2019-01-21, 10:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Alltså kom igen! Skäms på er! Det handlar om en liten flicka som är sjuk. Läser man i facebookgruppen finns väl inga konstigheter alls?

Folk alltså! Har ni inget bättre för er än att fantisera ihop konspirationer...?

Hoppas att de får ihop pengarna. Hoppas behandlingen i Mexico kan hjälpa henne.

Du tycker inget verkar vara konstigt i detta?
Citera
2019-01-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
5 minuter? Är inte det typ helt otroligt? Dags för nobelpriset kanske.
Är inte helt hundra.
Men jag tror det är just denna behandling som fick Nobelpriset denna gång. Oavsett så var det en ny behandlingsform som även min svärfar just nu genomgår.
Fördelarna är att patienten mår bättre än med cellgifter samt att överlevandeprocenten är klart högre.

Nu är det inte den saken jag reagerar över utan mer hur så många reagerar negativt mot en mammas kamp för sitt barn.
Detta känns mer som om de flesta i tråden hellre väljer att spy ut sin skit än att bara låta mamman vara ifred. Är det scam så anser jag att det är upp till donatorerna att avgöra detta o sedan agera. En arg Flashbacksmobb däremot kan återgå till att gnälla på invandrarna i stället.
Citera
2019-01-21, 11:27
Medlem
jackflashs avatar
Folk som fyller sin Facebook med selfies har alla någon form av psykisk störning. Tvivlar inte en sekund på att hennes unge är väldigt sjuk, men det är troligen mamman också...
Citera
2019-01-21, 11:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Är inte helt hundra.
Men jag tror det är just denna behandling som fick Nobelpriset denna gång. Oavsett så var det en ny behandlingsform som även min svärfar just nu genomgår.
Fördelarna är att patienten mår bättre än med cellgifter samt att överlevandeprocenten är klart högre.

Nu är det inte den saken jag reagerar över utan mer hur så många reagerar negativt mot en mammas kamp för sitt barn.
Detta känns mer som om de flesta i tråden hellre väljer att spy ut sin skit än att bara låta mamman vara ifred. Är det scam så anser jag att det är upp till donatorerna att avgöra detta o sedan agera. En arg Flashbacksmobb däremot kan återgå till att gnälla på invandrarna i stället.

Det är rätt vanligt att folk som kanske inte har så länge att leva går till extrema metoder för att bota sina barn eller sig själv. De metoderna brukar ytterst sällan funka så att det här har fått nobelpris är ren och skär bullshit. Det som finns i Mexico är vanlig vård fast med mediciner som kanske inte är fullt ut testade men det är inte hokus pokus som det andra skiten
Citera
2019-01-21, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Folk som fyller sin Facebook med selfies har alla någon form av psykisk störning. Tvivlar inte en sekund på att hennes unge är väldigt sjuk, men det är troligen mamman också...

Å andra sidan, vem fan skulle inte tappa fotfästet om ens unge fick cancer.
Citera
2019-01-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är rätt vanligt att folk som kanske inte har så länge att leva går till extrema metoder för att bota sina barn eller sig själv. De metoderna brukar ytterst sällan funka så att det här har fått nobelpris är ren och skär bullshit. Det som finns i Mexico är vanlig vård fast med mediciner som kanske inte är fullt ut testade men det är inte hokus pokus som det andra skiten
Kan du skriva i klartext?
Menar du att Nobelpriset i år inte gick till en ny form av cancerbehandling?
Citera
2019-01-21, 12:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Kan du skriva i klartext?
Menar du att Nobelpriset i år inte gick till en ny form av cancerbehandling?

Jag säger att det där tramset som hon skickar sin dotter på inte är en cancerbehandling. Det som finns i Mexico är cancerbehandling och det som finns på sjukhus i Sverige är cancerbehandling.
Citera
2019-01-21, 12:01
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Är inte helt hundra.

Kan du lite mer detaljerat berätta vad behandlingen går ut på, vad den kostar och vem som utför den?
Eller ingår du i scamen?
Citera
2019-01-21, 12:20
Medlem
l150s avatar
En bekant bekants flickvän hade en hjärntumör.
Familjen skrapade ihop en miljon och skickade tjejen till mexico.
Väl där så sades det "nej men det här går bra, cancern drar sig tillbaka".
Efter en tid Mexico kom hon tillbaka till sverige och fick beskedet av svenska läkare att tumören var mkt större och hon hade några månader kvar att leva.
Hörde det ryktesvägen så kan finnas felaktigheter i historian.
Citera
2019-01-21, 12:35
Medlem
Asklords avatar
Smutsigt av mamman, vidrigt. Gissar på att det inte är ungen som ser fram emot mindfulness och spa..
Folk som var vänliga nog att skänka sina pengar. Ack så naiva. Har dom inget kritiskt tänkande??
Citera
2019-01-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Alltså vad är detta? Dottern ska gå på ”Vitaminterapi”. Låter inte som att det finns några vetenskapliga studier bakom det när det kommer till behandling av cancer..
Behandlingshemmet sysslar med "Holistisk rehabilitering"... Andas lite antroposofi.
Det här säger väl en del om klinikens syn på sakernas tillstånd. Inget som har något vetenskapligt stöd vad jag känner till.
Citat:
En osund livsstil kan medföra att slaggprodukter och gifter lagras i kroppen.

...På Santa Monica Rehabiliteringscenter erbjuds olika metoder för avgiftning och utrensning.

http://www.santamonica.se
Citera
2019-01-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag hade en bekant vars farbrors arbetskamrat sade att han hade en granne som hade ett syskon som odlade potatis i parketten.
Han var invandrare, tror jag.
Fast historien ovan är sann.... Mexico har de senaste åren fått ett rykte om sig vad gäller cancervård och många söker sig dit. Problemet är att det inte finns någon vetenskaplig grund för vare sig själva behandlingarna eller uppföljningen. Ingen vet heller vad det är för "magiska" metoder eftersom de hålls hemliga för resten av världens läkare. Kvacksalveri är nog bara förnamnet på hela skiten.
https://kit.se/2018/03/20/103611/varfor-reser-cancersjuka-svenskar-till-mexiko-for-att-fa-vard/

https://www.lakemedelsvarlden.se/femton-barn-har-fatt-experimentell-cancervard-utomlands/
Citat:
Särskilt stor uppmärksamhet har behandlingar vid ett sjukhus i Monterrey i Mexiko fått. Bland annat har föräldrar till barn med den aggressiva hjärntumören ponsgliom samlat in pengar, i vissa fall upp till flera miljoner kronor, för en experimentell behandling vid sjukhuset.

Ponsgliom är en ytterst aggressiv hjärntumör som drabbar ungefär åtta svenska barn om året. I dag saknas bot. Strålning kan få tumören att krympa tillfälligtvis, men de barn som drabbas överlever sällan längre än två år efter diagnos.

Kliniken i Mexiko och de behandlande läkarna har dock inte redovisat någon vetenskaplig dokumentation kring verksamheten vilket gör det omöjligt att veta exakt vilken behandling som ges. Hittills finns heller inga belägg för att behandlingarna haft någon dokumenterat långsiktig positiv effekt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in