2019-01-19, 16:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mår du bättre nu när du fått vräka av dig lite?

Bara begrip att prostituerade inte är en sexuell konkurrans för vanliga kvinnor. Män gifter inte sig med prostituerade och skaffar inte barn med dem heller. De flesta respektabla män hittar sig en vanlig kvinna och har inga bekymmer med de uppoffringar man gör i en relation från båda håll. Således utgör inte prostituerade något hot mot kvinnan eftersom gemene kvinna ändå inte är intresserad av att enbart ha sex med mannen och sedan dra.
Förstår du?

Du verkar faktiskt vara en loser. Om du hade varit denna framgångsrika man du påstår finns det inte en chans i helvetet att du suttit här och gaggat om samma sak som ett broken record. Du hade heller inte sprungit på horhus stup i kvarten, och försökt få andra män att göra likadant.
Om du är en miserabel person tycker jag egentligen synd om dig, men din loser-attityd blandat med nåt påklistrat översitteri blir bara backfire.

Älskling, nu blev du känslomässig...

Sexköp sker ganska sällan för egen del, däremot argumenterar jag för en avkriminalisering, eftersom sexköpslagen sannolikt är den värsta och mest totalitära lagen i lagboken.

Stumpan, jag tjänar minst 2-3 gånger så mycket som du. Varför ska jag käka på McDonalds när jag kan äta på fin restaurang? Rent sexuellt alltså. Har du hört talas om upplevelseindustrin? Sexköp är en del av denna. En del hoppar fallskärm, andra knullar 10-poängare närhelst de önskar.
Citera
2019-01-19, 17:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Älskling, nu blev du känslomässig...

Sexköp sker ganska sällan för egen del, däremot argumenterar jag för en avkriminalisering, eftersom sexköpslagen sannolikt är den värsta och mest totalitära lagen i lagboken.

Stumpan, jag tjänar minst 2-3 gånger så mycket som du. Varför ska jag käka på McDonalds när jag kan äta på fin restaurang? Rent sexuellt alltså. Har du hört talas om upplevelseindustrin? Sexköp är en del av denna. En del hoppar fallskärm, andra knullar 10-poängare närhelst de önskar.

Det intressanta här är att du tror att du på något sätt förolämpar mig när du anspelar på att jag skulle vara känslomässig. Som att det skulle vara någonting negativt att man är i kontakt med sina känslor. Tycker det är väldigt märkligt att använda det som nån sorts universell förlämpning som det görs här på forumet. Nog om det.

Att du argumenterar för en avkriminalisering ha inte undgått nån. Hur den argumentationen sedan står sig är en annan femma. Om du inte hade en så uppenbart svinig inställning till kvinnor överlag så hade man kanske kunnat ta dina argument på lite större allvar.

Att du tjänar mer än mig rör mig inte heller i ryggen. Pengar upp till en viss nivå är betydelsefullt, sedan spelar det mindre roll. Jag värdesätter annat i livet, bland annat ett rikt känsloliv, apropå ovanstående kommentar.

Håll du till godo med "upplevelseindustrin" oavsett vad du nu väljer att nyttja i den. Tomheten efteråt /självföraktet av att betala någon för att ha sex med mig hade jag inte lagt mina pengar på även om jag hade haft ett enormt överflöd.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-01-19 kl. 17:24.
Citera
2019-01-19, 18:19
Medlem
Citat:

Håll du till godo med "upplevelseindustrin" oavsett vad du nu väljer att nyttja i den. Tomheten efteråt /självföraktet av att betala någon för att ha sex med mig hade jag inte lagt mina pengar på även om jag hade haft ett enormt överflöd.
Tanken av att ligga med en manlig 10 poängare som kvinna, är den lockande? Nu är du ju kvinna och i egenskap av det så är det ju egentligen inga större bekymmer att hitta en snygg sexpartner, men hur svårt är det att på egen hand hitta en villig manlig 10a med normalt utseende som kvinna?

Hade du kunnat betala pengar för att ligga med den snyggaste killen i hela Sverige?
Citera
2019-01-19, 18:38
Medlem
De förlorar monopolet på fittans värde..
Reglera prostitution precis som allt annat så blir de inga problem.
Om det skulle varit lagligt en längre tid så skulle arbetarna bara få bättre o bättre villkor. samt ha ett fackförbund som inriktar sig på deras frågor/krav.
Då kan ni tjejer göra karriär och leva som kungar!
Citera
2019-01-19, 18:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Tanken av att ligga med en manlig 10 poängare som kvinna, är den lockande? Nu är du ju kvinna och i egenskap av det så är det ju egentligen inga större bekymmer att hitta en snygg sexpartner, men hur svårt är det att på egen hand hitta en villig manlig 10a med normalt utseende som kvinna?

Hade du kunnat betala pengar för att ligga med den snyggaste killen i hela Sverige?

Nej, varför i hela fridens namn skulle jag betala för det?
Skulle inte falla mig in. Inte ens säkert han är bra i sängen eller passar mig och hur jag föredrar det.

