2019-01-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mgla
Kan ju länka till denna tråden https://www.flashback.org/t2999957

Nu när alla tuffingar pratar om sina vapen i sitt skåp m.m. Är ni verkligen berädda på att sitta inne?
Här behövs en lösning som gör så man går fri samtidigt som man illiminerar hotet.

Har f.ö blivit dömd för grovt vållande till kroppskada då jag knocka en människa som ville tömma mig på saker med en stilett i hand. Han fick ingenting faktiskt, inte det scenario jag var beredd på skulle hända då jag gick ut för handla.

Står valet att skydda sin familj eller att få ett fängelsestraff så vet jag vad majoriteten svarar.

Det är i stort sett bara i Sverige man inte får skydda sin familj och egendom mot inkräktare.
Citera
2019-01-19, 13:56
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Står valet att skydda sin familj eller att få ett fängelsestraff så vet jag vad majoriteten svarar.

Det är i stort sett bara i Sverige man inte får skydda sin familj och egendom mot inkräktare.

Jag vet, men jag vet att många som inte svarar inte varit i närheten av grovt våld förrut eller fängelsetid. Det är lätt att vara tuff innan någonting inträffar och det är INTE lätt att sticka kniv i något te.x.

Samtidigt är Sverige så jävla knullat att man får grova straff fast att man skyddar sitt eget och sin familj.

Vill hitta lösnigar här
Citera
2019-01-19, 13:59
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Jag vet, men jag vet att många som inte svarar inte varit i närheten av grovt våld förrut eller fängelsetid. Det är lätt att vara tuff innan någonting inträffar och det är INTE lätt att sticka kniv i något te.x.

Samtidigt är Sverige så jävla knullat att man får grova straff fast att man skyddar sitt eget och sin familj.

Vill hitta lösnigar här

Majoriteten som svarar vet inte hur fängelse är eller hur stigmatiserad man bli efter det
Citera
2019-01-19, 14:00
Bannlyst
lösningen är att använda huvudet man fick vid födseln du får utdela våld , men det ska vara befogat och i paritet med brottet .

är det så svårt att fatta
Citera
2019-01-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Det kan jag ta, men får dom en karamit i halsen samt lite kampsport i magen innan så kan jag ta det!
Nej du blir skjuten faller ihop och dör sen våldför dem sig på din fru och hon får leva med traumat utan någon som stöttar henne.
Bara för du kan korrektq namnet på ett vapen så gör det inte dig till terminator.
Alla tror dem är rambo tills dem hamnar i skarpt läge
Citera
2019-01-19, 14:12
Medlem
DannyButtermans avatar
Jag har huslarm. Mitt och mina barns sovrum är på övervåningen så min plan är att ta brandsläckaren och järnpinnen som man öppnar vindsluckan med (finns nära mig) och hålla trappen. Stoppar även på mig en skruvmejsel som ligger på samma ställe. Om tjuven/tjuvarna försöker ta sig upp för trappan sprejar jag dem med pulver och slår. Om jag blir påhoppad försöker jag sticka dem med mejseln.

Sen får tjuvarna sno vad de vill på nedervåningen. Det är bara prylar som täcks av försäkringen. Dessutom går larmet och de blir filmade. Det viktigaste är att skydda min fru och mina barn. Skulle skita i om det var pundar-Micke, förvirrade 15-åringar eller en beväpnad rånarliga från Litauen. Hade gjort mitt yttersta för att döda dem om de försöker ta sig upp till min familj.

Förvånansvärt många i den här tråden som är övertygade om att det aldrig kommer hända. Vi har hög levnadsstandard och öppna gränser till hela Europa. Finns gott om folk som försörjer sig på inbrott hos privatpersoner.
Citera
2019-01-19, 14:20
Medlem
Fn fnar 308 ca 2000 skott.
Remington 870 police magnum (ej magasin begränsat) ca 5000 plugg varav 1000 är buckshot/slug osv resterande är skeet skott.

Snart har jag även en Ruger Pc9 med några 33 skotts glock 17 magasin i 9mm.

Har även 2 vanliga repeter bössor men dom är inte så mycket till hemförsvar.

Diverse knivar, knogjärn, batonger och tazers.
Citera
2019-01-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
lösningen är att använda huvudet man fick vid födseln du får utdela våld , men det ska vara befogat och i paritet med brottet .

