2019-01-21, 16:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
KJ han sade i förhör om han skulle ha varit gärningsmannen hade han kört ut kroppen flera mil och där grävt ned den, bilen skulle han ha eldat upp.
Det är bästa lösningen som någon har kommit med.

Det är helt omöjligt att placera in KJ som gärningsmannen i det här fallet allting blir fel.
Samma sak när söket gjordes i bilarna det var fel bil som togs in det skulle ha varit en röd Ford skåpbil som skulle ha testats, det fanns ingen möjlighet att göra något mord i sådan bil som KJ har.
Sannolikt hade hunden Uno glömt bort de andra bilarna utan gått direkt på skåpbilen om den funnits där istället, därför helt säkert var den fullproppat med lukt.
Mordet och styckningen skedde i en skåpbil, och därför har ingen mordplats hittats.

Ja , det tror faan att han sa att han skulle gjort nåt helt annat med kroppen .
Är du så in i helvete lättlurad ?
Hur vet du att det är den bästa lösningen ? Har du gjort så själv eller ?
Det är helt möjligt att placera in KJ som gärningsmannen i det här fallet allting blir rätt .
Vem faan har påstått att KJ mördat VB i bilen ?
Vet du att han har gjort det eller var har du fått det ifrån ?
Ha Ha Ha
UNO skulle ha glömt bort de andra bilarna ...
Varför körde du inte dit skåpbilen du som var spekulant på den på blocket ?
Då hade ju UNO kunnat sniffa på den och talat om att det inte fanns någon liklukt .
Mordet och styckningen skedde inte i en skåpbil .
Ring och fråga KJ var det skedde så slipper du gissa .
Ni verkar ju ha en hel del gemensamt ...
Citera
2019-01-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför styckade KJ kroppen? Varför inte bara dumpa henne direkt?
Skulle tro att det fanns mer än en anledning till att KJ styckade kroppen.
1.Alla KJ-alternativare här inne samt KJ själv har ju vid upprepade gånger sagt att han är klenare än andra män(halvt invalid) och bara detta är ju en STOR anledning till att dela upp kroppen i lättare och mer hanterbara stycken.
2.Och det är väl inget som egentligen vet NÄR kroppen blivit styckad, kan mycket väl vara så att KJ initialt har dumpat kroppen på ett ställe som direkt knyter honom till mordet och därför måste kroppen flyttas.
Men när likstelheten satt in så är inte detta möjligt utan styckning, har han då redan kapat VBs händer, där hans dna fanns, så är nog inte steget till att även kapa benen speciellt stort.
3.Ser det inte heller som otroligt att KJ fick hjälp av någon att flytta kroppsdelarna.
Citera
2019-01-21, 16:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du kanske tror att gärningsmännen skrev en faktura med moms och på det sättet fick betalt av beställaren.
De fick betalt på samma sätt som hästhandlarna i det gamla Sverige.
Det finns inte möjlighet att bevisa allt, utan det gäller att ha logiska kopplingar till fallet, som saknas av alla uton en.
Det med stången och två man lägger den på ena axeln är ett förslag som är logiskt att bära 50 kg lång sträcka som blev i fallet och mycket besvärlig terräng från värnet till vägen.
På det sättet kunde de bära hela paketet ned till fyndplatsen, att de kört bil tror inte jag att de tog en sådan risk.
Om de bär med stången är det endast att kliva åt sidan in i skogen och låta bilen passera om sådant möte sker.
På samma sätt bar vietnameserna kanondelar upp på bergstoppar under krigen som de hade mot Frankrike och US.
Spaningsledningen hade inget annat intresse av någon annan bil än KJ:s därför var regnr helt ointressant för dem.

