2019-01-18, 14:24
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
William Barr, av Trump nominerad som ny justitieminister för att efterträda Sessions, verkar av allt att döma vara Kavanaugh 2.0; korrupt och tillhörande Deep State.

Jag kan inte identifiera någon taktisk fördel att vid det här läget tillsätta en ny Mueller/Rosenstein. Håller tummarna för att Barr inte blir bekräftad. Lite surt är även att Sessions, en människa som jag bara kan beskriva som mycket godhjärtad, inte längre är kvar.

Individer i trumpadministrationen som jag anser inte vara patrioter är (med reservation för att jag troligtvis kommer glömma en del):
Mike Pence (Vicepresident)
Steven Mnuchin (Finansminister)
Robert Mueller (Utredare, Justitiedepartementet. Tidigare FBI-direktör)
Rod Rosenstein (Biträdande Justitieminister.
Paul Manafort (fd kampanjledare för Trump)
James "Jim" Mattis (fd försvarsminister)
Lindsey Graham (Senator)
Brett Kavanaugh (Domare i Högsta Domstolen)
John Bolton (Nationell säkerhetsrådgivare)

Individer med suspekt bakgrund:
Mike Pompeo (Utrikesminister, fd CIA direktör)
Gina Haspel (CIA direktör)
Varför är Brett Kavanaugh inte patriot? Trump nominerade ju honom. Dessutom fick Kavanaugh utstå falska våldtäktsanklagelser och häxjakt i media vilket enligt mig borde vara ett tecken på att han var ett hot mot etablissemanget.
Citera
2019-01-18, 14:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Varför är Brett Kavanaugh inte patriot? Trump nominerade ju honom. Dessutom fick Kavanaugh utstå falska våldtäktsanklagelser och häxjakt i media vilket enligt mig borde vara ett tecken på att han var ett hot mot etablissemanget.
Men för fan, tRump är ju inte patriot! Så mycket av vad han gör för att demontera västs inflytande i världen är ju som om det var på ren beställning av ett revanschsuget Ryssland som vill återupprätta storheten från fornstora dagar -- där institutioner som t ex NATO och EU står i vägen. Det är *Rysslands* storhet som intresserar Putin, inte alt-right, inte någon invandringsfråga i något annat land, inte någon fånig, dyr och ineffektiv mur mot Mexico, inte GOP, och inte tRump -- i sig.

Men som *medel* för att försvaga väst agerar Putin smart med sina trollarméer etc.

QAnon är bara en del av detta.

Alla Q-följare och Q-påhejare och en STOR andel av tRump-fans och alt-right kan bara betraktas som Putins nyttiga idioter.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-01-18 kl. 14:43.
Citera
2019-01-18, 15:45
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Kavanaugh har en historik av att döma mot konstitutionen, försvara korruption och samröre med Deep State (främst Bush).
Citera
2019-01-18, 16:36
Medlem
Citat:
Kavanaugh har en historik av att döma mot konstitutionen, försvara korruption och samröre med Deep State (främst Bush).
Och varför nominerade Trump honom i så fall? Om nu Q och Trump har allt under kontroll?
Citera
2019-01-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men för fan, tRump är ju inte patriot! Så mycket av vad han gör för att demontera västs inflytande i världen är ju som om det var på ren beställning av ett revanschsuget Ryssland som vill återupprätta storheten från fornstora dagar -- där institutioner som t ex NATO och EU står i vägen. Det är *Rysslands* storhet som intresserar Putin, inte alt-right, inte någon invandringsfråga i något annat land, inte någon fånig, dyr och ineffektiv mur mot Mexico, inte GOP, och inte tRump -- i sig.

Men som *medel* för att försvaga väst agerar Putin smart med sina trollarméer etc.

QAnon är bara en del av detta.

Alla Q-följare och Q-påhejare och en STOR andel av tRump-fans och alt-right kan bara betraktas som Putins nyttiga idioter.
Jag tycker väst är tillräckligt duktiga på att förstöra sig självt med hjälp av massiv invandring. Och det kan vi inte tacka "tRump" för direkt.
Citera
2019-01-18, 17:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tycker väst är tillräckligt duktiga på att förstöra sig självt med hjälp av massiv invandring. Och det kan vi inte tacka "tRump" för direkt.

2016 tog USA emot 94.800 flyktingar.
2017 tog USA emot 29.022 flyktingar.
2018 och framåt har Trump satt ett maxtak på 45.000 flyktingar (det lägsta taket sedan 1980) mot t.ex Reagan som tog emot över 215.000 nåt år.

Så lite kan vi nog ”tacka” tRump också..
Citera
2019-01-18, 19:31
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Och varför nominerade Trump honom i så fall? Om nu Q och Trump har allt under kontroll?
Jag tar inte för givet att dom har allt under kontroll. Jag är kritisk till delar av planen och dess utförande och tycker inte att allt är under kontroll.