är det så svårt att fatta

Så är det. Men i Sverige fungerar det nästan som att blir du skjuten i benet så får du skjuta tillbaka ett icke-dödligt skott i benet. Vem är kylig nog i en dödlig situation att inte använda mer våld än nödvändigt?

Även i mma-fighter finns domare för att avbryta matchen då idrottarna har svårt att veta när nog är nog trots tusentals timmar med träning och sparring.

Ett gäng poliser däremot kan skjuta en mongoloid med leksakspistol trots att personen inte uppträder hotfullt.
Citera
2019-01-19, 14:27
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Så är det. Men i Sverige fungerar det nästan som att blir du skjuten i benet så får du skjuta tillbaka ett icke-dödligt skott i benet. Vem är kylig nog i en dödlig situation att inte använda mer våld än nödvändigt?

Även i mma-fighter finns domare för att avbryta matchen då idrottarna har svårt att veta när nog är nog trots tusentals timmar med träning och sparring.

Ett gäng poliser däremot kan skjuta en mongoloid med leksakspistol trots att personen inte uppträder hotfullt.

Några av det dödligaste punkterna sitter just i benet, tro mig jag vet automatisk jail time om du siktar lite fel.

Det finns ingen lag här som i USA te.x och det är förjävligt att man importerar en ny sorts av kriminallitet men man blir straffad för att anpassa sig till den
Citera
2019-01-19, 14:29
Medlem
Dagens sverige är ju uppgjort så att man har det bättre om man inte kontaktar polis. Med det sagt, blir det homeinvasion här så rings aldrig polis, förövaren blir dumpad i skogen.
Citera
2019-01-19, 14:35
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinkeldorf
Dagens sverige är ju uppgjort så att man har det bättre om man inte kontaktar polis. Med det sagt, blir det homeinvasion här så rings aldrig polis, förövaren blir dumpad i skogen.

+1. Och att tala om Homeinvasions nu kan låta lite små-nojjigt nu men om några år är det nog ganska vanligt och inte för att tala om i ett krig, man får ha lite framförhållning fast att allt verkar grönt
Citera
2019-01-19, 14:37
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Kan ju länka till denna tråden https://www.flashback.org/t2999957

Nu när alla tuffingar pratar om sina vapen i sitt skåp m.m. Är ni verkligen berädda på att sitta inne?
Här behövs en lösning som gör så man går fri samtidigt som man illiminerar hotet.

Har f.ö blivit dömd för grovt vållande till kroppskada då jag knocka en människa som ville tömma mig på saker med en stilett i hand. Han fick ingenting faktiskt, inte det scenario jag var beredd på skulle hända då jag gick ut för handla.
Jag vill ju helst undvika att behöva skjuta, mest på grund av att jag förmodligen kommer få så hårt straff om personen dör.
Dom 2 (?) svenska fall jag känner till där den som försvarat sig skjutit så har dom använt hagelgevär om jag förstått det rätt. Skjuter man däremot med annan kaliber som .22lr eller 9mm i benet så kanske brottslingen stoppas utan att dödas. Skjuter man nån med hagelgevär i benet på nära håll är det nog kört för dennes liv, särskilt om man skjuter 2 skott. Med klenare kaliber så finns iaf en chans att man inte dödar personen och ev straff blir väldigt mycket mildare, för jag antar att man kommer straffas..
Det är hur som helst bra att ha en liten plan OM nån skulle komma in. Har man aldrig slagits så kanske man inte alls vet hur man reagerar, blir man ett lejon eller ett asplöv? Och den som attackerar kommer ju naturligtvis också slåss för sitt liv.
Att sätta sig själv och sin familj i säkerhet är det viktigaste, inte att 'stå upp' för nåt i hallen. Låt dom ta teven liksom. Kan man så skulle ju en förstärkning av dörrar i en viss del av huset vara väldigt bra.

Man behöver inte leta särskilt länge innan man hittar horribla exempel på grova brott i hemmet där gärningsmannen brutit sig in:
https://samnytt.se/amanda-21-lyssnade-pa-musik-for-hogt-fick-sin-hals-avskuren/
https://samnytt.se/ensamkommande-torterade-matias-i-hans-hem-vill-stanna-kvar-pa-gymnasielagen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in