2019-01-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Är det bekräftat vem som anmälda bägge försvunna? Make/sambo, släktingar, skolan där hon jobbade, vänner?

Om hon nu var sjukanmäld på måndagen(trådsanning?) så kanske det är dagen då de försvann. Låter inte troligt att hon har någon psykos, anmäler sig sjuk, väntar till på tisdag/onsdag med att ta självmord. Då bör ju maken ha anmält dem försvunna tidigare än onsdag om det nu var han som gjorde det. Spekulationer vid ev självmord men jag tror fortfarande på att någon fler var involverad och att den personen är död

Ja, jag börjar också luta åt det. Fast i så fall vill jag gärna ha det till att vederbörande är försvunnen, men (ännu) inte bekräftat död! Varför inte gå ut med all information annars?
Citera
2019-01-22, 00:03
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Att polisen gick ut så snabbt med att det var mord måste tyda på att de hade solklara bevis på detta redan när de hittade kropparna.
Annars borde de ha väntat till efter obduceringen för att vara säkra.
De har ju varit massor av fall de senaste åren där polisen inte sagt att det var mord förrän en bra tid efter fyndet.
Det "mystiska" i detta fall får mig att tänka på Bjärrdesfallet.
Att man tänkt dumpa dem på Flatenbadet låter osannolikt - väldigt långgrunt och is.
Borde varit bättre att välja Skurusundet t ex.
Om detta var mammans handlingar så kan man tänkta att hon valt platsen av känslomässiga skäl.
Ett ställe där hon och dottern upplevt många underbara sommardagar.
Ligger inte långt från Kärrtorp och lätt att parkera - samt lite ensligt.
Fast många människor promenerar runt i Nackareservatet som gränsar till Flaten så speciellt ensligt ligger det ju inte.

Nej inte alls.
I oklara dödsfall klassar man det alltid som brottsmisstanke för att kunna lösgöra mer resurser i utredningssyfte.
Citera
2019-01-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nej inte alls.
I oklara dödsfall klassar man det alltid som brottsmisstanke för att kunna lösgöra mer resurser i utredningssyfte.
Jo men det är skillnad med att klassa som brottsmisstanke från att säga ett de blivit mördade i samma stund som de hittas.
Man brukar gå ut med att två personer hittats döda - som i fallet med Tor och Ann-Christine Lekander med så många andra fall under åren som gått. Inte säga att de blivit mördade innan man vet säkert.
Senast redigerad av Flashybits 2019-01-22 kl. 00:15. Anledning: sf
Citera
2019-01-22, 00:20
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jo men det är skillnad med att klassa som brottsmisstanke från att säga ett de blivit mördade i samma stund som de hittas.
Man brukar gå ut med att två personer hittats döda - som i fallet med Tor och Ann-Christine Lekander med så många andra fall under åren som gått. Inte säga att de blivit mördade innan man vet säkert.
Ja, så inleddes även det här fallet - "två personer påträffats döda". Man har inte "gått ut med" eller sagt att båda offren blev mördade, man jobbar utifrån den hypotesen därför att omständigheterna är oklara. Många utredningar kring vad som senare visar sig vara olyckor eller självmord betecknas så för att frigöra resurser tidigt.
Citera
2019-01-22, 00:20
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Absolut är det så, och det gör mig förundrad.
Har du någon mer info - PM
Senast redigerad av Malom 2019-01-22 kl. 00:23.
Citera
2019-01-22, 00:28
Medlem
LeeVans avatar
Mycket låg sannolikhet för att detta skulle handla om utökat självmord. Likaså finns inget som tyder på att morden skulle ha koppling till nära familjerelation. Om så vore så hade det på ett eller annat sätt rört på sig vid det här laget.

Jag befarar att tragedin har kopplingar till hennes till hennes ömmande ”fritidsintresse”.
Citera
2019-01-22, 00:28
Medlem
Vill bara påminna om att det här med brevet från skolan kommer från två användare med ~5 inlägg varav den ena är registrerad i januari och den andra sent förra året och åtminstone en av dom har endast skrivit i den här tråden. Det är även den användaren som skrev om sjukskrivningen.
Citera
2019-01-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
https://www.facebook.com/ann*.jessic*.1232?epa=SEARCH_BOX *=a

https://www.facebook.com/*agnus.hedstro*.94 *=m

Ingen vän som har skrivit någon sorgnotis offentligt på sina FBs vad jag kan hitta.

Kuriosa: Den nämnda mannen är fb-vän med *rik Moland*r (e) som är vän med Farmen-aktuelle Kim Grav*rs*n.
Citera
2019-01-22, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja, så inleddes även det här fallet - "två personer påträffats döda". Man har inte "gått ut med" eller sagt att båda offren blev mördade, man jobbar utifrån den hypotesen därför att omständigheterna är oklara. Många utredningar kring vad som senare visar sig vara olyckor eller självmord betecknas så för att frigöra resurser tidigt.
Offren hittades den 18 januari och då stod det redan i Aftonbladet, GP med flera tidningar några timmar senare att polisen utreder det hela som mord. Så det var inte alls bara två personer har påträffats döda utan direkt att polisen utreder det som mord. Detta är anledningen till att jag är är säker på att det är mord då det måste ha funnits tydliga tecken på detta redan när kropparna hittades.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1oak3/busschaufforen-det-var-fullt-padrag-nar-jag-kom-tillbaka
http://www.gp.se/nyheter/sverige/två-döda-funna-i-bil-vid-bad-i-stockholm-1.12540985
Känslomässigt så känner jag också att det borde vara ett självmord men som sagt polisens agerande
tyder starkt på att det är mord.
Senast redigerad av Flashybits 2019-01-22 kl. 00:42. Anledning: sf
Citera
2019-01-22, 00:40
Medlem
Vad kan motivet tänkas vara?
mördade av utomstående
mördade av närstående
självmord/mord pga psykisk sjukdom
självmord/mord pga barnet fått obotlig sjukdom tex

Varför hade någon hyrt en bil?
Citera
2019-01-22, 00:43
Medlem
Kanske är ett nytt Bjärred-fall.
Barnet har precis diagnosticerats med en allvarlig sjukdom. Modern vill inte låta barnet lida. Dödar barnet och sen sig själv.
Citera
2019-01-22, 00:44
Medlem
Citat:
Offren hittades den 18 januari och då stod det redan i Aftonbladet, GP med flera tidningar några timmar senare att polisen utreder det hela som mord. Så det var inte alls bara två personer har påträffats döda utan direkt att polisen utreder det som mord. Detta är till att jag är är säker på att det är mord då det måste ha varit tydliga tecken på detta redan när kropparna hittades.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1oak3/busschaufforen-det-var-fullt-padrag-nar-jag-kom-tillbaka
http://www.gp.se/nyheter/sverige/två-döda-funna-i-bil-vid-bad-i-stockholm-1.12540985
Känslomässigt så känner jag också att det borde vara ett självmord men som sagt polisens agerande
tyder starkt på att det är mord.
Men fattar du inte? Kan dom inte fastställa dödsorsak så rubriceras det som mord för att frige fler resurser. Säger inte att det inte handlar om mord men polisen säger inte att det handlar om mord.... läste du ens din andra länk?
Senast redigerad av Person.Persson 2019-01-22 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in