Så du menar att gärningsmännen fick sushi mot att de dödade VB ?
Förr i tiden var det ju ofta bytesaffärer som gällde .
Vet du att beställaren hade de resurserna som behövdes ?
Du vet ju inte ens vem beställaren är .
Alltså vet du inte att någon har betalat många kulor .
Var fick hen de pengarna ifrån ? Genom att sälja sushi eller vadå ?
Nä nä , VB vägde ju 70 kg eftersom du inte har läst FUP ordentligt .
Stången och vaggan har du ju fått från filmer där kannibaler ska koka nån .
Vad faan har vietnameserna med mordet på VB att göra ?
Bar de hit kanonerna och provade att lasta in dom genom gluggen i värnet ?
Spaningsledningen kan ju inte vara intresserade av en bil som inte finns .
Senast redigerad av boidis12 2019-01-21 kl. 16:54.
Citera
2019-01-21, 16:58
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kände även till att gula huset var ett populärt besöksmål. Han kände till forten, värnen och många andra mycket bättre gömställen.
Ja, och det gjorde sannolikt varje alternativ gärningsman också. Det finns ingen logik i placeringen av kroppsdelarna. Min tanke är att det är gjort under stress/panik.

Citat:
Tiden skulle också ha stått stilla ur entomologisk synvinkel i Fargos kylrum.
Rättsentomologen talar mot sig själv.
Frågan är om det ens kommit någon endaste fluga i Fagros kyl/frys? Tveksamt.

Citat:
(egen fetstil)
Förklaringen att vädret hade varit kyligt låter mer som ett överskylande av sitt eget tillkortakommande, han har ingen förklaring.
Jaså? Jag tycker att det låter som en tänkbar förklaring till osäkerheten.

Citat:
Jag beskrev just platser där han kunde ha gömt kroppen utan att stycka den. Är det inte troligare att kroppen styckades för transport ut ur en bostad?
Jo, jag skulle spontant säga att det är mest troligt. Men vad är trolighetsvärderingar värt? Vi vet inte var VB dog, vi vet inte var kroppen styckades.
Citera
2019-01-21, 16:59
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
1.Alla KJ-alternativare här inne samt KJ själv har ju vid upprepade gånger sagt att han är klenare än andra män(halvt invalid) och bara detta är ju en STOR anledning till att dela upp kroppen i lättare och mer hanterbara stycken.
2.Och det är väl inget som egentligen vet NÄR kroppen blivit styckad, kan mycket väl vara så att KJ initialt har dumpat kroppen på ett ställe som direkt knyter honom till mordet och därför måste kroppen flyttas.
Men när likstelheten satt in så är inte detta möjligt utan styckning, har han då redan kapat VBs händer, där hans dna fanns, så är nog inte steget till att även kapa benen speciellt stort.
3.Ser det inte heller som otroligt att KJ fick hjälp av någon att flytta kroppsdelarna.

Ungefär så tänker jag också.
Citera
2019-01-21, 17:03
Medlem
Grandiosos avatar
Man ska nog akta sig för att fullständigt utesluta möjligheten av att KJ ändå trots allt kan ha
genomfört styckningen hemmavid.
Hur noga var man egentligen när man undersökte lyan med badrum? Kan man eventuellt ha
missat något? Finns det minsta risk för nåt sånt? I fallet med Marina i Spekeröd missade man
ju stora blodfläckar i offrets säng häpnadsväckande nog som bekant så det händer ju.

Jag tänker på fallet med styckmördade Eva Magnusson i Örebro 2011.
I början av utredningen hittades inga blodspår i lägenheten där hon bragtes om livet av den
där universitetsadjunkten SB som ju sen begick självmord innan det hann gå till nån rättegång.
Först efter att golvet rivits upp hittades blodet.

Citat:
Blodspår från styckmördade Eva, 51, kan finnas i universitetschefens parkettgolv.
Här bär polisens tekniker ut delar av de uppbrutna plankorna.

Åklagare Helena Eckerroth-Flodin vill inte berätta varför den misstänkte gärningsmannens lägenhet återigen är så intressant:

– Det är riktigt att vi är på plats i lägenheten, men jag kan inte säga varför.
Flera grannar berättar att de ständigt hör borrljud och höga smällar från lägenheten.
– Jag är säker på att de håller på att bryta upp hela parkettgolvet, säger en granne.

