Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Hade du blivit lyckligare om polisen hade berättat i detalj vems händer som höll för munnen, respektive tryckte till runt halsen på flickorna? Det finns ingen anledning att precisera detta. Jag hoppas att inte ens de anhöriga känner till alla detaljer. Det vore outhärdligt att bära. Ni är några få som måste få detta skrivet på er långa Krösamaja-näsa. Men det kommer inte att ske. Det gör att jag ler för mig själv och mår ganska gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Polisen hade ju bara behövt konstatera att de finns forensiska bevis för att båda föräldrarna deltog i själva mördandet av barnen.
Därmed är det dubbla gärningsmannaskap klarlagt utan att man heller behöver gå in på vem som gjort vad.
Men detta kunde inte polisen göra - sannolikt för att de forensiska analyserna från mordplatsen inte visar på två mördare. För att kunna misstänka två gärningsmän som planerat detta, behövdes därför analyser av brev och digitala data.
Kan du åtminstone försöka läsa tidigare inlägg innan du pådyvlar en annan postare en åsikt.
Man kunde från polisen med lätthet påtalat att forenska spår i villan och på mordoffren visar på två gärningsmän. Därmed hade frågan om två barnamördare varit utagerad.
Inga tveksamheter, inga handstilsanalyser behövs, inga beskyllningar mellan släkterna.
Enkelt och glasklart.
Det kunde uppenbarligen inte polisen. Samtidigt är det enormt svårt att begå stryp/kvävningsmord på vakna 11 och 14 åringar utan att efterlämna ett enda spår eller erhålla ett enda klösmärke - särskilt som man inte ens kanske vill dölja vad man gjort.
Hade det funnits två handgripliga mördare hade utredningen visat det - och polisen uppgett det.
Utan att behöva gå in på vem som gjort vad eller grotta ner sig i analyser av underskrifter.