2019-01-20, 23:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har svårt att tro att en kropp kan ligga ute i naturen i början av maj utan att vara sämre däran än Vatchareeyas. I trappan i värnet finns en avsats skyddad från isen där kroppen kan ha legat från försvinnandet fram till början av 20 maj utan att rättsentomologen motsäger det.

Jag delar din uppfattning om Fagro.

Så här står det i den rättsentomologiska yttrandet: "//...Det mest sannolika är att den legat uppemot det maximala antalet 18 dagar och möjligheten att kroppen varit död kortare tid är kopplat till möjligheten att temperaturen i kroppen varit högre än i Sävasta eller att larverna i den lokala populationen utvecklas snabbare än genomsnittligt vid de aktuella temperaturerna. // "

Jag har svårt att tänka mig att en kropp förvarad i ett isfyllt värn håller en högre temperatur än vad aktuell temperaturdata i området genererar, liksom att larvutvecklingen skulle vara snabbare än genomsnittligt.
Så: nä, jag anser inte att värnförvaring av kroppen en längre tid är sannolikt.
Citera
2019-01-20, 23:42
Medlem
Frågan är fortfarande vem hade möjlighet att förvara "delarna" och var och hur förvarades dom. Innan dom portionerades ut. Vem behövde och ville vinn tid? annars får man fråga sig varför stycka? Styckningen har vad jag förstått utfört av två verktygsprofiler, vilka och varför? Händerna är borta. Varför? DNA ja det är möjligt. I många fall brukar huvudet vara borta från torso varför är det inte det i detta fall? Styckningen i detta fall påvisar inte någon indirekt transportstyckning, utan mera att vilseleda utredningsarbetet och få det som att se ut som en sjuk människas verk. Men om det skulle vara en transportstyckning så har det i vart fall inte skett i KJ lägenhet.
Citera
2019-01-20, 23:46
Medlem
Jag har egentligen ingen bestämd uppfattning om skuldfrågan, men...

1. Det stör mig att redan från start var så väl polis som media helt låsta på KJ.

2. Utredningen är generöst beskrivet svag och bristfällig.

3. KJ framstår som helt oförmögen att sköta vardagliga sysslor, allmänt slapp, slarvig och obildad. Ändå är han någon form av kriminell mastermind som genomför allt detta själv utan att lämna några större bevis efter sig?

4. Smusslandet med fynd/undersökningar i ett extra sidomaterial är egentligen väldigt skandalöst. Bara det borde innebära att han släpps ut och en lång rad ansvariga förlorar sina jobb.

Den samlade bilden är att saken hanterats mycket oseriöst. KJ själv är ju i praktiken så dum att han skulle kunna bli islagen vad för dumheter som helst.
Han deltar i en dokumentär som uteslutande går ut på att lägga fram åklagarens rätt ihåliga historia som fakta och vad får han sagt?
Att han ska byta kön!
Att han ens är med på dessa premisser vittnar ju om att det är en fullkomlig idiot vi har att göra med.
Hans framträdande i rätten var ju inte heller speciellt stabilt och logiskt.

Jag är tämligen säker på att en seriös och god granskning av detta fall hade kunnat illustrera enorma brister i vad som påstås kontra vad man faktiskt vet är sant.
Men det kommer aldrig ske.
För KJ själv verkar inte vara så angelägen i sitt eget fall, han har gjort en så slät figur att ingen orkar bry sig och snart släpps han ut.

Som sagt var: Han kanske är skyldig, men utredningen är så dålig att han borde ha friats och att han sitter där han gör beror nog främst på hans personlighet.
Citera
2019-01-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990

1. Det stör mig att redan från start var så väl polis som media helt låsta på KJ.

3. KJ framstår som helt oförmögen att sköta vardagliga sysslor, allmänt slapp, slarvig och obildad. Ändå är han någon form av kriminell mastermind som genomför allt detta själv utan att lämna några större bevis efter sig?

4. Smusslandet med fynd/undersökningar i ett extra sidomaterial är egentligen väldigt skandalöst. Bara det borde innebära att han släpps ut och en lång rad ansvariga förlorar sina jobb.

Den samlade bilden är att saken hanterats mycket oseriöst. KJ själv är ju i praktiken så dum att han skulle kunna bli islagen vad för dumheter som helst.
Han deltar i en dokumentär som uteslutande går ut på att lägga fram åklagarens rätt ihåliga historia som fakta och vad får han sagt?
Att han ska byta kön!
Att han ens är med på dessa premisser vittnar ju om att det är en fullkomlig idiot vi har att göra med.

