2019-01-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, flera vittnesmål från huset.

Men att just gula huset skulle vara ett välkänt besöksmål är bara felaktig info.
Däremot är forten där uppe välkända utflyktsmål för Bodenbor. Man åker upp och kollar utsikten, grillar korv o liknande aktiviteter.
Innan detta hände så var det inte många bodensare som kände till vart gula huset låg.
Det var enbart ett av otaliga militärbyggnader runt ikring stan.
Citera
2019-01-21, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Men att just gula huset skulle vara ett välkänt besöksmål är bara felaktig info.
Däremot är forten där uppe välkända utflyktsmål för Bodenbor. Man åker upp och kollar utsikten, grillar korv o liknande aktiviteter.
Innan detta hände så var det inte många bodensare som kände till vart gula huset låg.
Det var enbart ett av otaliga militärbyggnader runt ikring stan.
Jag skrev inte välkänt. Men folk var vid gula huset, det kunde konstateras att det var tomt dagarna före fyndet. Vem kunde konstatera det om något värn? Omöjligt att svara på, ingen har undersökt det.
Citera
2019-01-21, 21:07
Medlem
Citat:
Jag skrev inte välkänt. Men folk var vid gula huset, det kunde konstateras att det var tomt dagarna före fyndet. Vem kunde konstatera det om något värn? Omöjligt att svara på, ingen har undersökt det.

Nej ursäkta mig. Du använde ordet populärt besöksmål.
Att det söktes igenom när en person är försvunnen är en helt annan sak än att kalla huset populärt besöksmål är det jag reagerade på.
Citera
2019-01-21, 21:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej ursäkta mig. Du använde ordet populärt besöksmål.
Att det söktes igenom när en person är försvunnen är en helt annan sak än att kalla huset populärt besöksmål är det jag reagerade på.
Det var folk där utan avsikt att söka före fyndet. Hade ett värn varit ett bättre gömställe?
Citera
2019-01-21, 21:19
Medlem
Citat:
Det var folk där utan avsikt att söka före fyndet. Hade ett värn varit ett bättre gömställe?

Jo men POPULÄRT BESÖKSMÅL är ingen passande beskrivning oavsett.
Bara du frågar andra bodensare i tråden.

Jag tror inte kroppen legat i något värn så har ingen åsikt om det är bättre eller sämre gömställe än gula huset.
Citera
2019-01-21, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo men POPULÄRT BESÖKSMÅL är ingen passande beskrivning oavsett.
Bara du frågar andra bodensare i tråden.

Jag tror inte kroppen legat i något värn så har ingen åsikt om det är bättre eller sämre gömställe än gula huset.
Du kan svara på frågan i alla fall.
Citera
2019-01-21, 21:37
Medlem
Citat:
Du kan svara på frågan i alla fall.

Har redan sagt jag inte har någon åsikt ang detta.
Ta in det jag skrev åt dig istället för att försöka dra in mig i nån diskussion ang värn vs gula huset.
Jag har betydligt bättre kännedom ang Boden än dig och du har betydligt bättre koll på allt som det finns protokoll på från fallet än mig.
Svårare än så är det inte.
Citera
2019-01-21, 22:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Skulle tro att det fanns mer än en anledning till att KJ styckade kroppen.
1.Alla KJ-alternativare här inne samt KJ själv har ju vid upprepade gånger sagt att han är klenare än andra män(halvt invalid) och bara detta är ju en STOR anledning till att dela upp kroppen i lättare och mer hanterbara stycken.
2.Och det är väl inget som egentligen vet NÄR kroppen blivit styckad, kan mycket väl vara så att KJ initialt har dumpat kroppen på ett ställe som direkt knyter honom till mordet och därför måste kroppen flyttas.
Men när likstelheten satt in så är inte detta möjligt utan styckning, har han då redan kapat VBs händer, där hans dna fanns, så är nog inte steget till att även kapa benen speciellt stort.
3.Ser det inte heller som otroligt att KJ fick hjälp av någon att flytta kroppsdelarna.
Ja, det kan ju ha funnits flera anledningar till att hon styckades. Har du någon idé om var hon kan ha dött, och var styckningen kan ha genomförts?
Citera
2019-01-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det kan ju ha funnits flera anledningar till att hon styckades. Har du någon idé om var hon kan ha dött, och var styckningen kan ha genomförts?

