2019-01-19, 15:04
Medlem
Tryckkokarens avatar
Nyheten har försvunnit från de större tidningarna.

Tippar på självmord.
Citera
2019-01-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Tippar på självmord.
Hallå! Någon som finns här borde ju ha input, känna, vara släkt med, pappa till, pippat med offren...?
Citera
2019-01-19, 15:13
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedyandgreedy
Moderna bilar släpper ut väldigt lite kolmonoxid så jag tror inte på att det kan orsakat deras död.
Idiotisk kommentar. Nejdu, moderna bilar släpper ut 100% giftiga/dödliga avgaser.
Jeeez...
Citera
2019-01-19, 15:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Idiotisk kommentar. Nejdu, moderna bilar släpper ut 100% giftiga/dödliga avgaser.
Jeeez...

Stämmer väl visserligen att CO-halten är betydligt lägre på moderna bilar. Det märker man inte ju inte minst på protokollet från bilprovningen. Brukar stå 0.0% numera. När jag besiktigade en gammal tvåförgasarbil förr i tiden var det alltid ett himla problem att få ned halten till maximalt godkända 4,5%. Vill minnas att jag ibland hade 7-8%, eftersom choken läckte in en massa extra bränsle. Man brukar även känna det på doften när man hamnar bakom någon gammal orenad bil.

Jag tror inte de blivit CO-förgiftade från bilen. I så fall har de haft någon gasolvärmare eller något inne i bilen. Tror heller inte de frusit ihjäl i bilen om de inte legat nakna där inne. Fryser man brukar man vakna och har de sovit i bilen har de antagligen legat i sovsäckar. Frågan är ju om de ens dött i bilen, eller om de blivit placerade där. Väldigt tyst i pressen och från polisen.
Citera
2019-01-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Tippar på självmord.

Tippar på att utredning pågår för fullt.
När den misstänkte är gripen och brottsplats funnen så får nog allmänheten mer info.
Citera
2019-01-19, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I Japan är det vanligt att man bränner lite grillkol inne i en bil, för att begå självmord. Kan kanske vara något sådant?
Citera
2019-01-19, 16:07
Medlem
Jag kan ha missat ngn info I tråden, men det finns ju några saker man undrar...

Var fordonet stulet från kund eller uthyrare?
Det borde vara stulet, eftersom polisen troligen hade kunnat identifiera kvinnan om hon hade hyrt bilen I sitt namn. Om ngn annan hyrt fordonet hade de haft en misstänkt, åtminstone inledningsvis, innan misstanke kunnat avfärdas.

Om fordonet stals från uthyraren, eller var uthyrt t en kund (som inte anmält fordonet stulet) bör det finnas kameraövervakning både utomhus och inomhus, som kan styrka vem som hyrt fordonet, även om det hyrts med falskt id. Stals det från kund finns nog ingen kameraövervakning dessvärre.

Visste föraren ens att det fanns två personer bak i bilen? Och var de I så fall levande när de hamnade där? Har ngn plockat upp offren efter en bilolycka och gömt dem där, levande eller döda, till dess polisen fann dem där avlidna?

Kan de ha blivit instängda I bilen av misstag, eller bortglömda därinne av ngn anledning?

Finns GPS I den här typen av bil? Och I så fall, loggar den var föraren kan ha kört? Finns spår efter olyckor längs den vägen?

Ngn skrev att poliser på plats verkade intresserade av fronten och baksidan av bilen. Kanske finns spår av en olycka på endera sidan. Kan kropparnas skick ha fått polisen att direkt undersöka ev skador på bilen?

Hoppas det finns några sorts fotspår sparade, I frusen snömodd eller hårt packad snö t ex. Har det varit töväder där sedan I onsdags?
Citera
2019-01-19, 16:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empan7-9
Tippar på att utredning pågår för fullt.
När den misstänkte är gripen och brottsplats funnen så får nog allmänheten mer info.
Du förutsätter att det är ett brott som begåtts?
Hade så varit fallet så hade det varit betydligt mer massmedial uppmärksamhet.
Citera
2019-01-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Jeeez...
Du är idioten som inte kan lagkraven som reglerar kolmonoxidutsläppen - men lycka till att gasa ihjäl dig själv med en modern bil!
Citera
2019-01-19, 16:39
Medlem
– De är två personer som har avlidit under oklara förhållanden och polisen har inlett en förundersökning om mord. Mer än så kan jag inte säga för närvarande, säger Ola Österling på polisen ledningscentral till Mitt i på lördagsförmiddagen.

Enligt honom är de dödas identitet, ”från polisens håll”, inte fastställd. Därmed är heller inte anhöriga underrättade.

https://mitti.se/nyheter/flatenbadet-inte-identifierade/?omrade=hela-stockholm

Från polisens håll? Hur menar de? Att polisen vet vilka personer det rör sig om men att det helt enkelt inte blivit fastställt så som det bör ännu?

Varför i så fall tänker jag? Är personerna som hittades oigenkännliga av någon anledning? Eller har de kanske inte ett svenskt medborgarskap så att fastställandet av identitet tar längre tid än väntat av den orsaken?
Citera
2019-01-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
– De är två personer som har avlidit under oklara förhållanden och polisen har inlett en förundersökning om mord. Mer än så kan jag inte säga för närvarande, säger Ola Österling på polisen ledningscentral till Mitt i på lördagsförmiddagen.

Enligt honom är de dödas identitet, ”från polisens håll”, inte fastställd. Därmed är heller inte anhöriga underrättade.

https://mitti.se/nyheter/flatenbadet-inte-identifierade/?omrade=hela-stockholm

Från polisens håll? Hur menar de? Att polisen vet vilka personer det rör sig om men att det helt enkelt inte blivit fastställt så som det bör ännu?

Varför i så fall tänker jag? Är personerna som hittades oigenkännliga av någon anledning? Eller har de kanske inte ett svenskt medborgarskap så att fastställandet av identitet tar längre tid än väntat av den orsaken?

Men samtidigt skrev dem ju att kvinnan och barnet anmäldes försvunna i onsdags så de borde veta vem det är!
Citera
2019-01-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedyandgreedy
Du är idioten som inte kan lagkraven som reglerar kolmonoxidutsläppen - men lycka till att gasa ihjäl dig själv med en modern bil!

I bilar med katalysator är det nog näst intill omöjligt att gasa ihjäl sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in