Jag är tämligen säker på att en seriös och god granskning av detta fall hade kunnat illustrera enorma brister i vad som påstås kontra vad man faktiskt vet är sant.
För KJ själv verkar inte vara så angelägen i sitt eget fall, han har gjort en så slät figur att ingen orkar bry sig och snart släpps han ut.

Som sagt var: Han kanske är skyldig, men utredningen är så dålig att han borde ha friats och att han sitter där han gör beror nog främst på hans personlighet.

klokt skrivet!!
Citera
2019-01-20, 23:53
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det har påståtts och som han blev dömd för att ha transporterat kroppsdelarna till Gula huset och terrängen intill.
Men det finns ingen förklaring på vilket sätt han tog exempelvis torson till fyndplatsen.
Från bilvägen är det 160 meter, på vilket sätt skedde transporten från bilvägen till fyndplatsen ?
Jag påstår att det var omöjligt för KJ att ta den till fyndplatsen, däremot för två personer var det inga problem, som inte var misstänkta och under spaning.
När det gäller KJ togs hans kläder i beslag och kontrollerades för liklukt som inte fanns i hans kläder.

Är faktiskt benägen att delvis hålla med dig här Fagro... det är minst två personer insyltade i det här.

Kommer ni ihåg vittnet som vallades vid fyndplatserna?

Enligt mina källor var vittnet orienterare och befann vid ödehuset den 16 maj vid 18-tiden. Starten gick ungefär vid bommen på väg upp mot Mjösjöfortet. Vittnet iakttog en liten rostig bil inbackad på vägen vid ödehuset med flera svarta sopsäckar i baksätet. Strax efteråt stöter vittnet på en man i skogen ovanför Fyndplatsen med röd, torkad målarfärg på tröjan och en eventuell mobiltelefon i handen. När han inser att han är röjd försvinner han omgående halvt springande ned mot ödehuset. Vittnet fortsätter sedan genom skogen ned mot bommen på skjutbanan och ut på vägen upp mot fortet. Då möter hon nästa man som kommer springandes längs vägen i riktning mot Gammelängsfortet och de möts på bara några meters avstånd. Vittnet upplevde obehag, men gav riktigt bra signalement: ca 25-30 års åldern, ca 175-180 cm långa, grå huvjackor och svarta träningsbyxor.

Det intressanta med det här är att fotokonfrontation/er gjordes tämligen omgående efter att KJ greps och vittnet lyckades INTE peka ut KJ, som under dessa tidpunkter enligt signaleringslistan befinner sig på andra sidan Boden!

Det här mordet är inget hafsverk och hade det varit KJ som utfört det hade det GARANTERAT hittats långt många fler spår än vad som presenterats hittills. Är till 99,9% säker att dom här två herrarna som vittnet iakttog är insyltade på ett eller annat vis.

PS! Boidis12, när ska du svara på frågan?
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Stämmer verkligen det här? Har du källa på ditt påstående. Gärna om du kan redovisa en beslagsförteckning eller annat bevis på att alla militärkläder är borta.
Senast redigerad av cupidfoot 2019-01-21 kl. 00:20.
Citera
2019-01-21, 00:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Är faktiskt benägen att delvis hålla med dig här Fagro... det är minst två personer insyltade i det här.

Kommer ni ihåg vittnet som vallades vid fyndplatserna?

Enligt mina källor var vittnet orienterare och befann vid ödehuset den 16 maj vid 18-tiden. Starten gick ungefär vid bommen på väg upp mot Mjösjöfortet. Vittnet iakttog en liten rostig bil inbackad på vägen vid ödehuset med flera svarta sopsäckar i baksätet. Strax efteråt stöter vittnet på en man i skogen ovanför Fyndplatsen med röd, torkad målarfärg på tröjan och en eventuell mobiltelefon i handen. När han inser att han är röjd försvinner han omgående halvt springande ned mot ödehuset. Vittnet fortsätter sedan genom skogen ned mot bommen på skjutbanan och ut på vägen upp mot fortet. Då möter hon nästa man som kommer springandes längs vägen i riktning mot Gammelängsfortet och de möts på bara några meters avstånd. Vittnet upplevde obehag, men gav riktigt bra signalement: ca 25-30 års åldern, ca 175-180 cm långa, grå huvjackor och svarta träningsbyxor.

Det intressanta med det här är att fotokonfrontation/er gjordes tämligen omgående efter att KJ greps och vittnet lyckades INTE peka ut KJ, som under dessa tidpunkter enligt signaleringslistan befinner sig på andra sidan Boden!

