Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Det finns inga belägg för att kroppen hämtats upp via lekplatsen. Jag menar snarare att kroppen burits dit bilen sågs av Carina eller burits ut till Ekuddenvägen medan bilen var gömd där Carina såg den.
Jag menar vidare att en person som känner till platsen skulle föredra att ta ut den på detta vis eftersom det inte fanns bostäder öster om dungen.
Om kroppen verkligen förts ut med bil från lekplatsen så menar jag att den anlänt medan Helena levde.
Menar du att gm skulle ha burit Helena från lekplatsen till bilen vid platsen invid BB d. ä.:s hus? Det tror jag inte är så sannolikt, då det är en relativt lång sträcka. Det bör vara ca 200 m. Bortanför där "Hanna med hunden" säger sig ha stått. Jag tror inte att man vill ta risken att möta någon om man kommer bärandes på en kropp. Risken att bli sedd av folk på väg hem från campingen/badet torde ha varit stor.
Om Helena attackerades på/vid skogsstigen, så tycker jag att det verkar mest troligt att hon hämtades med bil vid lekplatsen (alternativt förts ut till Ekuddenvägen, om bilen stod där. Det senare riskfullt också, då det borde ha passerat bilar och människor "på väg" på Ekuddenvägen.)