Att polisen borrar och bryter upp golvet betyder att arbetet nu är inriktat på att hitta dolda spår som binder Eva till lägenheten.
– Även om han städat upp efter med olika rengöringsmedel och klorin finns det sannolikt spår i kakelsprickor, golvbrunnar eller mellan golvplankor.

Enligt Bo Wide är den här typen av tekniska undersökningar mycket tidsödande.
Man måste vara extremt försiktig och noggrann, det tar tid. Men har mordet och styckningen utförts i lägenheten kommer polisen med stor sannolikhet att hitta spår.

(Mina fetmarkeringar)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvPPKe/letar-blod-i-parketten

Hos KJ lär man inte ha brutit upp några golvplankor så vitt jag vet.
Borde man ha gjort det kanske? Varit lika grundliga som i Örebro? För att vara på den absolut
säkra sidan?

Edit 1: Var det sen inte så att någon hund sniffade intresserat vid nåt eller några objekt
i lägenheten vid ett tillfälle? Har för mig det.

Stor ryggsäck borta. Likaså ett duschdraperi och en säng.
Onekligen svårt att inte koppla dessa sakers plötsliga försvinnande till händelser
den 4 maj 2013...

Edit 2:
Citat:
Några dagar senare hittades ytterligare tre kroppsdelar, där-ibland huvudet, vid Bocksbosjön i Kilsbergen. Där har den misstänkte 51-åringen tränat inför Vasaloppet under många år.

Ännu en gång kan man se att en gärningsman gärna använder sig av en plats som man är
välbekant med sedan tidigare.
KJ kände ju bra till platserna där man sedan hittade kroppsdelarna från Vatchareeya.
Påfallande ofta ser det ut så här.
Senast redigerad av Grandioso 2019-01-21 kl. 17:46.
Citera
2019-01-21, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
1 och 3 talar mot varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, och det gjorde sannolikt varje alternativ gärningsman också. Det finns ingen logik i placeringen av kroppsdelarna. Min tanke är att det är gjort under stress/panik.
Krystad förklaring.
Citat:
Frågan är om det ens kommit någon endaste fluga i Fagros kyl/frys? Tveksamt.
Det Fagro talar om som kyl är ett värn med öppna gluggar.
Citat:
Jaså? Jag tycker att det låter som en tänkbar förklaring till osäkerheten.
Jag tycker med det verkar som om han vill sträcka ut dödsdatumet till att omfatta den 18:e dagen före fyndet. Skulle han ha skrivit att Vatchareeya dog t.ex. tio dagar före fyndet och det senare visade sig vara 18:e dagen har han fel. Det gäller såvida det inte framkommer att kroppen har förvarats kallt.
Citat:
Jo, jag skulle spontant säga att det är mest troligt. Men vad är trolighetsvärderingar värt? Vi vet inte var VB dog, vi vet inte var kroppen styckades.
Jag skulle nog säga att det är mest troligt att kroppen transportstyckades, vanligaste orsaken till styckning
att det skedde för transport ur en bostad, den vanligaste mordplatsen och
att bostaden inte är Kims, den är för noggrant undersökt.
Citera
2019-01-21, 18:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
1. Krystad förklaring.

2. Det Fagro talar om som kyl är ett värn med öppna gluggar.

3. Jag tycker med det verkar som om han vill sträcka ut dödsdatumet till att omfatta den 18:e dagen före fyndet. Skulle han ha skrivit att Vatchareeya dog t.ex. tio dagar före fyndet och det senare visade sig vara 18:e dagen har han fel. Det gäller såvida det inte framkommer att kroppen har förvarats kallt.

4. Jag skulle nog säga att det är mest troligt att kroppen transportstyckades, vanligaste orsaken till styckning

1. Tycker inte den är särskilt krystad. I synnerhet om man jämför med teorin att någon annan placerat ut kroppsdelarna och försökt frejma KJ. Där börjar det seriösa krystandet.