Det här mordet är inget hafsverk och hade det varit KJ som utfört det hade det GARANTERAT hittats långt många fler spår än vad som presenterats hittills. Är till 99,9% säker att dessa två herrar som vittnet såg är insyltade.

PS! Boidis12, när ska du svara på frågan?

Enligt mina källor ?
Sa vittnet att det var två fattiga asylsökande som hon träffade på också kanske ?
Det var ett "annat" vittne som hade noterat att KJ efter mordet använde vanliga kläder .
Innan mordet gick han oftast omkring i "kronkläder" .
Det är inte bara de vittnen som talar för era fantasier som är trovärdiga ...
Beslagsförteckning eller annat bevis på att alla militärkläder är borta ?
Hur ska man kunna beslagta kläder som är borta ?
Senast redigerad av boidis12 2019-01-21 kl. 00:23.
Citera
2019-01-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Enligt mina källor ?
Sa vittnet att det var två fattiga asylsökande som hon träffade på också kanske ?
Det var ett "annat" vittne som hade noterat att KJ efter mordet använde vanliga kläder .
Innan mordet gick han oftast omkring i "kronkläder" .
Det är inte bara de vittnen som talar för era fantasier som är trovärdiga ...
Beslagsförteckning eller annat bevis på att alla militärkläder är borta ?
Hur ska man kunna beslagta kläder som är borta ?
Biodis 12

Få höra din teori nu Boidis 12.
Citera
2019-01-21, 00:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Biodis 12

Få höra din teori nu Boidis 12.

Grannen007

KJ/KIM är den som mördade och styckade VB .
Hur lyder din teori om vad som hände Grannen007 ?
Har du också noterat mystiska typer i skogen med luvtröja .
Antagligen rabblandes på utrikiska då också kan man förmoda .
Citera
2019-01-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Grannen007

KJ/KIM är den som mördade och styckade VB .
Hur lyder din teori om vad som hände Grannen007 ?
Har du också noterat mystiska typer i skogen med luvtröja .
Antagligen rabblandes på utrikiska då också kan man förmoda .

Du lutar dig mot domen. Men har du en teori hur det gått till, händelse förloppet? har du någon tanke? ja jag kommer presentera min teori. Men den kommer inte publiceras här först.
Citera
2019-01-21, 00:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990

Att han ska byta kön!

Jo , det där har vi ju hört till leda från "andra" om och om igen .
Om KJ/KIM hade varit en mastermind hade han väl knappast åkt dit ?
Vem skulle ha slagit i KJ/KIM dumheter , och vad innehöll dessa dumheter .
Seriös granskning ? Är det det som ni som försvarar KJ/KIM sysslar med ?
Kanske en grävande journalist vore en lösning ? Dessa verkar ju kunna luska ut det mesta .
Åtminstone om man ska tro vissa av KJ/KIM:s försvarare i tråden .
Skulle KJ/KIM ha friats trots att han kanske är skyldig menar du ?
Citera
2019-01-21, 00:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Du lutar dig mot domen. Men har du en teori hur det gått till, händelse förloppet? har du någon tanke? ja jag kommer presentera min teori. Men den kommer inte publiceras här först.

Vad jag tror spelar absolut ingen roll i fallet med mordet på VB .
Jag konstaterar att det mesta talar för att KJ/KIM är den skyldige .
Och jag litar till skillnad på vissa andra att ingen auktoritet har bestämt
att man ska sätta dit byfånen KJ/KIM på politiska grunder .
Låt mig gissa , den kommer att presenteras i bokform ?
Citera
2019-01-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Var det mig du kallade"desperat"?
Ditt trams blir inte sannare för att du tjatar. Tyvärr. Som sagt: om så vore fallet skulle KJ varit fri för länge sen.

Sluta göra bort dig nu om saker du inte begriper. Kontakta en rättsmedicinare.
Torson har inte legat i 14 dagar i ett kylrum. Punkt slut.
Du som gillar experiment och säkert jagar med din asiatiska vildhund: ta ett vildsvin eller dyl och dra upp till Boden. Lägg den i två veckor i ett isfyllt värn, sen kollar du hur mycket larver som läggs och hur dom utvecklas. Ta ett annat vildsvin och dumpa i skogen. Återkom med resultatet. Lycka till!

Så vitt jag mins hade inga djur tuggat på torson, rävar grävlingar råttor fåglar
brukar hitta kadaver ganska fort.
Det talar för att torson inte legat ute i 14 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in