2019-01-18, 23:03
Bannlyst
I veckan blev jag medlem på nåt som heter vuxenportalen.com och påminner om badoo, bodycontact etc.
För att ens kunna skriva med nån måste man punga upp pengar som bara räcker till 10 meddelanden, sen måste man ladda på. Ingen fast prenumeration vilket låter jävligt fishy.

Skrivit frekvent med en tjej som bor i en annan stad och hon är supersnygg. Hon svarar på det jag skriver men ställer inte många frågor till mig. Har föreslagit att vi ska skriva nån annanstans men hon är jävligt enveten om att stanna där vilket får mig att undra vilken tjej som frivilligt pungar upp för att vistas på en betaltjänst.
Så jag har börjat tvivla på om det är en riktig människa.

Vet hennes förnamn och utseende, vilken period hon fyller år, bostadsort och vad för jobb hon har men får ingen träff på söktjänster som går att jämföra med sociala medier. De träffar jag fått är inte hon.

Vad kan man göra för att utesluta att det är en bot man kastat bort sin tid på? Hon skriver på korrekt svenska och det är unika formuleringar och inga inövade standardrepliker. Men känns ändå mysko.
Senast redigerad av SlowScarecrow 2019-01-18 kl. 23:08.
Citera
2019-01-18, 23:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
I veckan blev jag medlem på nåt som heter vuxenportalen.com och påminner om badoo, bodycontact etc.
För att ens kunna skriva med nån måste man punga upp pengar som bara räcker till 10 meddelanden, sen måste man ladda på. Ingen fast prenumeration vilket låter jävligt fishy.

Skrivit frekvent med en tjej som bor i en annan stad och hon är supersnygg. Hon svarar på det jag skriver men ställer inte många frågor till mig. Har föreslagit att vi ska skriva nån annanstans men hon är jävligt enveten om att stanna där vilket får mig att undra vilken tjej som frivilligt pungar upp för att vistas på en betaltjänst.
Så jag har börjat tvivla på om det är en riktig människa.

Vet hennes förnamn och utseende, vilken period hon fyller år, bostadsort och vad för jobb hon har men får ingen träff på söktjänster som går att jämföra med sociala medier. De träffar jag fått är inte hon.

Vad kan man göra för att utesluta att det är en bot man kastat bort sin tid på? Hon skriver på korrekt svenska och det är unika formuleringar och inga inövade standardrepliker. Men känns ändå mysko.

Det kanske inte är en bot utan en människa som får betalt för att catfisha dig?
Citera
2019-01-18, 23:09
Medlem
Självfallet så är det ingen 'riktig' person, utan någon som får betalt för att prata med dig
https://www.svt.se/nyheter/konsument/dejtingsajter-anstaller-chattoperatorer
Citera
2019-01-18, 23:10
Medlem
Nej, hon finns inte på riktigt. Förmodligen inte ens en och samma person du skriver med utan flera olika som tjänar pengar på att jobba som "chattoperatör".
Citera
2019-01-18, 23:10
Bannlyst
Citat:
Vet hennes förnamn och utseende, vilken period hon fyller år, bostadsort och vad för jobb hon har men får ingen träff på söktjänster som går att jämföra med sociala medier. Hon är osynlig.

Örru. Sluta bete dig som en nätstalker.

Sådär håller bara tjejer på.
Du är en man, antar jag? Så då bestämmer du plats ni ska mötas på, eller vilken platform ni ska fortsätta kommunicera.

Men förmodligen sitter du på en skit sida, om du behöver betala för att ta emot och läsa meddelanden och sedan dimper det ner en jäkla massa utan att du har gjort något speciellt så har man blivit blåst.
Eller är på god väg att bli..

Om tjejer skriver först annars, så är det för att dom sett något med en kille som dom gillar, exempelvis dig, skriva på ett forum och diggar din stil.
Allt annat är ren jävla humbug..

Se till att styra upp ett möte, eller ett telefon nummer och sluta använda sidan. Är hon en no-show, så är hon bot, eller enbart där för en massa pengar.
Citera
2019-01-18, 23:25
Medlem
Swe1227s avatar
Det är nog ingen bot, men kan vara en kille du skriver med. Jobba för att träffa en riktig tjej.
Citera
2019-01-18, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kanske inte är en bot utan en människa som får betalt för att catfisha dig?

Det var exakt min tanke, en kille eller tjej som är anställd av sidan för att mjölka cash ur torskarna.
Citera
2019-01-18, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Örru. Sluta bete dig som en nätstalker.

Sådär håller bara tjejer på.
Du är en man, antar jag? Så då bestämmer du plats ni ska mötas på, eller vilken platform ni ska fortsätta kommunicera.

Ända sen en dejt aldrig kom så har jag sen dess kollat upp vilka jag skriver med för att se om de finns. Om denna inte skulle dyka upp kan hon komma med bortförklaringar och sen föreslå ny träff.
Citera
2019-01-18, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Självfallet så är det ingen 'riktig' person, utan någon som får betalt för att prata med dig
https://www.svt.se/nyheter/konsument/dejtingsajter-anstaller-chattoperatorer

Men va fan. Hur hittade det hit till Sverige?

Har sökt på bilderna och de ger inga genreträffar så de är legitima. Var har de isåfall fått tag på dom?
Citera
2019-01-18, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Ända sen en dejt aldrig kom så har jag sen dess kollat upp vilka jag skriver med för att se om de finns. Om denna inte skulle dyka upp kan hon komma med bortförklaringar och sen föreslå ny träff.

Hänger inte med varför vi ska diskutera en sida som förmodligen är fake? Tycker du slösar din tid på det där..

Det är ju inget ovanligt att någon kanske skippar att dyka upp till en dejt. Men att sitta och betala för det i några månader? Börjar det inte bli ganska uppenbart?

Du kan plocka upp kvinnor här på flashback, HP, bodycontact, darkside, biblioteket, mataffären, gymmet, vart fan du än vill.
Du behöver bara lära dig hur.
Och det känns ju mer värdefullt att lägga pengar på, än någon skumsida på nätet?

Edit: Kollade lite omdömen nu. Var lite lustigt. https://se.trustpilot.com/review/www.vuxenportalen.com
Citera
2019-01-18, 23:38
Medlem
Heauxms avatar
Kära nån, hur tror du dessa sajter får in pengar? Dessa kvinnor har ju till och med gått ut och berättat att de försöker få dessa män att stanna kvar så länge som möjligt på sidan för att få in pengar.
Citera
2019-01-18, 23:41
Medlem
Bara massa trix för att få dig att registrera, och betala...

Har varit med på olika sajter genom åren, och är "hyfsat" vältränad, svensk. Över medel både på längden, och kuken.

Brukar vara ett par mess från brudar som vill ses för en fika på stan osv. Ganska vanligt, men när det gäller siter som kräver medlemsavgift för att ens kunna svara på mejl är det mycket bluff.

Har reggat mig på ett par olika sidor med en knapp text utan bilder, och fått svar från ett 20 tal i passande ålder boende i stockholm.

Läsa är gratis, svara kostar osv.
Finns antagligen endel som enbart arbetar för detta att skriva till nya för att fåigång medlemsskapet med extra medlemsavgifter..

Mycket troll därute.

En tumregel är att om en skriver till dig som du tidigare inte haft kontakt med först är det bäst att höjja på ögonbrynen.

Utan en väldigt bra beskrivning av dig själv på det verbala psykologiska planet, eller motsvarande bilder så är det bara att glömma trovärdigheten annars.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in