2019-01-21, 19:00
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är inte enbart här utan så är det öht. Inte tillåtet att återge en hel artikel men däremot att länka till artikeln. Nu var det tyvärr en låst sådan.

Men de andra har väl också varit låsta?
Citera
2019-01-21, 19:01
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Men de andra har väl också varit låsta?

Vissa av dem i alla fall.
Citera
2019-01-21, 20:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Antingen får vi helt ny information eller så har författaren inte kollat all fakta. Anmälan ska ha kommit in på natten, står på två ställen. Ursinnigt våld och mycket kraftigt våld mot kroppen förekommer på olika ställen i artikeln. Man verkar inte längre säkra på att SD är rätt GM. Hiding citeras återigen med ett jätte-uttalande:

- Natten till den 15 maj i år anmäldes Lena Wesström försvunnen.

- Polisen är övertygad: fyndplatsen är densamma som mordplatsen.

- mördades på platsen med ursinnigt våld.

- Trots att det har gått sju månader vet polisen ännu inte vem som mördade Lena Wesström – och varför.

- Men det finns flera teorier.

- Åklagare Åsa Hiding: – Vi har väl en teori, men det är ingenting vi kan gå in på. Vi har gjort en jättestor kartläggning av hennes liv, umgänge och de hon kände. Det här har gett oss en ganska bra bild av vad som har hänt, både strax innan och hur det såg ut i närtid.

Vad händer i utredningen nu?
– Det sker förhör med personer och vi inväntar analyser alltjämt. Framför allt analyserar vi den stora mängd av allt som redan finns.

Ska människor som bor och rör sig i närområdet behöva känna oro efter det som har hänt?
– Det är inte den bild jag har fått av det hela. Däremot pratar man givetvis om det som har hänt. Min bild är inte att det finns en oro för gemene man.

Polis och åklagare utesluter inte att det är fler än en gärningsman:
– Det finns en eller fler gärningsmän som självklart vet, så är det. Sedan går det inte att svara på om någon har bevittnat det här och inte vill eller vågar berätta om det för polisen. Men någon sitter inne med en lösning som vi inte har fått ta del av.

Är det bara jag som tänker på HD när jag läser "finns en eller fler gärningsmän" eller "Sedan går det inte att svara på om någon har bevittnat det här och inte vill eller vågar berätta för polisen"?
Citera
2019-01-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det bara jag som tänker på HD när jag läser "finns en eller fler gärningsmän" eller "Sedan går det inte att svara på om någon har bevittnat det här och inte vill eller vågar berätta för polisen"?

Det är en tanke. En annan är att just formuleringen "bevittnat" kan vara en förklaring till skriken. Att ngn annan än BO varit den som skrikit, som några varit inne på här i tråden.
Citera
2019-01-21, 20:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det är en tanke. En annan är att just formuleringen "bevittnat" kan vara en förklaring till skriken. Att ngn annan än BO varit den som skrikit, som några varit inne på här i tråden.

Ja, det är också en teori. Det är förståeligt att utredarna har flera teorier, enligt åklagaren.
Citera
2019-01-21, 20:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Antingen får vi helt ny information eller så har författaren inte kollat all fakta. Anmälan ska ha kommit in på natten, står på två ställen. Ursinnigt våld och mycket kraftigt våld mot kroppen förekommer på olika ställen i artikeln. Man verkar inte längre säkra på att SD är rätt GM. Hiding citeras återigen med ett jätte-uttalande:

- Natten till den 15 maj i år anmäldes Lena Wesström försvunnen.

- Polisen är övertygad: fyndplatsen är densamma som mordplatsen.

- mördades på platsen med ursinnigt våld.

- Trots att det har gått sju månader vet polisen ännu inte vem som mördade Lena Wesström – och varför.

- Men det finns flera teorier.

- Åklagare Åsa Hiding: – Vi har väl en teori, men det är ingenting vi kan gå in på. Vi har gjort en jättestor kartläggning av hennes liv, umgänge och de hon kände. Det här har gett oss en ganska bra bild av vad som har hänt, både strax innan och hur det såg ut i närtid.

Vad händer i utredningen nu?
– Det sker förhör med personer och vi inväntar analyser alltjämt. Framför allt analyserar vi den stora mängd av allt som redan finns.

Ska människor som bor och rör sig i närområdet behöva känna oro efter det som har hänt?
– Det är inte den bild jag har fått av det hela. Däremot pratar man givetvis om det som har hänt. Min bild är inte att det finns en oro för gemene man.

Polis och åklagare utesluter inte att det är fler än en gärningsman:
– Det finns en eller fler gärningsmän som självklart vet, så är det. Sedan går det inte att svara på om någon har bevittnat det här och inte vill eller vågar berätta om det för polisen. Men någon sitter inne med en lösning som vi inte har fått ta del av.

Tack för den. Att ta med sig är ju fr.a. att man inte anser att LW mördats av en kringstrykande våldsman, utan att det finns relation och motiv.

Hur gamla var SD:s barn? De kan inte ha gjort det va? ”Tanten som är dum mot pappa, och kan göra att pappa och mamma skiljs”?

En hantlangare till SD som ”hoppat in” för honom?

HD:s förtrytelse exploderar till sist men träffar fel objekt (för att inte sabba resan)?

Jakten fortsätter.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-01-21 kl. 20:54.
Citera
2019-01-21, 20:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack för den. Att ta med sig är ju fr.a. att man inte anser att LW mördats av en kringstrykande våldsman, utan att ett det finns relation och motiv.

Hur gamla var SD:s barn? De kan inte ha gjort det va? ”Tanten som är dum mot pappa, och kan göra att pappa och mamma skiljs”?

En hantlangare till SD som ”hoppat in” för honom?

HD:s förtrytelse exploderar till sist men träffar fel objekt (för att inte sabba resan)?

Jakten fortsätter.

Nej, hans flickor tror jag inte det minsta på. De är 12 resp. 14 tror jag. Det finns dessutom en annan äldre fysiskt starkare pojke som vi hellre kan titta på i så fall. Men som vi inte gör utav respekt för hans ålder m.m. och då tycker jag vi lämnar flickorna ifred också.
Citera
2019-01-21, 20:51
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Så har jag förstått reglerna här iaf. Du kan lätt bli gratismedlem en månad och därmed läsa samt citera hela artikeln.
Nej, det bryter mot regel 1.02 att citera hela artikeln. Man kan citera korta stycken ur en text, men inte mer.

Frågor och synpunkter på detta modmeddelande tas i PM, inte i tråden.

/Mod
Citera
2019-01-21, 20:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej, hans flickor tror jag inte det minsta på. De är 12 resp. 14 tror jag. Det finns dessutom en annan äldre fysiskt starkare pojke som vi hellre kan titta på i så fall. Men som vi inte gör utav respekt för hans ålder m.m. och då tycker jag vi lämnar flickorna ifred också.

Så det finns en äldre son också?

Gärna för mig. Polisen fattar väl ändån.
Citera
2019-01-21, 20:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så det finns en äldre son också?

Gärna för mig. Polisen fattar väl ändån.

Nej, SD har bara två döttrar.
Citera
2019-01-21, 20:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej, SD har bara två döttrar.

Och vem är grabben då?
Citera
2019-01-21, 21:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Och vem är grabben då?

Ett annat barn som också kände BO. Finns väl ingen anledning att diskutera minderåriga så länge det finns en skälig misstänkt i fallet redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in