2. Ett isfyllt värn av sten som vi kan förmoda är rätt kyligt. Jag gissar "flugfritt".

3. Sträcka ut som i 'skarva" ? Det redogörs ju för larvstorlek, felmarginaler mm. Summeringen/konklusionen tycks korrekt.

4. Skulle också tro att det är vanligare att en kropp styckas i en bostad för att kunna transporteras bort lättare. Men oavsett om detta sker i 60, 70 eller 80% av fallen hjälper inte det oss. Vi vet heller inte med säkerhet att styckningen inte skedde i KJ:s lägenhet. Man kan bara förmoda att den inte gjorde det, pga frånvaron av bevis.
Citera
2019-01-21, 18:26
Medlem
Citat:
1 och 3 talar mot varandra.

Krystad förklaring.

Det Fagro talar om som kyl är ett värn med öppna gluggar.

Jag tycker med det verkar som om han vill sträcka ut dödsdatumet till att omfatta den 18:e dagen före fyndet. Skulle han ha skrivit att Vatchareeya dog t.ex. tio dagar före fyndet och det senare visade sig vara 18:e dagen har han fel. Det gäller såvida det inte framkommer att kroppen har förvarats kallt.

Jag skulle nog säga att det är mest troligt att kroppen transportstyckades, vanligaste orsaken till styckning
I ett senario så talar 1 och 3 mot varandra, i flera andra senarion gör dom det inte!
Citera
2019-01-21, 19:47
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man ska nog akta sig för att fullständigt utesluta möjligheten av att KJ ändå trots allt kan ha
genomfört styckningen hemmavid.
Hur noga var man egentligen när man undersökte lyan med badrum? Kan man eventuellt ha
missat något? Finns det minsta risk för nåt sånt? I fallet med Marina i Spekeröd missade man
ju stora blodfläckar i offrets säng häpnadsväckande nog som bekant så det händer ju.

Jag tänker på fallet med styckmördade Eva Magnusson i Örebro 2011.
I början av utredningen hittades inga blodspår i lägenheten där hon bragtes om livet av den
där universitetsadjunkten SB som ju sen begick självmord innan det hann gå till nån rättegång.
Först efter att golvet rivits upp hittades blodet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvPPKe/letar-blod-i-parketten

Hos KJ lär man inte ha brutit upp några golvplankor så vitt jag vet.
Borde man ha gjort det kanske? Varit lika grundliga som i Örebro? För att vara på den absolut
säkra sidan?

Edit 1: Var det sen inte så att någon hund sniffade intresserat vid nåt eller några objekt
i lägenheten vid ett tillfälle? Har för mig det.

Stor ryggsäck borta. Likaså ett duschdraperi och en säng.
Onekligen svårt att inte koppla dessa sakers plötsliga försvinnande till händelser
den 4 maj 2013...

Edit 2:

Ännu en gång kan man se att en gärningsman gärna använder sig av en plats som man är
välbekant med sedan tidigare.
KJ kände ju bra till platserna där man sedan hittade kroppsdelarna från Vatchareeya.
Påfallande ofta ser det ut så här.

Personligen tycker jag att man snålat med Blue Star-användningen i badrummet. Tycker man t.ex. kunde letat bakom badkaret och på fler platser i lägenheten.
Citera
2019-01-21, 20:30
Medlem
[quote=Quarrel|66505289]Han kände även till att gula huset var ett populärt besöksmål. Han kände till forten, värnen och många andra mycket bättre gömställen.

Att gula huset skulle varit ett populärt besöksmål i Boden innan denna händelse är helt felaktigt. Vart har du fått den missledande informationen ifrån?
Citera
2019-01-21, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Han kände även till att gula huset var ett populärt besöksmål. Han kände till forten, värnen och många andra mycket bättre gömställen.

Att gula huset skulle varit ett populärt besöksmål i Boden innan denna händelse är helt felaktigt. Vart har du fått den missledande informationen ifrån?
FUP, flera vittnesmål från huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in