Varför Trump nominerade Kavanaugh har jag skrivit om flera gånger. Jag har argumenterat för att det i planen ingick att Kavanaugh inte skulle bli vald. Nu blev han det genom Deep State Mike Pence's utslagsröst, om det var enligt plan eller ej vet jag inte.
Citera
2019-01-19, 18:20
Medlem
Citat:
Jag tar inte för givet att dom har allt under kontroll. Jag är kritisk till delar av planen och dess utförande och tycker inte att allt är under kontroll.

Varför Trump nominerade Kavanaugh har jag skrivit om flera gånger. Jag har argumenterat för att det i planen ingick att Kavanaugh inte skulle bli vald. Nu blev han det genom Deep State Mike Pence's utslagsröst, om det var enligt plan eller ej vet jag inte.

Varför nominerar man någon som man inte vill ska bli vald? Vad skulle poängen vara med det? Varför tolererar Trump en företrädare för Deep State som viceminister? Så många frågor. Varför är inte Clinton o Obama instängda på Guantanamo ännu? Nu har det gått ett par år o inte ett skit har hänt i den frågan, de uttalar sig i media hur de vill utan repressalier, va fan, nu får ju Trump sätta fart snart, han har ju mindre än två år på sig.
Citera
2019-01-19, 18:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Så låt mig se om jag hänger med (inte helt lätt).
Trump nominerar någon som han inte vill ha vald.
Så försöken att stoppa Kavanaugh med anklagelserna om sexuella övergrepp bör således ha kommit från Q/Trump-lägret. CCN och Demokraterna kämpade för att stoppa Kavanaugh så de är egentligen Q-supporters. Republikanera som kämpade för att få honom vald är Deepstate. *förvirrad*
Citera
2019-01-19, 20:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu ger jag Q en absolut sista chans, klockan 16:00 amerikansk lokaltid ska Trump hålla ett tal, om det inte bekräftar Q på något sätt så sätter jag det som den sista spiken i kistan för min del.

Jag må ha varit skeptisk men jag har alltid varit öppen för att det finns en minimal chans till sanning på något plan, men nu har det gått så pass länge att om det inte bekräftas nu så vet åtminstone jag till 99,999999% att Q är en bluff och Trump är inte på folkets sida.
Citera
2019-01-20, 00:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu har vi fått det bekräftat, Trump och Q har absolut ingenting kopplat till varandra, Trumps tal handlade enbart om ett dåligt försök till att inte backa från sitt krav om muren och absolut ingenting annat.

Det är i mina ögon nu åtminstone bekräftat att Q är helt fejk och att Trump inte är på det amerikanska folkets sida.
Citera
2019-01-20, 07:45
Medlem
Det flyger runt ganska många teorier om det mesta,
Trump är Deep State.
Trump är köpt av Ryssland/Putin.
Ryssland/Putin har komprometterande information om Trump, Trump måste göra som dom vill.
Q är en larp utfört i någons mammas källare.
Q är en Deep State operation.
Q är en psyops (negativ sådan, vi blir lurade).

Har jag glömt något?

Sammantaget för ovan är ju att,
Det Trump gör är negativt.
Det Q säger är aldrig sant.

Så vad har egentligen hänt,
-Trump försöker infria sitt löfte om en border wall, positivt tycker jag att som president försöka värna om sitt lands integritet.
-på Bush begravning var det ganska tydligt att Trump inte är på talking terms med Obamas, Clintons, Bush et.al. och dom är väl i högsta grad del i det vi populärt refererar till som "Deep State"?
-Trump har rensat ut FBI och DOJ, lite oklart om det rensats i CIA, han revokade väl en del security clearances?
-Trump vill ha bättre trade deals för USA.
-Trump vill betala mindre för NATO, FN och andra internationella åtaganden.
-Trump vill dra ned på krigandet, ut ur Syrien var väl det senaste.
-R gjorde ett bra val och behöll majoriteten i senaten.
-Trump sätter ned foten mot Kina som piratkopierar och fular sig allt dom kan.

Jag tycker ovan är genomgående positivt.

Hade Trump gjort sig skyldig till brott mot riket genom att vara kompanjon med Putin så hade nog Mueller vid det här laget antingen lagfört honom eller läckt information. Det ser inte ut att hända.

Vad är Q, sannolikt en psyops i syfte att stödja Trump. Jag tycker den får anses lyckad.
Vad den nog inte är, spindeln i nätet som styr allt.
Nu har han varit igång lite längre än ett år och Q, WWG1WGA, Trust the Plan, osv. syns lite överallt, gula västar tex. Gula västarna drar medlemmar från höger och vänster mot den styrande eliten, en colour revolution fast i Europa. Q kan ju alltid elda på den rörelsen om han/dom vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in