Mordet på VB var ett totalt vansinnigt projekt av beställaren som anlitade två utlänningar sannolikt asylinvandrare att utföra mordet.
Kidnappningen, mordet, styckningen och transporten till värnet av kroppsdelarna skedde i en röd liten Ford skåpbil, som oclså observerades i området samma kväll som VB försvann.
Efter mordet utannonserades en liten röd Ford skåpbil på Blocket till försäljning, inte omöjligt att det var samma bil som användes vid mordet och transporten av kroppsdelarna.
Nu kunde det inte avslöjas att det var asylinvandrare som var "hit man" i mordet därför de partier som stödjer asylinvandringen blev rädda att de kommer att förlora röster till de partier som är emot asylinvandringen.
Det är orsaken att en "scape goat" utsågs nämligen KJ som skulle få skulden för mordet.
Anledningen att kroppen styckades var att hanteringen skulle bli lättare, därför kroppsdelarna skulle placeras i ett värn, och genom en skottglugg placeras på isen som var vattenfylld och isbelagd.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-21 kl. 23:30.
Citera
2019-01-21, 23:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Mordet på VB var ett totalt vansinnigt projekt av beställaren som anlitade två utlänningar sannolikt asylinvandrare att utföra mordet.
Kidnappningen, mordet, styckningen och transporten till värnet av kroppsdelarna skedde i en röd liten Ford skåpbil, som oclså observerades i området samma kväll som VB försvann.
Efter mordet utannonserades en liten röd Ford skåpbil på Blocket till försäljning, inte omöjligt att det var samma bil som användes vid mordet och transporten av kroppsdelarna.
Nu kunde det inte avslöjas att det var asylinvandrare som var "hit man" i mordet därför de partier som stödjer asylinvandringen blev rädda att de kommer att förlora röster till de partier som är emot asylinvandringen.
Det är orsaken att en "scape goat" utsågs nämligen KJ som skulle få skulden för mordet,
Fagro, svara på det här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Citera
2019-01-21, 23:44
Medlem
Citat:
Fagro, svara på det här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Jag har inte varit vid värnet när det var isbelagd, men när kroppsdelarna kom till fyndplatsen kunde konstateras att de var i sådant skick att de måste ha legat i kyla och då var isen i värnen en möjlig plats.
Därför blev det sökning med spårhundar för platsen där kroppsdelarna kunde ha förvarats.
Poliser med hundarna Uno och Kompis fick markering vid värnet som ligger vid Mjösjöberget, speciellt vid skottgluggen på baksidan men de kunde inte gå in i värnet därför det var vattenfylld och isbelagd.
De fick vänta tills juli månad innan värnet blev tömt på vatten och de kunde gå in i värnet 24 juli för ytterligare sökning.
Inne i värnet fick båda hundarna starka markeringar på liklukt även med skall, därför finns det ingen tvekan utan värnet var gömstället och förvaringen för kroppsdelarna.
Citera
2019-01-21, 23:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är orsaken att en "scape goat" utsågs nämligen KJ som skulle få skulden för mordet.
Anledningen att kroppen styckades var att hanteringen skulle bli lättare, därför kroppsdelarna skulle placeras i ett värn, och genom en skottglugg placeras på isen som var vattenfylld och isbelagd.

Inlägg nr 2009 om exakt samma sak ... Läs vad som står om upprepningar på citerasidan .
Ha Ha , där kom den lilla röda Ford skåpbilen som inte existerar igen .
Så det var SD:s fel att KJ blev utsedd till scapegoat (precis som NB) du vet .
Hur i all världen har man fått med sig samtliga inblandade i utredningen och
två domstolar på att utse KJ som scapegoat ?
Förklara detta in i minsta detalj hur det har gått till från början till slut .
Vem tog initiativet till att köra igång hela den processen .
Var det sossarna tro ?
Men det var väl bara torson som skulle placeras i ett värn med is och vatten
så att torson tappade 15 kg i vikt när den torkade ut .
Trots att den var så blöt så att den såg ut som den hade tvättats .
Du skulle inte kunna lura i en ettåring ens att dina fantasier stämmer .
Inte ens KJ tror på skiten du tjatar om gång på gång .
KJ dödade och styckade VB , inget du skriver förändrar saken .
Hoppas att han råkar ut för samma behandling när han kommer ut .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in