Nu verkar utseendefixeringen vara brutalt mycket större för dig och WW här än vad den är för mig. Jag går liksom inte omkring och tänker i numrering av män. Helheten är vad som räknas, personlighet och intellekt är precis lika viktigt för helhetsbilden.
Citera
2019-01-19, 18:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlafil
De förlorar monopolet på fittans värde..
Reglera prostitution precis som allt annat så blir de inga problem.
Om det skulle varit lagligt en längre tid så skulle arbetarna bara få bättre o bättre villkor. samt ha ett fackförbund som inriktar sig på deras frågor/krav.
Då kan ni tjejer göra karriär och leva som kungar!
Blablabla. Kom med nånting nytt.
Kan iofs hålla med om att hårt reglerad verksamhet kan fungera. Dock tror jag inte att särskilt många svenska tjejer hade jobbat där eftersom det finns andra valmöjligheter.
Däremot fattiga kvinnor från öststaterna, och då kanske inte verksamheten är så trevlig och samvetsfri längre?
Citera
2019-01-19, 18:54
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
För att svara på ts fråga: för att du kan ta dej en titt på de tjänster som erbjuds borta på Norra sorgenfris mest ljusskygga platser kvällstid, i Malmö. Östeuropeiska tjejer som ser djupt olyckliga/ nerdrogade ur i korviga tigermönstrade tajta kjolar, vingliga stiletter och livströtta ögon. Unga kvinnor som säkert var tvungna att bli vuxna alltförtidigt. Utnyttjade till max. Tror du att de är lyckliga? Vill du gynna en industri där man handlar med människokroppar? Är det överhuvudtaget skönt att ha sex med någon som är så illa däran psykiskt? Jag kan fatta tjusningen att köpa tjänster av nån svensk tjej som drygar ut ekonomistudierna med sexförsäljning då och då, och även om jag inte tror att de mår tipptopp direkt heller så ja, gör det då.
Men att besöka dessa unga tjejer på gatorna vars liv tagits ifrån dem... ja tycker bara att det är så jävla omoraliskt.
Citera
2019-01-19, 18:57
Medlem
Citat:
Kan iofs hålla med om att hårt reglerad verksamhet kan fungera. Dock tror jag inte att särskilt många svenska tjejer hade jobbat där eftersom det finns andra valmöjligheter.
Däremot fattiga kvinnor från öststaterna, och då kanske inte verksamheten är så trevlig och samvetsfri längre?

Det finns många svenskar som säljer sig över Internet, då de är rädda för att träffa Lasse 42 IRL. borde inte det räknad som prostitution? Eller är det helt okej då de filmar hela akten?
Hade prostitution varit lagligt hade nog många svenskar sökt sig dit, precis som nu men det sker över Internet.
Svensken är rädd för att bryta lagen och eftersom staten har tryckt i oss att : allt som är olagligt är farligt. Många gör detta endå för att dom drivs av människans största kraft: kåthet
Citera
2019-01-19, 19:06
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det finns många svenskar som säljer sig över Internet, då de är rädda för att träffa Lasse 42 IRL. borde inte det räknad som prostitution? Eller är det helt okej då de filmar hela akten?
Hade prostitution varit lagligt hade nog många svenskar sökt sig dit, precis som nu men det sker över Internet.
Svensken är rädd för att bryta lagen och eftersom staten har tryckt i oss att : allt som är olagligt är farligt. Många gör detta endå för att dom drivs av människans största kraft: kåthet
Det handlar i praktiken om omkring 200-250 kvinnor enligt NMT (Nationellt Metodstöd mot prostitution och människohandel): https://www.nmtsverige.se/faq/hur-manga-och-vilka-saljer-sexuella-tjanster-i-sverige

Det finns säkerligen ett större mörkertal (såklart) men att måla upp det här som en stor industri eller att många kvinnor prostituerar sig, ger en ganska missvisande bild.
Citera
2019-01-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Det handlar i praktiken om omkring 200-250 kvinnor enligt NMT (Nationellt Metodstöd mot prostitution och människohandel): https://www.nmtsverige.se/faq/hur-manga-och-vilka-saljer-sexuella-tjanster-i-sverige

Det finns säkerligen ett större mörkertal (såklart) men att måla upp det här som en stor industri eller att många kvinnor prostituerar sig, ger en ganska missvisande bild.

Klart det kan bli en stor industri. Sex säljer och det vet vi alla.. 200-250personer som är i kontakt med NMT plus alla mörkertal.
Och då räknar vi inte med alla "cam-horor" som kan tänka sig lite kuk för betalt.
Så ett ställe med 10anställda i 20-25 olika städer, du tror inte pengarna rullar in ?
Jag tror många hade öppnat bordell precis som många öppnade flyktingboende när det var "inne"
Pengar pratar det kan ingen förneka!
Citera
2019-01-19, 20:03
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Klart det kan bli en stor industri. Sex säljer och det vet vi alla.. 200-250personer som är i kontakt med NMT plus alla mörkertal.
Och då räknar vi inte med alla "cam-horor" som kan tänka sig lite kuk för betalt.
Så ett ställe med 10anställda i 20-25 olika städer, du tror inte pengarna rullar in ?
Jag tror många hade öppnat bordell precis som många öppnade flyktingboende när det var "inne"
Pengar pratar det kan ingen förneka!
I pengar räknat omsätter det nog sin beskärda del men industrin involverar inte så många här i Sverige - jämfört med vad man kan tro.

Eskortannonser och dylikt är dock besvärligt att överblicka. I praktiken handlar det om säker 5 gånger fler kvinnor (som hamnar i mörkertal).
Citera
2019-01-19, 20:07
Avslutad
Citat:

Tycker lagen om sexköp i Sverige är OK, dock vet jag inte om prioritering av detta är viktigt och lägga resurser på, om det inte rör sig om trafficking av utländska tjejer.
Det som många män, som förespråkar fri laglig prostitution inte tänkt över; skulle de själv tycka det OK, att syrran, morsan eller sin egen fru, skulle göra 'karriär' inom sexbranchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in