ofarlig cannabis” kan leda till i 30 år......

Men kom igen, du väljer alltså att jämföra någon som testar cannabis, vilket dom flesta faktiskt har gjort med din kollega som missbrukat cannabisanvändandet i 30 år? BTW han eller du kan ju gärna få informera vad det ledde till. Hade förr en kollega som gick i pension och hade rökt cannabis sen han var 14 år gammal. Odlade själv på balkongen i slumområdet han bodde och var oerhört kvicktänkt och handlade med aktier, gjorde/gör plusresultat, reste runt i världen och var även lagom aktiv i en målskytteklubb, var sjuk tre gånger under dom åren jag jobbade med honom, annars först på plats och hem samtidigt som oss andra, men rökte en joint eller två varje kväll han kom hem.

Men din kollegas berättelse ska ju bli intressant att höra, så vi kan jämföra någon som rökt i 60 år mot någon som rökt i trettio.

För övrigt är det exakt så här en kulturminister ska se ut, lite lagom flummig. Bara hon inte siktar på utrikesministerpost, inte det bäst ansiktet utåt i många andra kategorier än just kulturminister
Citera
2019-01-22, 11:30
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Nu får du nog lugna ned dig lite.

Min kommentar om hennes utseende var faktiskt formulerad för att understryka just det du säger, nämligen att hennes frisyr inte gör henne sämre som politiker, utan bara på sin höjd lite "awkward" i vissa sammanhang – hon sticker ut, men alltså inte mer än Anders Borg, som var en mycket kompetent politiker.
Du verkar inte riktigt uppfatta det subtilt framförda i mina ordval.

Med "okunnig" syftade jag på det som kommer med – relativt – ung ålder, som kanske bättre beskrivs med "oerfaren". Men visst har jag kunnat observera hur hon uttryckt sig som partisekreterare de gånger hon framträtt i media, och där har hon framstått som som bäst medelmåttigt utrustad, och det krävs faktiskt lite mer av ett statsråd.
Citera
2019-01-22, 11:31
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Utseendet spelar roll för hur vårt land framställs internationellt! Så ni som inte anser approach spelar någon roll ser alltså inga problem i att Löfven talar i FN iförd clownkostym med rosa tuppkam? Eller Margot Wallström i rosa one-piece vid en stor sammankomst? Åkesson i mintgröna fejk Foppatofflor med urtvättade mysbyxor vid ett torgmöte?

Snälla....
Citera
2019-01-22, 11:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"I 20-årsåldern"

Jag skulle inte bli förvånad om hon rökte på förra veckan.

Hon sa bara att hon testade i 20-års åldern, inte när hon blev brukare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in