2018-12-30, 00:08
Medlem
mitti.se: Köpte julkalender till sonen – innehöll alkohol

Citat:
Fredrika Thorvall köpte en chokladkalender till sin son på chokladmässan utan alkohol – trodde hon.

när det var dags för sonen att öppna och smaka chokladen upptäckte familjen att något var fel

visade det sig att kalendern visst innehöll praliner med alkohol.

Jag blev alldeles kallsvettig. Vi har ju en liten tjej på två år, tänk om hon hade fått smaka.

Det är skönt att se hur mamman gör sitt barn redo för stora världen...
Citera
2018-12-30, 00:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Hur är det relevant att hon bor vid telefonplan?
Citera
2018-12-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hur är det relevant att hon bor vid telefonplan?

Kanske för att veta den politiska fördelningen där: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/3913/index.html
Citera
2018-12-30, 09:29
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Vilken jävla bitch. Hur mycket alkohol är det egentligen i dessa? Sen ser det ut som att det bara är några praliner som ev innehåller alkohol. Och de åt ju inte ungen upp eftersom smaken inte tilltalade.
Jag råkade få någon punschpralin när jag var liten och har inte tagit skada av det. Blev inte curlad heller..,
Citera
2018-12-30, 09:59
Medlem
Citat:
Citat:
Fredrika Thorvall köpte en chokladkalender till sin son på chokladmässan utan alkohol – trodde hon.

när det var dags för sonen att öppna och smaka chokladen upptäckte familjen att något var fel

visade det sig att kalendern visst innehöll praliner med alkohol.

Jag blev alldeles kallsvettig. Vi har ju en liten tjej på två år, tänk om hon hade fått smaka.

Så istället för att läsa på innehålssförteckningen och fråga försäljaren vid ev. tveksamhet INNAN man slantar upp och köper kalendern, så kastar man sig handlöst på telefonen och ringer tidningen för att upplysa hela världen om att man är både analfabet och har sociala begränsningar...

Men i dagens Sverige så är det ju ALLTID nå'n annans fel...
Citera
2018-12-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tragiskt, men jag kan inte minnas att jag hoppade på båtar eller dylikt utan mina föräldrars eller anhörigas närvaro när jag var liten. De hade inte tillåtit det. Jag hade fått gå bredvid dem under incheckningen. Det är förvånande att så små barn som fyraåringar får springa vind för våg.
Femton barn och fem vuxna som har noll koll!
Inget ovanligt med vilda invandrarbarn och vuxna (föräldrar, syskon, andra släktingar?) som inte tycks bry sig alls. De tror väl att "samhället" sköter den saken.
Är väldigt trött på störiga invandrarbarn i gallerior och andra allmänna platser. Barnen blir inte tillsagda när de beter sig illa och stör andra människor i sin omgivning. Kan det bero på att en "tillsägelse" är lika med inget, när de antagligen skulle ha fått en örfil om de varit i sin hemmiljö?
Och ja, svenska barn barn bär sig också åt, men där brukar de vuxna åtminstone försöka dämpa ner dem.
Citera
2019-01-02, 10:33
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Kanske för att veta den politiska fördelningen där: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/3913/index.html

Fortfarande frågetecken
Citera
2019-01-03, 23:11
Medlem
Ganonitos avatar
Visserligen i USA, men känns ändå som en kandidat.

Citat:
När dockorna kom fram blev pappan Raynell Miller förskräckt.

Han såg att leksakerna hade detaljerade könsorgan – och reagerade starkt.

”Jag är glad att jag undersökte dem innan hon fick möjligheten att leka med dem!”, skriver han på Facebook.

Nu har han väckt en stor – och splittrad – debatt.

https://www.expressen.se/nyheter/pappans-ilska-efter-upptackten-pa-dockorna/?fbclid=IwAR06nsyOmiTIeOkjdenBT-BOj73sNJXS2Qv4iNm6nmD2KXit4zdodZ8hOug
Citera
2019-01-12, 21:01
Medlem
.-.-.s avatar
Stackars Elin har sån klimatångest att hon sålt bilen, skaffat elcykel, skällt ut farsan för att han bokat utomlandsresa. Det har gått så långt att Elin mått så dåligt att hon skaffat psykologhjälp.

https://www.norran.se/livsstil/reportage/inte-bara-klimatangest-hjartat-maste-vara-med/

Självklart såg mp stor potential i denna kvinna som drabbats av klimatångest och tog henne under sina vingar, så nu är Elin ledamot i mp
Citera
2019-01-15, 18:35
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Stackars Elin har sån klimatångest att hon sålt bilen, skaffat elcykel, skällt ut farsan för att han bokat utomlandsresa. Det har gått så långt att Elin mått så dåligt att hon skaffat psykologhjälp.

https://www.norran.se/livsstil/reportage/inte-bara-klimatangest-hjartat-maste-vara-med/

Självklart såg mp stor potential i denna kvinna som drabbats av klimatångest och tog henne under sina vingar, så nu är Elin ledamot i mp

Vänta nu, sålt bilen och köpt elcykel? Borde hon inte skrotat bilen och köpt en vanlig cykel? Och sen tagit livet av sig.
Citera
2019-01-21, 15:22
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/noje/p3-profilen-kritiseras-efter-ordvalet-i-direktsandning/

"Årets P3 Guld-gala programleddes av Marcus Berggren och Tina Mehrafzoon.

Efter Marcus Berggrens ordval riktas nu kritik mot programmet från tittarna.

”Nä Marcus det var inte okej att säga mongo”, skriver Moa Engdahl, som har Downs syndrom, på Instagram.

Liv Ungermark, projektledare på P3 Guld, beklagar att tittare blivit upprörda.

– Det är naturligtvis tråkigt om någon tagit illa vid sig, säger hon."
Citera
2019-01-21, 19:54
Medlem
Här inträffar det en allvarlig trafikolycka - en lastbil krockar med en personbil och en person är död och en svårt skadad. Räddningstjänsten jobbar för att få loss de skadade, sen ska resterna av bilen och lastbilen bärgas och olycksplatsen städas av. Ser på bilderna ut som en bil lastad med gas dessutom.
Och så har det här jävla kioskmongot mage att klaga på att hon måste sitta i kö. Man önskar nästan att det var hon som hamnat i grillen på lastbilen. Hon ser dessutom ut som arketypen för en vänsteraktivistisk feminisitfitta. Klart hon måste få gråta ut - lastbilschauffören var säkert man och olyckan är ett patriarkalt förtryck.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1o7gM/angelica-30-fast-i-bilko-sedan-1130
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in