2019-01-19, 11:52
Medlem
Om två lika meriterade personer får chansen att bli minister i Löfvens kommande regering ska den som inte heter Mona Sahlin få jobbet. Det ska räknas som ett plus att ha en annan fifflarbakgrund än den Sahlinska.
Citera
2019-01-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nja. Köper in JA. Men sen bränner man böckerna. Hon blev ett sänke och ett åtlöje för partiet.
Har det gått så långt ?
Citera
2019-01-19, 12:40
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Har det gått så långt ?

Sossarna har liksom andra partier en svans av olämpliga element som ställer till det för dom. Inte bara SD.
Dom har börjat med ta upp "anamnes" på de som skall gå vidare i partihierarkin. Kollar: Straffade, skulder, olagligheter som inte lett till åtal, missbruk, psykiska problem och problem av sexuell natur.

Vad gäller Mona så var det före personkontrollerna tid. Hon är nog ganska unik genom att fastna på alla nämnda punkterna. Nja. Missbruk av alkohol eller annat stoff? Svårt att hitta något hon inte faller igenom på. Har misskött ALLT. Jobb, förhållanden, ekonomi, politik, ansvar.
Och på toppen av allt känner hon sig tydligen orättvist behandlad och vill ha upprättelse.
Då är det bara att lägga till i listan: total omdömeslöshet.

Tillsammans gör detta att man måste närma sig någon sorts psykiatrisk psykopatologisk diagnos.

Vilken?
Psykopati?
Wiki: Psykopaten är väl medveten om att föra sig rätt, vara trevlig och att ge ett gott intryck – det ingår i störningen. Uppförandet kan dock vara teatraliskt eller tillgjort, personen kan uttrycka uppfattningar om sin egen förträfflighet, simulera känslor som anses passande, allt i syfte att manipulera för att uppnå bestämda personliga målsättningar. En person med psykopatisk störning har som regel svårt att förstå nyansskillnader i känslor, till exempel skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek. I kombination med detta har psykopater ofta drag av impulskontrollstörningar samt saknar tålamod; de söker sig till äventyr och beter sig ansvarslös

Lägg till charm. Så har du en bild av MONA
Citera
2019-01-19, 13:07
Medlem
Citat:
Sossarna har liksom andra partier en svans av olämpliga element som ställer till det för dom....
Ok jag förstår men just därför kanske "Rörelsen" tycker det är
bra att stödja boken (självbiografier brukar ges ut efter avslutad karriär)
för att markera att Mona Sahlin är ett avslutat kapitel ?
Citera
2019-01-19, 13:15
Medlem
Citat:
...
Tycker du inte alls lyckas med din analys.
Problem av sexuell natur?! Detta förstår jag inte alls.
Psykopat?! Låter inte rimligt i mina öron.
Om man ska diagnosticera M.S. så tror jag att hon var för normalbegåvad (alternativt lätt underbegåvad), lättmanipulerad, hade lätt att bli fartblind, hade svårt med att behålla fokus, hade svårt med att planera, strukturera, ordna, hålla sig till lagar, regler, mallar och så vidare.
Låter betydligt mer som ADD, ADHD eller DAMP, kanske till och med Asperger i mina öron.
Citera
2019-01-19, 13:54
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Om man ska diagnosticera M.S. så tror jag att hon var för normalbegåvad (alternativt lätt underbegåvad), lättmanipulerad, hade lätt att bli fartblind, hade svårt med att behålla fokus, hade svårt med att planera, strukturera, ordna, hålla sig till lagar, regler, mallar och så vidare.
Låter betydligt mer som ADD, ADHD eller DAMP, kanske till och med Asperger i mina öron.

Men visst måste det vara nåt fel på en människa som aldrig någonsin lär sig av sina misstag? Hur många gånger har hon strulat och åkt fast och aldrig är det hennes eget fel? Hennes slarviga livsstil och lögnaktighet pekar mot en antisocial personlighets-störning men hon uppfyller inte alla kriterier där heller. Asperger tror jag mindre på eftersom hon ljuger som en häst. Autistiska ljuger dåligt oftast.
Senast redigerad av Crime-boy2 2019-01-19 kl. 13:57.
Citera
2019-01-19, 13:54
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Den kommer nog sälja väldigt bra då det finns ett väldigt stort intresse kring Mona Sahlin
Finns det något som helst intresse?
Citera
2019-01-19, 14:28
Medlem
2335 finns här på flachan
Citera
2019-01-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men visst måste det vara nåt fel på en människa som aldrig någonsin lär sig av sina misstag?
Ställer mig själv samma fråga. Dock ingen psykiatriexpert. Möjligt att hon kan ha en personlighetsstörning men antisocial låter mer som om hon hade gått omkring och utövat hot eller våld mot sin omgivning vilket känns helt fel. Men det kanske finns andra dimensioner inom begreppet som passar bättre. En narcissist charmar sin omgivning, kan man väl inte säga att hon gjorde annat än att hon sade saker som var väldigt enkla att förstår sig på samt var väldigt politiskt korrekta. En narcissist tror jag också har stor koll på sina lögner och är betydligt bättre att vara taktiskt. Känns inte som Mona direkt enligt mig i alla fall. Nej enormt svårt med att planera, hålla tider, läsa igenom och förstå material, lätt att manipulera, någon som har svårt att stå emot impulser eller skjuter upp saker på framtiden. Lat, slarvig, fartblind. Vet inte vilken diagnos som passar bäst.
Citera
2019-01-19, 15:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage

Du är är inte nöjd med min försök att diagnostisera Mona.
Nej, problem av sexuell natur förstår du inte. Överens med dig; inget jag heller ser! (Satte frågetecken för det.)
Men annars om man jämför del efter del i wikis def. på psykopati så matchar nästan allt.

Du föreslår mer neurologiska handikapp. Nej, där känner jag inte igen henne. Hon fungerar för bra i interrelationer, smidig, lyssnande. Kan följa social spelregler, men bryr sig inte om att göra det. En moralisk defekt m a o.
Självupptagen på gränsen till naivitet. Talar ibland om sig själv i tredje person. Ex.: Mona ska ta hand om sig själv. Tecken på grandiositet/ narcissism.

Mot psykopati talar däremot att Mona visar tecken på empati med andra. Tror inte den är spelad. Det är helt otänkbart för en psykopat.
Citera
2019-01-19, 17:16
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Du är är inte nöjd med min försök att diagnostisera Mona.
Nej, problem av sexuell natur förstår du inte. Överens med dig; inget jag heller ser! (Satte frågetecken för det.)
Men annars om man jämför del efter del i wikis def. på psykopati så matchar nästan allt.

Du föreslår mer neurologiska handikapp. Nej, där känner jag inte igen henne. Hon fungerar för bra i interrelationer, smidig, lyssnande. Kan följa social spelregler, men bryr sig inte om att göra det. En moralisk defekt m a o.
Självupptagen på gränsen till naivitet. Talar ibland om sig själv i tredje person. Ex.: Mona ska ta hand om sig själv. Tecken på grandiositet/ narcissism.

Mot psykopati talar däremot att Mona visar tecken på empati med andra. Tror inte den är spelad. Det är helt otänkbart för en psykopat.

Såvida inte psykopaten får ut en vinst av sin "empati". Men hon har ju inte heller levt ett promiskuöst sexliv ( såvitt vi vet) eller skadat folk på samma sätt som kännetecknar psykopater. Så nej..det är hon nog inte.
Citera
2019-01-19, 21:06
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Är hon svenska?
Ja, livvaktens hustru är svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto